کد خبر: ۲۱۷۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۶ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 01 June 2024
بانکداری ایرانی گزارش می دهد؛
بانک ملت بر اساس گزارش فعالیت های اردیبهشت ماه خود اعلام کرده که مانده تسهیلات این بانک به رقم 15849هزار میلیارد ریال رسیده که بالاترین رقم در بین بانک های خصوصی و دومین بانک در بین کل بانک های ایرانی است.

بانک ملت بر اساس گزارش فعالیت های اردیبهشت ماه خود اعلام کرده که مانده تسهیلات این بانک به رقم 15849هزار میلیارد ریال رسیده که بالاترین رقم در بین بانک های خصوصی و دومین بانک در بین کل بانک های ایرانی است.

یه گزارش بانکداری ایرانی،بانک ملت در سالهای اخیر موفقیت های زیادی کسب کرده و یکی از مهمترین موفقیت این بانک رسیدن به تسهیلات بالاست . اهمیت تسهیلات برای بانک ها این است که این سرفصل مهمترین محل درآمد بانکهاست و با بالاتر بودن میزان تسهیلات نسبت به دیگران به معنی بالاتر بودن درآمد و سود است.

در اسفند 1402 معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری طی گفت‌وگویی اظهار کرد: بانک ملت در اذهان عمومی و جامعه به عنوان بانکی پیشرو، کارآمد، سلامت و موفق شناخته می‌شود. سلامت بانکی در اظهارات مقامات دولتی و اقتصادی همواره گویای شرایط مثبت بانک ملت دراذهان جامعه است. یکی از نشانه های سلامت بانکی تراز مثبت 616 هزار میلیارد ریالی بانک در سال 1402 است.

بانک ملت چگونه به مانده تسهیلات 15هزارهزار میلیارد ریالی دست یافت

 

این رویه تراز مثبت گویای شرایط خاصی است که نشان از اهتمام مدیران این شرکت در سلامت در فعالیت بانکی است.
در اردیبهشت 1403 این بانک 336 هزار میلیارد ریال درآمد و 175 هزار میلیارد ریال هزینه داشت که در نهایت درآمد ناخالص بانک در این حوزه رقم 160 هزار میلیارد ریال بوده است.

اما سوال اساسی این است که این بانک بر چه اساسی توانست رکورد بالاترین مانده تسهیلات بانکی را در بین بانکهای خصوصی و همچنین برخی از بانک های دولتی بشکند.

بانک ملت در سال 1402 طرح ها و محصولات زیادی داشت که از جمله به تسهیلات شایان، تسهیلات حامی، بسته پذیرندگان ملت، تسهیلات تکلیفی ، پرداخت حقوق ملت و اعتبارات در حساب جاری، طرح اوج ملت، خدمات ویژه مشتریان مهان، بسته ارزش فعالان بیمه، بسته ویژه صرافی ها، بسته ارزش ویژه شرکت های تولیدکننده لبنی، بسته ارزش حوزه گردشگری، بسته ارزش تولیدکننده سیم و کابل، مدیریت زنجیره تامی مالی یا همان گام و دیگر محصول های مهم را می توان اشاره کرد.

 

بانک ملت چگونه به مانده تسهیلات 15هزارهزار میلیارد ریالی دست یافت


در خصوص عملکرد بانک در حوزه بانکداری هم می توان گفت که بانك ملت در سال 1402 دربخش سپرده جاري ريالي رتبه اول، دربخش سپرده قرض الحسنه ريالي رتبه سوم،دربخش سپرده كوتاه مدت ريالي رتبه سوم و دربخش سپرده بلند مدت ريالي رتبه دوم را دربين بانك هاي تجاري دارا شد. در بخش مصارف ريالي نيز بانك ملت رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

اما نکته مهمتر برای بانک ملت در حال حاضر در حوزه تسهیلات باید به تسهیلات ارزی بانک اشاره کرد.

بانک ملت در حال حاضر مانده 7800هزار میلیارد ریالی تسهیلات در حوزه ارزی دارد که یکی از بالاترین درآمدها را برای این بانک در پی داشته است چرا که در اردیبهشت از محل تسهیلات ارزی بانک ملت مبلغ 35هزار میلیارد ریال درآمد کسب کرد.
حوزه دیگری که سبب موفقیت بانک در کسب مانده تسهیلات بالا و موفقیت شده است فعالیت در حوزه فروش و پایانه های فروش است اما سوال این است که این حوزه چه ارتباطی با افزایش تسهیلات دارد؟

برای پاسخ باید به اقدامات بانک در حوزه فروش و اثربخشی ان در بخش‌های مختلف از جمله تسهیلات است. بانک برای حوزه های مختلف از جمله در حوزه فروش اقدامات زیر را انجام داده تا موفق عمل کند. سرعت عملیات پرداخت، تبلیغات و اختصاص جوایز موثر ، افزایش صدور کارت‌های بانکی به‌ویژه کارت اعتباری ، فرهنگ‌سازی عمومی، حمایت بانک در پروسه بازاریابی مراکز خاص و جذب مشتریان عمده که پتانسیل انجام تراکنش بسیار بالایی دارند، از جمله این اقدامات بانک برای موفقیت در حوزه تسهیلات بوده است .

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: