کد خبر: ۲۱۵۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۳۰ دی ۱۴۰۲ - 20 January 2024
اختصاصی بانکداری ایرانی ؛
موسسه ملل با داشتن بیش از 464 هزار میلیارد ریال مانده تسهیلات در حال حاضر در کنار برخی از بانک های مطرح قرار می گیرد و به سرعت مسیر بانک شدن را طی می کند .

بررسی عملکرد تسهیلاتی موسسه ملل در 9ماهه منتهی به آذر1402علی سوری -  موسسه ملل با داشتن بیش از 464 هزار میلیارد ریال مانده تسهیلات در حال حاضر در کنار برخی از بانک های مطرح قرار می گیرد و به سرعت مسیر بانک شدن را طی می کند .  

به گزارش بانکداری ایرانی،، موسسه ملل در پایان آذر 1402 با رشدی 70 درصدی نسبت به دوره مشابه در سال گذشته تسهیلات بیشتری پرداخت کرده و این مانده را به رقم 464 هزار میلیارد ریال رساند در حالی که سال گذشته این موسسه تنها 277 هزار میلیارد ریال مانده تسهیلات داشت.

این در حالی است که در آذر 1400 این موسسه 274 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده بود به همین دلیل در یکسال گذشته رشد قابل توجهی را تجربه کرده است.

 

بررسی عملکرد تسهیلاتی موسسه ملل در 9ماهه منتهی به آذر1402


براساس آمار منتشر شده ، تسهیلات ودیعه مسکن موسسه اعتباری ملل رشد ۱۶۸ درصدی داشته است.

این موسسه وام های مختلفی را در دستور کار خود قرار داده است. به عنوان نمونه، در آذر ماه بیش از 73 میلیارد ریال تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیان پرداخت نمود.

همچنین از ابتدای سال تا پایان آذر ماه تعداد 1179 فقره تسهیلات ودیعه مسکن به مبلغ 541 میلیارد ریال به مستاجران برای تامین واحد مسکونی پرداخت کرد.

علاوه بر این، موسسه اعتباری ملل علاوه بر پرداخت تسهیلات فوق، نسبت به ارائه طرح یاقوت به منظور تامین سرمایه در گردش،خرید ماشین آلات، تجهیزات و تعمیر و بازسازی محل فعالیت و خرید کالای با دوام ایرانی ودریافت خدمات حداکثر تا 220 درصد معدل موجودی تا مبلغ 20 میلیارد ریال و با بازپرداخت حداکثر 48 ماهه اقدام کرد.

بررسی ها نشان می دهد "وملل " در راستای مسئولیت های اجتماعی نسبت به پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج به مبلغ 895 میلیارد ریال اقدام نموده است . همچنین در آبان ماه 601میلیون ریال وام قرض الحسنه ازدواج به 390 نفر از جوانان عزیز ایران پرداخت که رشد 38 درصدی را نشان می دهد.

گفتنی است 891 نفر از متقاضیان در حال تکمیل مدارک خود برای دریافت وام قرض الحسنه ازدواج هستند.


بر اساس این گزارش می توان گفت که موسسه ملل مانند بانک ها، در مسیر رشد و تعالی قرار داشته و موسسه ای است که در تامین نقدینگی خرد شهروندان نقش مهمی دارد.

این موسسه در سال جاری برنامه‌های توسعه‌محور جذابی را با هدف افزایش بهره‌وری به مشتریان و سهامداران خود به اجرا گذاشته‌ است که توسعه منابع این موسسه حتی سبب قوت گرفتن گمانه‌زنی برای تبدیل به بانک شدن موسسه ملل شد با توجه به شواهد موجود در عملکرد بانک بانک شدن آن دور از دسترس نیست.

موسسه اعتباری ملل همچنین در جهت برقراری نظم و انضباط مالی و شفافیت در عملکرد خود، در بازار سرمایه نیز حضور دارد و با انتشار گزارش عملکردهای شفاف همپای بانک‌ها در این مسیر گام برمی‌دارد.


با نگاهی به عملکرد ۱۷سال گذشته موسسه اعتباری ملل در بازارهای مالی و سرمایه، این موسسه توانسته است با تکیه بر اخلاق که راهبرد اصلی این موسسه است، با راه اندازی ۳۴۰ شعبه و جذب هزاران نیروی متخصص در سراسر کشور، خدمات بانکی مناسبی را در اختیار مشتریان، سپرده‌گذاران و سهامداران خود قرار دهد.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: