کد خبر: ۲۱۵۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۲۳ دی ۱۴۰۲ - 13 January 2024
اختصاصی بانکداری ایرانی ؛
بیمه کارافرین با حق بیمه تولیدی مناسب ، صداقت در پرداخت خسارت ، رضایت و مشتری مداری فضای خاصی را در صنعت بیمه برای خود ایجاد کرده است و توانسته سومین حق بیمه عمر و زندگی را در بازار بیمه کشور تولید کند.

بیمه کارآفرین با داشتن سهم دو درصدی از بازار بیمه ایران دارای شرایط خاصی است که در سال های پیش رو می تواند جایگاه مطلوب تری کسب کند. این شرکت هم در رشته عمر و زندگی خوب عمل کرده و سومین رتبه را در ایران کسب کرده و هم سرمایه گذاری مناسبی داشته است.

به گزارش بانکداری ایرانی، شرکت بیمه کارآفرین در سال گذشته با ثبت بالاترین میزان سود مشارکت در منافع بیمه‌های عمر و زندگی در بین شرکت‌های بیمه ایرانی با رقم5750 میلیارد ریال توانست جایگاه خوبی برای خود کسب کند.

این شرکت در حال حاضر در رتبه نخست توانگری مالی با ضریب 225 درصدی قرار دارد و همچنین سود عملیاتی 2411 میلیارد ریالی را در کارنامه شش ماهه نخست امسال ثبت کرده است.
این بیمه خصوصی  از جمله شرکت‌هایی است که تمرکز اصلی خود را روی بیمه عمر و زندگی گذاشته و راز موفقیت شرکت در این است که با حق بیمه تولیدی مناسب و صداقت در پرداخت خسارت و رضایت و مشتری مداری فضای خاصی را در صنعت بیمه برای خود ایجاد کرده است. بیمه کارآفرین توانسته سومین حق بیمه عمر و زندگی را در بازار بیمه کشور تولید کند.

بیمه کارآفرین در9ماهه منتهی به 30 آذر سال گذشته حدود 13 هزار و 670 میلیارد ریال حق بیمه عمر و زندگی اندوخته‌دار و غیر اندوخته‌دار تولید کرد. امسال با رشد 20 درصدی در 9ماهه منتهی به 30 آذر 1402 مبلغ 16 هزار و 420 میلیارد ریال حق بیمه عمر و زندگی تولید کرد.

همچنین بیمه کارآفرین در شش ماهه نخست امسال توانست از محل سرمایه گذاری 8569 میلیارد ریال درآمد کسب کند. چرا که سرمایه گذاری این شرکت در این دوره به مبلغ 68 هزار و 411 میلیارد ریال رسید.

بر همین اساس و به دلیل اقدامات موثر این شرکت در حق بیمه تولیدی، سرمایه گذاری ها مناسب و اقدامات مهم دیگر سود قطعی و مشارکت شرکت در سالهای اخیر مناسب ارزیابی شده است. سود قطعی بیمه گذاران عمر اندوخته دار برای سال ۱۴۰۱ ( منتهی به۱۴۰۱/۱۲/۲۹) معادل ۲۹/۶ درصد محاسبه و به اندوخته بیمه نامه ها واریز شد.

شایان ذکر است که در بیمه‌نامه زندگی دو نوع سود تضمینی و مشارکتی پرداخت می‌شود. سود تضمینی برای تمام شرکت‌های بیمه‌ای یکسان است و برای دو سال اول ۱۶%، دو سال دوم ۱۳% و برای سال پنجم تا پایان قرارداد بیمه‌ای ۱۰% محاسبه می‌شود. اما، سود قطعی که به بیمه‌نامه زندگی پرداخت می‌شود حاصل جمع مبلغ سود تضمینی و سود مشارکت در منافع آن به صورت روزشمار و مرکب است که معمولا به صورت سالانه پرداخت می‌شود. در بیمه‌نامه‌های عمر و سرمایه‌گذاری، بیمه‌گذار علاوه بر سود علی‌الحساب تضمینی، در بیش از ۸۵ درصد منافع حاصله از سرمایه‌گذاری بیمه‌گر بر روی ذخیره بیمه‌نامه‌ مشارکت دارد و این مشارکت به صورت افزایش اندوخته سرمایه‌گذاری به استفاده‌کننده از بیمه‌نامه پرداخت می‌شود.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: