کد خبر: ۲۱۸۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۸ - ۱۱ تير ۱۴۰۳ - 01 July 2024
بانکداری ایرانی گزارش می دهد؛
بانک صادرات در ماه‌های اخیر توانست با افزایش قابل توجه و چند درصدی کفایت سرمایه و افزایش درآمد اعتماد سپرده گذاران خود را جلب کرده و مانده سپرده خود را به بیش از هفت هزار هزار میلیارد ریال برساند.

بانک صادرات در ماه‌های اخیر  توانست با افزایش قابل توجه و چند درصدی کفایت سرمایه و افزایش درآمد اعتماد سپرده گذاران خود را جلب کرده و مانده سپرده خود را به بیش از هفت هزار هزار میلیارد ریال برساند. همچنین این بانک تسهیلات قابل توجهی را برای کسب درآمد و عمل به تعهدات خود پرداخت کند.

به گزارش بانکداری ایرانی، مانده تسهیلات و سپرده بانک صادرات در خرداد 1403 نسبت به دوره مشابه در سال قبل رشدی 43 و 61 درصدی داشتند و درآمد و هزینه بانک نیز به همین رویه افزایش داشت.

درآمد ناخالص وبصادر در دوره سه ماهه 25هزار میلیارد ریال ثبت شده است و همچنین در این دوره سه ماهه این بانک توانست 195 هزار و 757 میلیارد ریال درآمد کسب کند و در مقابل 166 هزار میلیارد ریال هزینه پرداخت کرد.

 

عملیات جذب منابع و میزان مصارف بانک صادرات در سه ماهه ابتدای 1403

بررسی ها نشان می دهد که مانده تسهیلات بانک صادرات به همراه مانده سپرده بانک در سال های اخیر جهش قابل توجه هفت برابری داشته است.

 

عملیات جذب منابع و میزان مصارف بانک صادرات در سه ماهه ابتدای 1403

 

بر اساس این گزارش؛ در خرداد 1396 این بانک 829 هزار میلیارد ریال مانده تسهیلات داشته است که در خرداد 1403 به رقم 6185 هزار میلیارد ریال رسیده است و مانده سپرده بانک نیز از رقم 1132 هزار ریال به 7532 هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

تسهیلات خاص و تکلیفی بانک در سه ماهه ابتدای امسال جهش کرد. تعداد وام‌های قرض‌الحسنه فرزندآوری در شعب بانک صادرات ایران در سه ماه ابتدای سال جاری از ۱۳ هزار و ۳۰۰ فقره فراتر رفت. در حقیقت این اقدام در راستای حمایت از طرح جوانی جمعیت و کمک به سیاست‌های دولت در تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری از آغاز طرح در دستور کار این بانک بوده به طوری که تعداد وام‌های قرض‌الحسنه فرزندآوری این بانک در سه ماه اول سال ۱۴۰۳ به ۱۳ هزار و ۳۵۰ فقره به ارزش ۱۰ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال رسید. این بانک همچنین در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود در سال ۱۴۰۲ به ۸۶ هزار و ۷۰۳ متقاضی دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، بیش از ۵۴ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده که نزدیک به ۱۲ درصد کل تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری در این سال را به خود اختصاص داده است.

درآمد خالص بانک صادرات در خرداد امسال به رقم 25 هزار و 452 میلیارد ریال ثبت شده است. بانک های ایران به دلیل سیاست جمع آوری نقدینگی از جامعه باید سپرده زیادی را جذب کنند به همین دلیل سود پرداختی بالاتر می رود و ممکن است که درآمد ناخالص بانک ها بیشتر شود.

عملیات جذب منابع و میزان مصارف بانک صادرات در سه ماهه ابتدای 1403

 

 

در سه ماهه ابتدای امسال یک اتفاق بزرگ دیگری افتاد که قابل توجه صنعت بانکداری بود. بانک در ماه های اخیر اقدام به افزایش سرمایه کرده بود که نتیجه آن بالارفتن کفایت سرمایه بانک بوده است. چرا که افزایش سرمایه نقدی، افزایش سود انباشته، کاهش دارایی‌های بی‌کیفیت و پرریسک و همچنین کاهش سرمایه‌گذاری‌های غیربانکی از جمله مهمترین عوامل بهبود و ارتقای کفایت سرمایه است و بانک صادرات ایران در سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۱۴۰۲ با رشد ۷۶۸ درصدی کفایت سرمایه نسبت به سال مالی قبل، نسبت کفایت سرمایه خود را به مثبت ۱.۸۸ رساند.افزایش سرمایه نقدی ۴۰ هزار میلیارد ریالی وبصادر در سال مالی گذشته و افزایش سرمایه ثبتی بانک به ۲۱۵ هزار و ۳۵۴ میلیارد ریال گام مهمی برای بهبود کفایت سرمایه بانک بود که با پیگیری اخذ مجوزهای لازم برای افزایش مجدد سرمایه تا ۱,۲۰۰ هزار میلیارد ریال از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها انتظار برای ارتقای نسبت کفایت سرمایه به مراتب بیشتر از گذشته متصور است.این اقدام بانک سبب توجه ویژه سپرده گذاران به بانک شده است چرا که سبب اعتماد به این بانک شده است.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: