کد خبر: ۲۱۴۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۸ - ۰۶ دی ۱۴۰۲ - 27 December 2023
اختصاصی بانکداری ایرانی ؛
این تفاهم‌نامه با هدف تقویت همکاری، هم‌افزایی، ارتقاء توانمندی تخصصی و به اشتراک‌گذاری دانش بومی در جهت پیشبرد اهداف توسعه‌ای با استفاده از ظرفیت‌های دانشی طرفین منعقد شد.

لیلا فریادرس- این تفاهم‌نامه با هدف تقویت همکاری، هم‌افزایی، ارتقاء توانمندی تخصصی و به اشتراک‌گذاری دانش بومی در جهت پیشبرد اهداف توسعه‌ای با استفاده از ظرفیت‌های دانشی طرفین منعقد شد.

به گزارش بانکداری ایرانی، شرکت بیمه سینا با همکاری شرکت توسعه دانش بنیان سینا در این راستا به ارائه پوشش بیمه‌ای متناسب و در چاچوب اصول فنی، شرکت‌های فن آور و دانش‌بنیان را در تجاری‌سازی دستاوردهای فن آورانه حمایت می‌کند.


در آیین امضای تفاهمنامه ، عبدالله سلطانی ثانی، مدیرعامل بیمه سینا با اشاره به فضای جدید صنعت بیمه در ایران و جهان گفت:‌ با توجه به اینکه صنعت بیمه در حال طی کردن مراحل جدیدی بوده و درمسیر نوآوری های جدیدی در حوزه تکنولوژی و هوش مصنوعی و غیره قرار دارد، بیمه سینا در تلاش است تا از مجموعه دانش بینان بهره برده و از کسانی که در این مسیر قرار دارند حمایت کند تا برای اقتصاد ایران و کشور ثمر بخش باشد.

به گفته مدیرعامل بیمه سینا، این شرکت مدتی است که وارد حوزه نوآورانه، دیجیتالی و هوش مصنوعی شده و در مجموعه هم کارهای زیادی در این حوزه انجام شده‌است.

سلطانی گفت: انجام کارهای جدید قطعا با ریسک‌هایی هم همراه است که اتفاقا همین ریسک، در شرکت مورد توجه قرار گرفته‌است.

او افزود: بیمه سینا این توانایی را دارد تا برای شرکت های بیمه که در حوزه نوآوری فعال هستند و امکان بهره برداری از خدمات بیمه سینا را دارند هم می‌توانند با همکاری با این شرکت برنامه‌های خود را پیش ببرند. برای ورود به حوزه فناوری وجود دارد. یکی از این روش ها از طرق نهادهای و سازمان های علمی هستند که در این حوزه ها فعال هستند . روش دیگر تمرکز شناخت بر ابزارهاست. ابزارها می توانند از طریق جامعه شناخته شوند. فضای دیجیتال و فناورانه جامعه در حال رشد و پویایی است.


سلطانی تاکید کرد: نکته جالب توجه این است که پیوستگی در جامعه و در بین فضای دیجیتالی وجود ندارد و ما در نظر داریم این اتحاد و پیوستگی را در حوزه خودمان ایجاد کنیم. این فرآیند سبب خواهد شد تا بیمه نامه های جدیدی ایجاد شود و کمی نواوری و خلاقیت ایجاد شود و از این فضای سنتی کمی فاصله بگیریم.

در ادامه این مراسم، یاسر خانی مدیر عامل شرکت توسعه دانش بنیان سینا گفت: نوآوری در صنعت بیمه و دیجیتالی کردن صنعت، به دلیل اینکه گامی مهم در این حوزه است.

خانی در ادامه گفت: شرکت توسعه دانش بنیان سینا به عنوان یک نهاد خطرپذیر بنیاد  وظیفه اش سرمایه گذاری خطرپذیر در حوزه های مختلف است و بر اساس سندی که این شرکت تدوین کرده در دو حوزه فعالیت می کند . حوزه اول زنجیره ارزش بنیاد است. حوزه دوم سرمایه گذاری خطر پذیر در مناطق محروم است. در دوره جدید بنیاد مستضعفان، فضای ویژه ای اختصاص به حوزه نوآوری داده شده است. امیدورایم که اتفاق های مثبتی ظهور کند. شرکت سیناویسی در حوزه سرمایه گذاری و نوآوری مطرح است. این فرانید سبب می شود تا صنعت بیمه به بیمه سنیا به عنوان یک شرکت پیشرو در صنعت نوآوری و حامی این حوزه نگاه کند.

او تشریح کرد: همکاری در زمینه بیمه شرکت های دانش بنیان را با بیمه سینا آغاز کردیم و در ابتدای مراحل هستیم. در صنعت بیمه و هر حوزه دیگری ریسک های مختلفی وجود دارد که یکی از ریسک های شرکت های دانش بنیان چالش به کارگیری یک محصول است. با توجه به اینکه متخصصان زیادی در بیمه سینا حضور داشتند توانستیم محصولا مختلفی را از ترکیب محصول های موجود ایجاد کنیم که در نهایت سبب شد که ریسک برای خریداران کالاهای دانش بنیان کاهش پیدا کند . این تفاهم‌نامه فصل جدیدی برای همکاری بیمه سینا و فضای شرکت های دانش بینان و ریسک پذیر ایجاد شود.

خانی افزود: هوش مصنوعی یاهوشمند سازی زنجیره ارزش است که در صنعت بیمه ارزش ویژه ای برای آن ایجاد شده است و محصول مختلفی را در حال طراحی و شناسایی هستیم . یکی از مهمترین اقداماتی که در این حوزه در حال انجام هستیم استفاده از هوش مصنوعی برای کشف تقلب در صنعت بیمه هستیم.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: