کد خبر: ۲۱۵۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۱۷ دی ۱۴۰۲ - 07 January 2024
اختصاصی بانکداری ایرانی ؛
شرکت بیمه معلم در حال حاضر در حال سقوط به شرایط قبلی است و با افزایش نسبت‌های خسارت در بخش‌هایی مانند بیمه درمان شرایط بدی را تجربه می کند.

بیمه معلم ؛ از سقوط نسبت های مالی و بنیادی شرکت تا رشد حدود دوبرابری نسبت خسارتبیمه معلم که در سال‌های اخیر درصدد بود تا وضعیت شرکت را رو به راه کند و از زیان‌های بزرگ خارج شود در ماه‌های اخیر همچنان در شرایط بدی قرار گرفته‌است و با وجود ادعای مدیران شرکت و تلاش بر دستیابی به بازارهای بزرگی مانند بیمه های بزرگ خارج از ایران و رشته‌ درمان خود را نجات دهد، ولی موفق نبوده است و بررسی ها نشان می‌دهد تصمیم مدیران شرکت نتوانستند با اقداماتی از این دست وضعیت شرکت را رو به راه کنند.

به گزارش بانکداری ایرانی، شرکت بیمه معلم در حال حاضر در حال سقوط به شرایط قبلی است و با افزایش نسبت‌های خسارت در بخش‌هایی مانند بیمه درمان شرایط بدی را تجربه می کند.

درآمد حق بیمه ناخالص بیمه معلم در اذر 1402 نسبت به سال گذشته رشدی حدود 30 درصدی داشته و به رقم 25 هزار میلیارد ریال رسید. در مقابل مطالبات از بیمه گذاران و نمایندگان هم با افزایش 35 درصدی به رقم 51 هزار و 277 میلیارد ریال رسید.

سرمایه گذاری بیم معلم هم افزایش قابل توجهی نداشته و با رشدی 5 درصدی در محدوده 13 هزار و 619 میلیارد ریال باقی ماند.

علاوه بر این بیمه درمان بیش از 45 درصد از سهم کل بیمه شرکت بیمه معلم را تشکیل می دهد. . این رشته 48 درصد از خسارت کل بیمه معلم را به خود اختصاص می دهد. این درحالی است که بیمه درمان در سال گذشته 27 درصد از کل بیمه و 37 درصد از کل خسارت پرداختی شرکت را به خود اختصاص داده بود. نسبت خسارت بیمه درمان سال گذشته حدود 40 درصد بود ولی امسال به حدود 55 درصد رسید.

همچنین سال گذشته نسبت خسارت کل شرکت بیمه معلم حدود 50 درصد بود و امسال این نسبت در 9 ماهه منتهی به 30 آذر 1402 نسبت خسارت شرکت بیمه معلم حدود 75 درصد رسید.

شایان ذکر است که این وضعیت مالی شرکت سبب شد تا وضعیت بنیادی و تحلیلی شرکت را به شدت تضعیف کرده است.

نکته قابل ذکر اینکه بازدهی دارایی شرکت که در سال 1399 به 5 درصد رسیده بود در حال حاضر به 0.08 درصد کاهش یافته و بازده سرمایه بیمه معلم که تا رقم 73 درصد پیش رفته بود در حال حاضر به یک درصد کاهش یافته است. در مقابل نسبت بدهی شرکت از 6 درصد به 12 درصد افزایش یافته است که نشان از افزایش ریسک شرکت می دهد.

در حقیقت این شرکت با تشکیل یک پورتفوی نامناسب و پرریسک ، وضعیت شرکت را رو به تضعیف هل داده است.

در مجموع ، نسبت خسارت و ضریب خسارت بیمه معلم رو به بدتر شدن است. نسبت های مالی شرکت هم نشان می دهد که این شرکت در حال وارد شدن به یک بحران است این در حالی است که چندوقتی است که از بحران های گذشته خارج شده بود ولی مدیران شرکت نتوانستند به طور کامل وضعیت شرکت را اصلاح کنند.

*****************

 این رسانه ضمن توجه به اصول حرفه ای خود از پاسخ شرکت بیمه معلم استقبال می کند چراکه تعامل سازنده از ارزش های سازمانی این پایگاه خبری است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: