کد خبر: ۲۱۴۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۶ - ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - 11 December 2023
بانکداری ایرانی گزارش می دهد؛
بانک شهر در شش ماهه ابتدایی امسال توانست حدود دوبرابر سود سال 1401 را تنها طی یک نیم سال محقق کند و نسبت به سال گذشته 87 درصد رشد را تجربه کرده است. اما از همه مهم تر اینکه بر اساس صورت های مالی تلفیقی، درآمد عملیاتی بانک شهر رشدی 165 درصدی داشت.

لیلا فریادرس- بانک شهر در شش ماهه ابتدایی امسال توانست حدود دوبرابر سود سال 1401 را تنها طی یک نیم سال محقق کند و نسبت به سال گذشته 87 درصد رشد را تجربه کرده است. اما از همه مهم تر اینکه بر اساس صورت های مالی تلفیقی، درآمد عملیاتی بانک شهر رشدی 165 درصدی داشت.

به گزارش بانکداری ایرانی،  بانک شهر که در نیمه آذر1402 گزارش صورت های مالی تلفیقی خود را منتشر کشده نشان داده که وضعیت بسیار بهتری را نسبت به شش ماهه نخست پارسال و همچنین کل سال گذشته تجربه کرده است.

براساس صورت و زیان تلفیقی منتشرشده، از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه ۱۴۰۲، سود عملیاتی تلفیقی هر سهم بانک شهر دو هزار و ۲۶ ریال بوده که در حدود ۴۸ درصد سود هر سهم کل بانک را نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش بانک، سود خالص بانک درشهریور امسال، 63هزار و 797 میلیارد ریال، دارایی بانک 2514 هزار میلیارد ریال و سودعملیاتی بانک 64 هزار میلیارد ریال بوده است.

بر اساس صورت های مالی بانک، بازدهی دارایی شرکت به رقم 2.5 درصد رسید این در حالی است که در شهریور پارسال 1.6 درصد و حتی در دوره ای از سال گذشته منفی بود.

در همین حال، بر اساس صورت‌های مالی تلفیقی میان‌دوره‌ای حسابرسی شده، سود غیرعملیاتی هر سهم بانک شهر دو هزار و ۱۷۵ ریال و در مجموع سود خالص هر سهم چهار هزار و ۹۷ ریال بوده است. سود خالص تلفیقی هر سهم بانک شهر در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱، حدود ۸۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

علاوه بر این، حاشیه سود عملیاتی بانک به رقم 47 درصد رسید در حالی در دوره مشابه پارسال 33 درصد بود.

افزون بر این باید گفت که بانک شهر در شش ماهه نخست سال جاری با اقدامات انجام‌شده برای افزایش سهم منابع ارزان‌قیمت تلاش کرده و به نتایج خوبی رسید و در نهایت درآمد کل قابل توجهی را تجربه کرد.

این گزارش می افزاید که درآمد بانک 135 هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به سال قبل رشدی 30 درصدی داشت. لذا بانک شاهد افزایش اعطای تسهیلات و از یک‌سو شاهد افزایش درآمدهای ناشی از تسهیلات اعطایی، سپرده گذاری و اوراق بدهی بود.
تسهیلات پرداختی بانک شهر در شهریور امسال 1353 هزار میلیارد ریال بود که نسبت به رقم 1113 هزار میلیارد ریالی شهریور پارسال رشدی 22 درصدی را تجربه کرده است.


بر اساس این گزارش، خالص درآمد تسهیلات و سپرده‌گذاری یا همان تراز بانک به ۵۳ هزار و ۲۳۶ میلیارد رسیده که از رشد ۲۶۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل حکایت دارد.

بر اساس صورت‌های مالی تلفیقی، درآمدهای کارمزدی بانک شهر با ۱۴۱ درصد افزایش نسبت به شش ماهه نخست سال مالی قبل به بیش از ۳۵ هزار میلیارد ریال رسیده است که رشد قابل توجهی در نظام بانکی محسوب می‌شود.
بالاترین و مهمترین رقم برای نشان دادن رشد عملکرد بانک شهر، درآمدهای عملیاتی بانک است که رشدی 165 درصدی را تجربه کرده و درآمد عمیاتی را به 85 هزار میلیارد ریال رساند.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: