کد خبر: ۲۱۵۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۳۰ دی ۱۴۰۲ - 20 January 2024
بانکداری ایرانی گزارش می دهد؛
بیمه کارآفرین که در بازار دوم بورس تهران معامله می شود از جمله شرکت های بیمه گری است که به زعم تحلیل گران آینده مناسبی داشته و جایگاه مناسبی را کسب خواهد کرد.

رشد چشمگیر سودآوری و نسبت های مالی در بیمه کارآفرین

بیمه کارآفرین که در بازار دوم بورس تهران معامله می شود از جمله شرکت های بیمه گری است که به زعم تحلیل گران آینده مناسبی داشته و جایگاه مناسبی را کسب خواهد کرد.

به گزارش بانکداری ایرانی،بیمه کارافرین که در شش ماهه نخست امسال بالاترین رشد سود غیرعملیاتی را در صنعت بیمه با رشد 425 درصدی رقم زده بود دارای شرایط مناسبی در بخش های مختلف است.

طی 9 ماهه منتهی به 30 آذر نزدیک به 50 درصد رشد تولید حق بیمه را تجربه کرد و بر اساس همین عملکرد مناسب بود که در شهریور ماه امسال سه هزار میلیارد ریال سود بعد از عملیات ساخت .

از طرف دیگر اینکه شرکت بیمه کارآفرین دارای نسبت خسارت 45 درصدی است که یکی از کم ریسک ترین وضعیت در صنعت بیمه ایران است چرا که در ایران حدود نسبت خسارت روی محور 70 درصد است و این شرایط شرکت بیمه کارافرین نشان از مدیریت پورتفوی شرکت دارد.

مهمترین نکته اینکه این شرکت همه تخم مرغ های خود را در یک سبد نگذاشته و تلاش کرده تا پورتفوی سالمی بچیند.

اما نکته هیجان انگیز اینکه 45 درصد از پورتفوی شرکت به بیمه عمر و زندگی اندوخته دار و غیر اندوخته دار است.

نسبت خسارت این رشته هم 58 درصد است. مجموع حق بیمه تولیدی بیمه کارآفرین در اذر امسال 37 هزار میلیارد ریال بوده که برای آن 17 هزار میلیارد ریال خسارت پرداخت کرد.

بیمه عمر و زندگی با رقم 16 هزار و 400 میلیارد ریالی 45 درصد از پورفتوی کل شرکت را به خود اختصاص داده است.

بیمه درمان با رقم 5 هزر و 652 میلیارد ریالی 15 درصد بعد از بیمه زندگی در رتبه دوم پورتفوی و بیمه مسئولیت با رقم سه هزار میلیارد ریالی 8 درصد در رتبه سوم و در نهایت بیمه شخص ثالث با رقم دو هزار و 465 میلیارد ریالی تقریبا 7 درصد از کل حق بیمه در رتبه چهارم قرار دارد.

بر اساس این گزارش و همچنین بر اساس همین عملیات است که وضعیت نسبت های مالی و سود آوری شرکت در سه سال گذشته بهبود چشمگیری پیدا کرده است.

رشد چشمگیر سودآوری و نسبت های مالی در بیمه کارآفرین  

از سوی دیگر در نیمه نخست امسال، هیأت مدیره شرکت بیمه کارآفرین با افزایش سرمایه این شرکت موافقت کرد.براساس این گزارش هیأت مدیره شرکت بیمه کارآفرین با افزایش سرمایه این شرکت از مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال به ۱۵ هزار میلیارد ریال از محل سود انباشته و اندوخته سرمایه‌ای موافقت کرد.

قبل از افزایش سرمایه و رخدادهای اخیر در مرداد ماه امسال گزارش نسبت های توانگری شرکت منتشر شده و نشان داده شده که این شرکت وضعیت خوبی در این حوزه دارد. چرا که سطح یک توانگری مالی شرکت بیمه کارآفرین برای یازدهمین سال متوالی توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تأیید شد. بر اساس صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱ نسبت توانگری مالی شرکت بیمه کارآفرین را برای سال ۱۴۰۲ معادل ۲۲۵ درصد (سطح یک) ارزیابی کرد.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: