کد خبر: ۲۱۷۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - 10 June 2024
اختصاصی بانکداری ایرانی ؛
سهام بانک صادرات در بازار سرمایه در روزهای اخیر با استبال سرمایه گذاران همراه شده و در روزهای اخیر صف خرید 133 میلیون واحدی را تجربه کرد. این بانک با ثبت افزایش سرمایه 23 درصدی توانست وضعیتخوبی را برای خود رقم بزند.

سهام بانک صادرات در بازار سرمایه در روزهای اخیر با استقبال سرمایه گذاران همراه شده و در روزهای اخیر صف خرید 133 میلیون واحدی را تجربه کرد. این بانک با ثبت افزایش سرمایه 23 درصدی توانست وضعیت خوبی را برای خود رقم بزند.

به گزارش بانکداری ایرانی، بانک صادرات در ماه‌های اخیر تلاش کرده که زیرساخت های خود را ارتقا داده و شرایط خود را نسبت به دیگر بانک ها در حوزه های زیرساختی و دیجیتالی ارتقا دهد که در نهایت به عملکرد بانک کمک بزرگی می کند.

بانک صادارت در سال 1402 بالغ بر 38 هزار و 668 میلیارد ریال سود خالص ساخت که نسبت به سال گذشته رشدی 64 درصد داشت. سود عملیاتی دراین دوره با رشدی 130 درصدی به رقم 239 ریال در هر سهم رسید.

سود پایه هر سهم با افزایش 80 درصدی به 175 ریال رسید. در سال 1401 سود پایه هر سهم 97 ریال بوده که در نهایت سود خالص 124 ریالی ساخته بود ولی امسال سود خالص هر سهم به رفم180 ریال رسید.

نکته قابل توجه اینکه در سال 1402 سهام شرکت از 175 هزار میلیارد ریال به 215 هزار میلیارد ریال رسید که قاعدتا باید سود هر سهم کمتر می شد اما به دلیل عملکرد مناسب این شرکت و سودسازی منحصر به فرد بنک نه تنها سود هر سهم کمتر نشده بلکه ردی 80درصدی داشته است .

بر اساس این گزارش، بانک صادرت در سال گذشته 5702هزار میلیارد ریال سهیلات پرداخت کرد که در نهایت 876 هزار میلیارد ریالی را برای بانک در پی داشت. یکی دیگر از درآمدهای بانک از محل کارمزد محقق شده که رقم 71هزار و 212 میلیارد ریال بود.

علاوه بر این سود انباشته بانک در این دوره با رشد 208 درصدی به رقم 66 هزار میلیارد ریال رسیده است. جمع دارایی بانک رقم 11918هزار میلیارد ریال جمع بدهی آن 10281هزار میلیارد ریال شده که تقریبا 86درصد از کل دارایی به بدهی اختصاص دارد. در این دوره سپرده مشتریان بانک 3141 هزار میلیارد ریال بوده است.

گفتنی است که این بانک در دوره مالی 1402 توانست اقدامات بزرگی را در راستای ارتقای زیرساخت انجام دهد و این قدامات سبب می شود تا وضعیت بانک در سال جاری و سال های اتی بهتر از گذشته باشد.

اقداماتی نظیر نصب و راه اندازی دو دستگاه پردازنده (12 zEC Mainframe )و تامین دو دستگاه پشتیبان، تامین زیرساخت سخت افزاری مورد نیاز پروژه های تحول دیجیتال، به روز رسانی تجهیزات شعب و ارتقای ظرفیت اجرایی و تامین تجهیزات مورد نیاز جهت بهره برداری در سامانه های سوئیچ یوز، مدیریت کانال، همراه بانک از جمله اقدامات این بانک در ارتقای زیرساخت های بانک بوده است.

گفتنی است که تامین زیرساخت های سخت افزاری مورد نیاز پروژه های تحول دیجیتال از طریق هلدینگ فناوری و نوآوری صاد به عنوان بنیادیترین مسئله در مسیر اجرای پروژه های مذکور در دستور کار معاونت فناوری اطالعات قرار گرفت که پس از اخذ مجوزهای الزم و تامین اعتبار از سوی مراجع ذیصالح در سال 1402 عملیاتی شد.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: