کد خبر: ۲۱۵۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - 03 February 2024
«شهباز حسن‌پور بیگلری» گفت: امروزه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران کار بسیار ارزشمندی را به عنوان پیشران شروع کرده و دقیقاً بر اساس آنچه که مورد انتظار مراجع و علما است، عمل می‌کند.

«شهباز حسن‌پور بیگلری» گفت: امروزه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران کار بسیار ارزشمندی را به عنوان پیشران شروع کرده و دقیقاً بر اساس آنچه که مورد انتظار مراجع و علما است، عمل می‌کند.

«شهباز حسن‌پور بیگلری» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه تخصصی اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه، اظهار داشت: زیباترین واژه‌ای که در سیستم بانکی کشور می‌شنویم، قرض‌الحسنه است.

وی با اشاره به اینکه قرض‌الحسنه‌ها به سمت سنت‌های اسلامی بر می‌گردند، تأکید کرد: سنت قرض‌الحسنه از دیرباز مورد استقبال همگان بوده و بزرگان دینی نیز بر عمل به آن تأکید دارند. بدون شک وجود این بانک‌ها آن هم در شرایط کنونی که وام‌های بانکی بیشتر جنبه خانمان‌براندازی دارند تا مشکل‌گشایی، می‌تواند برای اقشار کم درآمد تکیه‌گاهی مطمئن محسوب شود.

«حسن‌پور بیگلری» پیرامون نقش این بانک‌ها، افزود: در روایات هم آمده، وقتی مبلغی را به کسی هدیه می‌دهید یک ثواب دارد، اما هنگامی که همان مبلغ را قرض‌الحسنه می‌دهید ۱۰برابر ثوب دارد؛ زیرا باعث رونق کسب‌وکار و ایجاد انگیزه برای فعالیت‌های بیشتر اقتصادی می‌شود.

نماینده سیرجان و بردسیر، بیان کرد: امروزه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران کار بسیار ارزشمندی را به عنوان پیشران شروع کرده و دقیقاً بر اساس آنچه که مورد انتظار مراجع و علما است، عمل می‌کند.

وی درباره مفاهیم قرض‌الحسنه نیز گفت: این واژه یعنی ما بتوانیم با پول‌های خُرد و نذورات مردم، گره‌ای از مسائل و مشکلات افرادی باز کنیم که شاید از طریق سیستم بانکی به دلیل سخت‌گیری‌هایی که می‌شود، امکان گرفتن وام نداشته باشند. بنابراین عقد اسلامی به معنای واقعی قرض‌الحسنه‌ است.

بانک‌های قرض‌الحسنه نسبت به گذشته موفق‌تر عمل کرده‌اند

«حسن‌پور بیگلری» اظهار داشت: قرض‌الحسنه‌ها تأثیر به سزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی مانند فقر دارند و باعث برقراری توازن اقتصادی می‌شوند؛ بنابراین در حال حاضر ۲ بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و رسالت مصداق واقعی این نوع قرض‌الحسنه هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سال گذشته، مجلس، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را که کارهای بسیار ارزشمندی در بحث اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی انجام داده از تعهدات دولت معاف کرد، گفت: بانک‌های قرض‌الحسنه مهر ایران و رسالت نسبت به گذشته بسیار موفق‌تر عمل کرده‌اند.

وی ضمن بیان اینکه مأموریت قرض‌الحسنه‌ها گره‌گشایی از مشکلات افراد جامعه است و این عملکرد شایسته تقدیر است، تصریح کرد: با توجه به هیاهویی که در بعضی از سیستم‌های بانکی وجود دارد، بانک‌های قرض‌الحسنه توانسته‌اند با جذب سرمایه‌های کوچک مردم و بخش ناچیزی که دولت پرداخت کرده، حداکثر بهره‌وری را داشته باشند.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: