کد خبر: ۲۱۵۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۱۸ دی ۱۴۰۲ - 08 January 2024
اختصاصی بانکداری ایرانی ؛
بانک پارسیان در دوسال گذشته رشد سودآوری را تجربه کرده است. صورت های تلفیقی بانک نشان می دهد که عملکرد آن نسبت به دوره قبل رشد قابل توجهی داشت. سود خالص به فروش شرکت از 9 درصد در اواخر سال 1399 به 47 درصد در ابتدای امسال رسید.

بانک پارسیان با ارائه محصولات جدید و تغییرات در ارائه خدمات خود تلاش کره تا فضای کسب و کار خود را تغییر داده و متفاوت تر از قبل ظاهر شود.

به گزارش بانکداری ایرانی، بانک پارسیان در دوسال گذشته رشد سودآوری را تجربه کرده است. صورت های تلفیقی بانک نشان می دهد که عملکرد آن نسبت به دوره قبل رشد قابل توجهی داشت. سود خالص به فروش شرکت از 9 درصد در اواخر سال 1399 به 47 درصد در ابتدای امسال رسید.

همچنین حاشیه سود عملیاتی شرکت که تا سال 1398 نزدیک به صفر بود، امروز به 46 درصد رسیده و بازده دارایی از 0.19 درصد به 0.86 درصد رسید. و از همه مهمتر بازدهی سرمایه بانک هم از رقم 5 درصد به 27 درصد رسید.

از طرف دیگر درامدهای بانک در 9 ماهه منتهی به 31 آذر 1402 نسبت به دوره مشابه سال قبل حدود 40 درصد رشد داشت.

نوآوری های که بانک پارسیان را متفاوت می کند

 

درآمد کارمزد بانک رشد قابل توجه دوبرابری داشته و از رقم 14 هزار میلیارد ریال به 28 هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

 

نوآوری های که بانک پارسیان را متفاوت می کند

 

درامد تسهیلاتی بانک از رقم 99 هزار میلیارد ریال به 120 هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

 

نوآوری های که بانک پارسیان را متفاوت می کند

این رخدادها در حالی اتفاق افتاده که در سال مالی جاری بانک پارسیان بیش از همیشه به اعطای تسهیلات قرض الحسنه ای و وام هایی مانند ازدواج و فرزنداوری و غیره پرداخته است. گزارش ها نشان می دهد که این بانک از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه 1402، به‌منظور اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تعداد 11،135 فقره وام فرزند آوری به مبلغ 6،360 میلیارد ریال پرداخت کرده است. همچنین این بانک که در زمره بانک‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج است، در راستای تحکیم بنیان خانواده و کمک به تشکیل آن و تسهیل ازدواج جوانان، با پرداخت 20،253 میلیارد ریال تسهیلات ازدواج، بیش از 10،169 جوان ایرانی را به خانه بخت فرستاد و توانست فراتر از تکلیف قانونی اهداف بودجه این بخش را تحقق بخشد.

با این وجود قطعا تا اخر امسال عملکرد این بانک بهتر از سه دوره مالی ابتدایی امسال خواهد بود چرا که این بانک اخیرا از طرح های جدید خود رونمایی کرده که می تواند عامل موفقیت بانک شود. چرا که اخیرا بانک از محصول جدید بانک پارسیان با عنوان ” بسته زنجیره تامین کالاهای تند مصرف (FMCG) ” رونمایی کرد.

به گفته مدیر بازاریابی و توسعه کسب و کار‌های بانک پارسیان، این محصول برای اولین بار در کشور به منظور تامین مالی و افزایش فروش مشتریان هدف در زنجیره تامین کالا‌های تند مصرف ارائه می شود . بازار هدف این بسته تمام شرکت‌های پخش و مجموعه‌های فروشگاهی و مصرف کنندگان هستند و در گام اول و بدون هیچ پیش شرطی مجموعه‌های فروشگاهی با مترکز کردن پرداخت و دریافت‌های و کارسازی چک‌های خود در بانک پارسیان و استفاده از خدمات بانکی پارسیان می‌توانند تا سقف ۲۵ درصد از تراکنش‌های حساب خود را در قالب تسهیلات مبنا دریافت کنند.

این مدیر با بیان این که پس از دوره سه ماهه بانک پارسیان به واسطه تسهیلاتی با عنوان همراهی آماده همکاری با شرکت‌ها و مجموعه‌های همکار است گفت: تسهیلات همراهی متناسب با کارکرد این شرکت‌ها و با شرایط ترجیحی ارائه می‌شود و مشتریان این بانک می‌توانند از نرخ ۴ تا ۲۳ درصدی این تسهیلات بهره‌مند شوند. این دو تسهیلات با عناوین مختلف سرمایه در گردش و … می‌تواند در اختیار شرکت‌ها قرار گیرد و همچنین انواع دیگر خدمات از جمله عقد خرید بیع نیز به این کسب و کار‌ها ارائه می‌شود. برای تکمیل این زنجیره محصولی با نام کارت مولتی سگمنت پارسیان نیز طراحی شده است که می‌تواند در بخش فروش و مشتریان شرکت‌های همکار کمک زیادی کند.

علاوه بر این ، سامانه جديد بانکداري اينترنتي بانک پارسيان با هدف افزايش کيفيت و ارتقاي خدمات غيرحضوري در بستر اينترنت، با تغييرات گسترده در نماي ظاهري و اضافه شدن امکانات جديد، در دسترس مشتريان قرار گرفت.
این اقدامات بانک پارسیان قطعا شرایط بانک را نسبت به قبل بهتر کرده و در پایان سال قطعا علمکرد خوبی را از این بانک شهد خواهیم بود.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: