کد خبر: ۲۱۴۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - 18 December 2023
اختصاصی بانکداری ایرانی ؛
بانک صادرات ایران با تامین مالی خرد و بزرگ جایگاه خاصی در اقتصاد ایران دارد، اما مهمترین خدمات بانک صادارت بر تولید ایران است.

بانک صادرات ایران با تامین مالی خرد و بزرگ جایگاه خاصی در اقتصاد ایران دارد، اما مهمترین خدمات بانک صادارت بر تولید ایران است.در همین روزهای اخیر سه صنعت از خدمات تامین مالی بانک صادرات بهره برده و در کنار این خدمات چندین هزار نفر از خدمات تسهیلاتی خرد استفاده کردند.

به گزارش بانکداری ایرانی، برکسی پوشیده نیست که بانک قدیمی و بزرگ صادرات، همواره در بخش‌های مختلف تجاری، خدماتی و تولیدی با تامین مالی‌های مهم چه به صورت تسهیلات و چه اوراق به اقتصاد ایران کمک کرده که البته مهمترین آن کمک به بخش تولید است و در حال حاضر با افزایش سرمایه مهمی بعد از 22 سال قطعا این قدرت بانک برای تامین کالی بخش تولیدی قوی تر شده است.

بر اساس این گزارش، مدیرعامل بانک صادرات ایران اخیرا، به منظور پشتیبانی و تسهیل تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی، با برخی مدیران صنایع خودرویی و غذایی کشور در برج سپهر دیدار کرد. محسن سیفی در جریان این دیدارها با مدیران و فعالان صنعت خودرو کشور، ضمن تشریح توانمندی‌ها و قابلیت‌های جدید بانک صادرات ایران و استفاده از محصولات نوین و راهبردی بانک برای پشتیبانی از تولید و اشتغال در بنگاه‌های تولید و استمرار اشتغال، گفت: بانک صادرات ایران تجربه تامین مالی قطعه‌سازان و خودروسازان را دارد و مدل‌های کسب و کار ویژه‌ای برای ارتقای همکاری با این صنعت دارد.

در کنار حمایت از صنعت خودروسازی و غذایی، مدیرعامل بانک صادرات ایران با بازدید از شرکت «لوله و ماشین‌سازی ایران» و تاکید بر حمایت از تولید و اشتغال و پشتیبانی از صنایع بزرگ کشور، بیانگر اعتقاد به همکاری بانک و تولید است.

پشتیبانی از تولید و اشتغال در قالب توسعه مشاغل خانگی و حمایت از کسب و کارهای کوچک توسط بانک صادرات ایران در هشت ماه ابتدای سال جاری با کمک به بیش از 25 هزار مددجوی سازمان‌های حمایتی، متقاضیان مشاغل خانگی و اشتغال دانش‌بنیان ادامه یافت.

علاوه بر همه اینها، بانک صادرات، با هدف حمایت از تولید و اشتغال خرد و کارآفرینان جوان و خلاق، طی هشت ماه ابتدای سال 1402 با پرداخت 31 هزار و 544 میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه، به بیش از 25 هزار و 300 نفر برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی وام داد.

این اقدامات قطعا در شرایط فعلی اقتصاد برای کشور مفید است چرا که مشکل بزرگ رکود و کمبود نقدینگی برای بخش تولید است و بانک صادرات این کمبود را با توجه به توان خود جبران می کند.

شایان ذکر است که بعد از 22 سال سرانجام یک تحول بزرگی دربانک صادرات رخ داده و اینکه ، مجمع فوق العاده بانک رضایت به افزایش سرمایه بانک داده است. مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت بانک صادرات ایران روز شنبه 25 آذرماه سال جاری به منظور افزایش سرمایه با حضور مدیرعامل، اعضای هیئت‌مدیره، مدیران ارشد بانک و همچنین مقامات وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی، سازمان بورس و اکثر سهامداران برگزار شد و افزایش سرمایه بانک به صورت سلب حق تقدم و آورده نقدی به مبلغ 40 هزار میلیارد ریالی به میزان حدود 23 درصد مورد تصویب قرار گرفت و سرمایه قبلی 175 هزار و 353 میلیارد و 972 میلیون ریالی بانک صادرات ایران به 215 هزار و 353 میلیارد و 972 میلیون ریال رسید.

این مرحله از افزایش سرمایه بانک که به ارزش 40 هزار میلیارد ریال از محل آورده نقدی سهامداران و با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی با هدف اصلاح ساختار مالی، بهبود سرمایه نظارتی و افزایش کفایت سرمایه انجام شد، زمینه‌ساز انجام مراحل بعدی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‎ ها در راستای رعایت بخشنامه‌های بانک مرکزی است.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: