کد خبر: ۲۱۶۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۰ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - 04 March 2024
بانکداری ایرانی بررسی کرد؛
بیمه آسیا در گزارش فروش یازده ماهه خود نشان داده که رشد عملکردی فروش 56 درصدی داشته که این روند درآمدزایی شرکت را افزایش داده است.از سوی دیگر درآمد شرکت از محل سرمایه گذاری هم رشدی 100 درصدی داشته است.

بانکداری ایرانی - علی سوری ؛ سهام بیمه آسیا در روزهای اخیر در بازار سرمایه با استقبال مناسبی از سوی حقوقی های بورسی همراه شده است. یکی از دلایل این استقبال هم عملکرد این شرکت بود.

به گزارش بانکداری ایرانی، بیمه آسیا در گزارش فروش یازده ماهه خود نشان داده که رشد عملکردی فروش 56 درصدی داشته که این روند درآمدزایی شرکت را افزایش داده است.از سوی دیگر درآمد شرکت از محل سرمایه گذاری هم رشدی 100 درصدی داشته است. در حقیقت، شرکت با سرمایه گذاری 117 هزار میلیارد ریالی توانست درآمد 18 هزار میلیارد ریالی کسب کند یعنی حدود 16 درصد از سرمایه گذار ی های خود طی چندماه حاشیه سود بسازد.

عملکرد سه ماهه دادوستدهای سهام شرکت در بورس، یک مساله مهمی را مشخص می کند و آن هم توجه حقوقی‌های بازار به سهام شرکت است. وقتی حقیقی های بازار به سراغ سهمی می روند ممکن است که بر اساس هیجانات بازار آن سهم را خریداری یا بفروشند. ولی حقوقی های دارای تحلیل گران زبده هستند که این تحلیل گران ارزندگی سهام یک شرکتی را توصیه می کنند. در سه ماه گذشته حقوقی های بازار هفت میلیون سهم شرکت را خریداری کردند و تنها 3 میلیون فروختند ودر یک سال گذشته هم 10 میلیون سهم شرکت را خریداری و حدود 8میلیون را فروختند این وضعیت گویای توجه خاص حقوقی های بزرگ به ارزندگی سهام شرکت است. در اخرین روز کاری گذشته هم حقوقی های شرکت 13 میلیون سهم خریدند و تنها 500 هزار سهم فروختند.

بیمه اسیا دارای 15 درصد سهام شناور از کل 35 میلیارد سهام شرکت است که شناوری خوبی در سطح بازار است و ارزش بازار شرکت بیمه آسیا در حال حاضر 60 هزار میلیارد ریال است.

نکته مهمتر دیگر اینکه روند افزایش سودآوری شرکت طی هشت سال مورد بررسی جهش قابل توجهی را طی کرده است. سال اول شرکت زمانی انتخاب شده که هنوز چرخه سودآوری شرکت مانند امروز بهبود نیافته بود به همین دلیل روند هشت ساله شرکت نشان می دهد که استراتژی های شرکت به گونه ای بوده که سالیانه رشد سودآوری را شاهد بودیم.

این عملکرد سودآوری بر اساس صورت های مالی 9 ماهه استخراج شده است.

 

چرا فعالان حقوقی بورس به سهام بیمه اسیا توجه ویژه ای داشتند؟


این رویه در ماه های پیش رو و صورت های مالی پایان سال نمود بهتری خواهد داشت چرا که این شرکت استراتژی فروش جالب توجهی را طراحی کرده است. به عنوان نمونه تمرکز شرکت بر فروش بیمه نامه های ترکیبی، طرح و آماده سازی بیمه نامه جدید به نام طرح گندم، طراحی و آماده سازی بیمه نامه عمر برای شرکت های دانش بنیانُ فروش اینترنتی حوادث انفرادیُ طرح چک پاس برای دارندگان چک صیاد و چندین طرح دیگری که در نهایت به سودآوری وفروش بالا می انجامد، در دستور کار شرکت قرار دارد.علاوه بر این شرکت قراردادهای حقوقی زیادی را در سال جاری عملیاتی کرده که این قراردادها در سوداوری شرکت تاثیر بالایی دارند.


بر اساس همین رخدادها پیش بینی می شود که وضعیت شرکت بهتر از گذشته باشد به همین دلیل سهامداران حقوقی در بازار سرمایه به این شرکت توجه ویژه ای نشان داده اند.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: