کد خبر: ۲۱۷۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - 30 May 2024
سود سهامداران حقیقی، صندوق ها و سبدهای سرمایه گذاری دارای کمتر از 750 میلیون سهم، 14 مرداد و سود سهامداران حقوقی دارای کمتر از 750 میلیون سهم 25 شهریور از طریق سجام پرداخت می شود.

 مدیرعامل سرمایه‌گذاری‌ گروه‌ مالی‌ سپهرصادرات با اعلام مهمترین اقدامات از برنامه عرضه اولیه شرکت ساختمانی و توسعه نیشکر در بورس خبر داد.

 مجمع سالانه شرکت سرمایه‌گذاری‌ گروه‌ مالی‌ سپهرصادرات برای تصویب صورت های مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۲ با حضور ۹۴ درصد سهامداران و نمایندگان قانونی برگزار و مقرر شد از 551 ریال سود خالص محقق شده هر سهم 420 ریال معادل 76 درصد برای هر سهم توزیع شود.

بر اساس این گزارش، سود سهامداران حقیقی، صندوق ها و سبدهای سرمایه گذاری دارای کمتر از 750 میلیون سهم، 14 مرداد و سود سهامداران حقوقی دارای کمتر از 750 میلیون سهم 25 شهریور از طریق سجام پرداخت می شود.

گزارش مدیرعامل "وسپهر" به سهامداران

جواد وکیلی نایب رئیس هیات مدیره و مدیر عامل "وسپهر" در گزارشی به سهامداران، اعلام کرد: سال گذشته علی رغم وضعیت نامساعد بازار سرمایه و برخی حوزه های اصلی کسب و کاری شرکت مانند املاک و مستغلات و حوزه پتروشیمی، سود سالانه تلفیقی گروه با ۳۳ درصد رشد نسبت به سال قبل حدود ۴.۷ هزار میلیارد تومان و سود شرکت اصلی حدود ۴.۲ هزار میلیارد تومان بود که تماماً از محل فعالیت‌های عملیاتی شرکت و گروه حاصل شده است.

در جریان واگذاری پرتفوی بورسی و فرابورسی گروه مالی سپهر صادرات به شرکت آرمان توسعه مبین مهر سپهر در سال گذشته و در راستای هلدینگ چند رشته‌ای شدن، قسمت قابل توجهی از سهام به شرکت آرمان توسعه منتقل شد.

در خصوص کاهش سهم شرکت‌های ساختمانی در سبد سرمایه‌گذاری "وسپهر" هم با دریافت موافقت اصولی اولیه سازمان بورس جهت تأسیس صندوق املاک و مستغلات، ادغام دو شرکت ساختمانی توسعه سپهر فارس و اوج سپهر پارس، ارزش‌گذاری شرکت سپهر تهران، برگزاری چندین نوبت مزایده جهت واگذاری سهام و برنامه‌ریزی جهت پذیرش سهام این شرکت در بازار سرمایه از اقدامات سال گذشته بود.

برنامه پذیرش و عرضه اولیه شرکت ساختمانی در بورس

ارزش گذاری شرکت ساختمانی سپهر تهران، انجام و درحال حاضر عملیات پذیرش شرکت در بورس شروع شده و با جدیت پیگیری می‌شود و در صورت مساعد بودن شرایط بازار سرمایه در بورس عرضه خواهد شد. ارزش خالص دارایی شرکت سپهر تهران حدود ١٠ هزار میلیارد تومان بوده که در آگهی های فروش سهام اطلاع رسانی شده است.

کلیه تکالیف قانونی جهت افشای اطلاعات و رعایت دستورالعمل حاکمیت شرکتی از جمله رعایت ماده ۲۸ دستورالعمل و واگذاری بخش عمده سهام بانک صادرات رعایت شده و تایید حسابرس نیز برای گزارش سال مالی ۱۴۰۲ به ثبت رسیده است.

تبدیل شرکت به هلدینگ چند رشته ای و خروج از سهامداری بانک صادرات

برای تبدیل شرکت از سرمایه‌گذاری به هلدینگ چند رشته ای هم اصلاح سبد سرمایه‌گذاری و تجهیز شرکت‌های تابعه در جریان بوده و در حوزه زنجیره ارزش خدمات بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری، تملک سهام تأمین سرمایه سپهر و سهام کارگزاری بانک صادرات در برنامه قرار دارد. همچنین به حوزه اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی در حوزه زنجیره بازار سرمایه نگاه ویژه ای شده است.

برای خروج از سهامداری بانک صادرات هم طبق الزامات قانونی و تکالیف، تسویه بخش قابل توجهی از بدهی به بانک صادرات طی دو سال اخیر جمعاً به مبلغ ۷۷۰۰ میلیارد تومان از مهم‌ترین دستاوردها و اقدامات انجام شده "وسپهر" است. افزایش سرمایه ۱۵۰ درصدی نیز بدون تحمیل هزینه‌های ناشی از خرید حق تقدم‌های استفاده نشده از مهم‌ترین اقدامات شرکت بود.

چند اقدام در شرکت نیشکر و عرضه سهام به شرط وضعیت مطلوب بورس

طرح های کاغذ و قند شهدای دزفول شرکت نیشکر تا دو سال دیگر به بهره‌برداری خواهند رسید که زنجیره ارزش و سود آوری شرکت را متحول خواهند کرد و با توجه به اینکه شرکت نیشکر کلکسیونی از زنجیره ارزش‌ها بوده و این شرکت یک هلدینگ تمام عیار تولیدی و صنعتی است.

شرایط این شرکت رو به رشد و توسعه ارزش افزا است و اگر شرایط بازار سرمایه هم مطلوبی شود حتماً این شرکت در بورس عرضه خواهد شد. همه سهامداران عمده از جمله بانک ملی، بانک صادرات و سازمان خصوصی‌سازی در این خصوص با یکدیگر هم‌نظر هستند.

ورود وسپهر به حوزه معدن و اقتصاد هوشمند نیز از جمله مواردی است که آغاز شده و امید است در سال آتی به صورت جدی عملیاتی شود. خوشبختانه گزارش سالانه با تایید کامل حسابرس قانونی و بدون هیچ بند توضیحی، نهایی شد و در اختیار سهامداران قرار گرفت.

در پایان مجمع سالانه گروه مالی سپهر صادرات، به ازای هر سهم ۴۲تومان معادل ۷۶/۵ درصد سود نقدی تقسیم شد که با رضایت کامل سهامداران همراه بود و مقرر شد این سود تا اواسط مردادماه به حساب سجامی سهامداران حقیقی واریز شود.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: