کد خبر: ۲۱۶۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۲ - ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - 09 March 2024

بانکداری ایرانی-با اجرای طرح کالابرگ الکترونیک، تاکنون ۲۲۰ هزار فروشگاه در سراسر کشور به این طرح متصل شده‌اند که پرسش‌های متعددی درخصوص زمان واریز مبالغ خرید و تسویه حساب با فروشندگان و... از سوی فروشندگان مطرح شده است که وزارت رفاه به مهمترین و پرتکرارترین آنها پاسخ داده است.

به گزارش ایسنا، به دنبال اجرای طرح کالابرگ الکترونیک که اکنون در قالب طرح فجرانه در حال اجراست، وزارت رفاه اقدام به پاسخگویی به برخی از مهمترین سوالات مطرح شده از سوی فروشندگان کرده است که برخی از آنها در ادامه می‌آید:


۱. در صورت وجود مشکل در دستگاه کارتخوان به کجا مراجعه کنم؟

به پشتیبان شرکت خدمات پرداخت مربوط به دستگاه کارتخوان

۲. فروشندگان در صورت بروز مغایرت باید از کجا پیگیری کنند؟

از طریق امداد مشتریان شرکت خدمات پرداخت الکترونیکی دستگاه کارتخوان

۳. در صورت اعتراض یا رفع ابهام در خصوص طرح و سوالات خریداران، آنها را به کجا راهنمایی کنیم؟

با مرکز تماس به شماره ۰۲۱۶۳۶۹ تماس بگیرید.

۴. آیا پذیرندگان باید دارای جواز کسب باشند؟

تمام فروشندگان می‌توانند از طریق برنامه کاربردی «شما» در این طرح ثبت‌نام کنند اما باید در اسرع وقت نسبت به اخذ جواز کسب اقدام کنند.

۵. اگر فروشگاهی متقاضی پیوستن به طرح باشد باید چه کاری انجام دهد؟

از طریق برنامه کاربردی «شما» قسمت فروشندگان ثبت‌نام کند.

۶. شرکت‌های پرداخت الکترونیکی فعال در طرح کدامند؟

در حال حاضر شرکت‌های پرداخت الکترونیکی فعال در استان شما، شرکت‌های سامان کیش (سپ)، ایران کیش، پارسیان (تاپ)، سپهر، پرداخت نوین آرین، به‌پرداخت ملت، پاسارگاد و آسان پرداخت هستند. در صورت فعال شدن سایر شرکت‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

۷. آیا نصب برنامه کاربردی «شما» برای پذیرنده‌ها الزامی است؟

بله، نصب برنامه کاربردی «شما» برای پذیرنده‌ها الزامی است

۸. زمان واریز مبالغ خرید کالابرگ الکترونیکی و تسویه حساب با فروشندگان چگونه است؟

مبالغ خرید کالابرگ الکترونیکی حداکثر ظرف ۷۲ ساعت به حساب فروشندگان واریز می‌شود.

۹. آیا پذیرنده با پیوستن به طرح مشمول پرداخت مالیات می‌شود؟

خیر، پذیرنده با پیوستن به طرح مشمول پرداخت مالیات نمی‌شود.

۱۰. به اقلام فله که بارکد ندارند، چگونه اعتبار تخصیص می‌یابد؟

براساس بارکدهای پیش فرض که در اختیار فروشنده قرار داده شده است.

(اگر بارکد دریافت نکرده‌اید با پشتیبان شرکت پرداخت الکترونیکی تماس بگیرید)

۱۱. نیاز به آموزش نحوه استفاده از دستگاه کارتخوان و بارکدخوان را دارم.

با پشتیبان شرکت پرداخت خود تماس بگیرد.

۱۲. دستگاه کارتخوان هنگام خرید کالابرگی خطا می‌دهد.

با پشتیبان شرکت پرداخت خود تماس بگیرد.

۱۳. آیا شماره حساب بانکی خاصی باید به شرکت پرداخت معرفی کنیم؟

خیر، شماره حساب متصل به دستگاه کارتخوان معیار واریز وجه و تسویه حساب با فروشندگان است.

۱۴. دلیل الزامی بودن نصب برنامه کاربردی برای فروشندگان چیست؟

فعالسازی فروشگاه فقط از طریق نرم‌افزار صورت می‌گیرد و فروشندگان می‌توانند تمام اطلاعات مالی و تراکنش‌های خود را در برنامه کاربردی «شما» مشاهده کنند؛ همچنین ثبت نشانی فروشگاه بر روی نقشه از طریق نصب این برنامه امکان‌پذیر است.

۱۵. برای ثبت موقعیت مکانی فروشگاه رعایت چه نکاتی الزامی است؟

در صورت داشتن فیلترشکن ابتدا از خاموش بودن آن اطمینان حاصل کنید و پس از روشن کردن GPS گوشی تلفن همراه به صحت موقعیت نشان داده شده دقت کنید.

۱۶. اگر دسترسی به گوشی هوشمند نداشتیم؟

می‌توانید با مسئولیت خود، از طریق گوشی هوشمند یکی از نزدیکان خود یا با درخواست از پشتیبان شرکت پرداخت الکترونیکی اطلاعات فروشگاه خود را در برنامه کاربردی «شما» ثبت کنید.

۱۷. نسخه ios نرم‌افزار کاربردی «شما» را از کجا دانلود کنم؟

از طریق نصب مستقیم از سایت www.shoma.sfara.ir

۱۸. موارد الزامی برای ثبت‌نام در برنامه کاربردی «شما» چیست؟
نام و نام خانوادگی- کد ملی- نام فروشگاه- شماره پایانه- شرکت پرداخت- صنف و زیر صنف- آدرس و کد پستی- شماره تلفن ثابت با پیش شماره

۱۹. اگر خطای نصب یا به روزرسانی برنامه نمایان شد، چه باید کرد؟

از آنجایی که نسخه نرم‌افزار در حال به روزرسانی است، مجدد برای نصب تلاش شود چنانچه مشکل به روزرسانی برطرف نشد برنامه را از گوشی پاک کرده و مجددا نصب کنید.

۲۰. آیا برای برنامه کاربردی «شما» راهنمایی وجود دارد؟

بله، در داخل برنامه کاربردی دسترسی به راهنما وجود دارد، همچنین می‌توانید از طریق نشانی‌ www.shoma.sfara.ir نسبت به مشاهده راهنما اقدام کنید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: