کد خبر: ۲۱۵۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۱۳ دی ۱۴۰۲ - 03 January 2024
اختصاصی بانکداری ایرانی؛
بانک تجارت در سال جاری عملکرد عجیب و غریبی را از خود به نمایش گذشته و نشان می دهد تا اینجای کار، سال 1402 ، بهترین سال برای این بانک بوده است.

بانک تجارت در سال جاری عملکرد عجیب و غریبی را از خود به نمایش گذشته و نشان می دهد تا اینجای کار، سال 1402 ، بهترین سال برای این بانک بوده است. تا جایی که رشد 40 درصدی درآمدازیی ، افزایش 178 درصد سودسازی، بالاترین جذب سپرده بلندمدت و بالاترین تراز مثبت مصارف و منابع را داراست.

به گزارش بانکداری ایرانی، بانک تجارت که در روزهای اخیر سهامداران خود را فرخوانده تا برای انتخاب اعضای اصلی و علی البدل هیات مدیره این اقدام کنند؛ در 9 ماهه منتهی به 30 آذر 1402 بالغ بر 706 هزار میلیارد ریال سود ساخته است.این در حالی است که در سال گذشته این شرکت حدود 508 هزار میلیارد ریال سود ساخته بود بنابراین در این 9 ماهه مشابه امسال حدود 40 درصد رشد داشته که رقمی بزرگی در بین بانکهای ایرانی است.

بنابراین این عملکرد را اگر با صورت های مالی شش ماهه نخست امسال بررسی کنیم می بینیم که بانک تجارت یکی از بهترین سال های خود را سپری می کند. چرا که بانک تجارت در شش ماهه منتهی به شهریور 1402 بیش از 178 درصد رشد سودآوری داشته است. این شرکت پارسال در پایان شهریور 35 هزار میلیارد ریال سود ساخته بود ولی امسال در همین دوره شش ماهه 98 هزار میلیارد ریال سود ساخت.این وضعیت نشان دهنده عملکرد مناسب شرکت است .

در حقیقت بانک تجارت در اذر امسال مبلغ 529 هزار ملیارد ریال درآمد تسهیلاتی داشته که از کل درآمد پارسال بالاتر بود. درآمد از محل سپرده گذاری 28 هزار و 542 میلیارد ریال، از محل اوراق بدهی مبلغ 21 هزار و 404 میلیارد ریال، از محل سرمایه گذاری 31 هزار و 307 میلیارد ریال و از محل کارمزد مبلغ 97 هزار میلیارد ریال درآمد داشته است.

گفتنی است که طبق معمول سال های اخیر بالاترین تسهیلات این بانک به وام مرابحه با رقم 1866 هزار میلیارد ریال و درآمد 236 هزار میلیارد ریالی از محل بوده است.

شایان ذکر است که در مجموع این بانک در پایان اذر مسال دارای 5823 هزار میلیارد ریال مانده تسهیلات بوده که دومین بالاترین مانده تسهیلاتی در بین بانکهای خصوصی ایران است.

بیشترین سپرده بانک هم به قرض الحسنه 2015 هزار میلیارد ریال و سپرده بلنده مدت سه ساله با رقم 1168 هزار میلیارد ریال و در رتبه بعدی سپرده های بلندمدت یکساله با رقم 1119 هزار میلیارد ریال قرار داشته است.

علاوه بر این در ماه های اخیر مشتریان بانک تجارت بیشترین اعتماد را به بانک داشته و توانستند سپرده گذاری های بلند مدت را در بانک انجام دهند و به همین دلیل بالاترین سپرده گذاری مشتریان برای سود به سپرده بلندمدت سه ساله اختصاص داشته است و البته در دروه 9 ماهه 464 هزار میلیارد ریال بابت سود سپرده به مشتریان خود پرداخت کرده است.

نکته مهم اینکه تراز مصارف و منابع بانک تجارت در اذر 1402 مبلغ 242 هزار میلیارد ریال بوده که تا اینجای کار بالاترین تراز را در بین بانکهای ایرانی داراست.

علی سوری
برچسب ها: بانک تجارت ، وتجارت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: