کد خبر: ۲۱۵۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۷ - ۲۲ دی ۱۴۰۲ - 12 January 2024

 بانکداری ایرانی-مهم ترین عناوین خبرها در حوزه کار و تعاون به رشد ۹.۵ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم،‌ برگزاری هفتمین نشست شورای عالی اشتغال،بهره مندی ۴.۵ میلیون نفر از آموزشهای مهارتی و اعلام نرخ بیکاری ۷.۶ درصد در پاییز امسال اختصاص داشت.

به گزارش ایسنا، این هفته هفتمین نشست شورای عالی اشتغال با حضور رئیس جمهور برگزار شد.این نشست ۵ مصوبه داشت و با توصیه هایی از سوی رئیس‌جمهور برای ایجاد اشتغال بیشتر همراه بود که از جمله آنها می توان به دادن اختیارات بیشتر به استان‌ها، توسعه مهارت آموزی،تقویت هنرستان‌ها و توجه به اشتغال فارغ التحصیلان اشاره کرد.
در این نشست وزیر کار اعلام کرد که فراتر از تعهدات ایجاد یک‌ میلیون شغل عمل شده است.همچنین اعلام شد از مجموع ۱۰۵ همت اعتبار تخصیص یافته برای ایجاد اشتغال ۴۳ همت تاکنون تحقق یافته است.
فعال شدن اقتصاد روستا، اقتصاد دیجیتال و اقتصاد دریا، حمایت از کسب و کارهای خانگی، مشاغل فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری از دیگر محورهای هفتمین نشست شورای عالی اشتغال بود.

محمود کریمی بیرانوند، معاون اشتغال وزیر کار هم از ثبت ۵۵۰ هزار کد بیمه اجباری و حرف و مشاغل جدید از ابتدای سال تا پایان مهر ماه خبر داد و گفت: این تعداد قطعا برایشان اشتغال ایجاد شده که کدبیمه جدید یا اجباری یا حرف و مشاغل است.

رشد ۵۱ درصدی آموزش‌های مهارتی در دولت سیزدهم خبر دیگری بود که از سوی مهرداد عظیمی، معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی اعلام شد.

به گفته وی طی دو سال گذشته ۴.۵ میلیون نفر در آموزشگاه‌های دولتی‌ و غیردولتی آموزش‌ مهارتی فرا گرفته‌اند و مجوز آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای ۱۳۰۰ درصد رشد داشته است.

این هفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از تشکیل نخستین ستاد «کارآفرینی و پیشرفت» در استان تهران خبر داد و آن را بسترساز اجرای طرح‌های جهشی تولید و اشتغال آفرینی دانست.
حامد ویس کرمی، معاون تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی همچنین از رشد ۹.۵ درصدی تعاونی های زنان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: بیش از ۶۷۰۰ تعاونی زنان با ۷۸ هزار فرصت شغلی در بخش های مختلف اقتصاد فعالند.
معاونت اشتغال وزارت کار هم در هفته جاری از ثبت ۵۵۰ هزار نفر کد بیمه اجباری و حرف و مشاغل از ابتدای سال تا پایان مهر ماه خبر داد.
محمود کریمی‌ بیرانوند با اشاره به اعلام نرخ بیکاری ۷.۶ درصد در پاییز امسال گفت: این آمار نشان می‌دهد که در سال جاری بازار کار به سمت پویایی و رونق حرکت کرده است.
تزریق ۱۳۰ همت تسهیلات اشتغال به بازار کار در دولت سیزدهم خبر دیگری بود که او داد و گفت: در حال حاضر ۵۱۲ شغل خانگی در کشور وجود دارد و ۹۵ درصد مجوزهای کسب و کارهای خانگی به صورت آنی صادر می شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: