کد خبر: ۲۱۴۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۰ - ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - 11 December 2023
معاون وزیر اقتصاد با اشاره به دستور کار اصلاح ناترازی‌ها در بلند مدت، گفت: نباید راهکارها را به افزایش قیمت در کوتاه مدت تقلیل داد.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به دستور کار اصلاح ناترازی‌ها در بلند مدت، گفت: نباید راهکارها را به افزایش قیمت در کوتاه مدت تقلیل داد.

علی روحانی در همایش اقتصاد ایران و اصلاح ساختارها، رفع ناترازی‌ها و نقش آفرینی نوین در عرصه بین‌الملل با بیان اینکه ریشه ناترازی‌ها به دهه‌های گذشته برمی گردد به ایلنا، گفت: در این همایش ۵ محور و ریشه ناترازی‌های اقتصاد از جمله ناترازی بانکی، ارزی، انرژی، نظام رفاهی و بودجه بررسی می‌شود.

وی افزود: محور مهم اصلاح ساختار نظام تصمیم گیری اقتصاد است و آنچه حرکت اقتصاد را بهبود می‌دهد جانمایی دوباره در عرصه بین‌الملل است که نیاز به گفت وگو برای نقش آفرینی جدید دارد. یکی از موضوعات دوگانه‌‌های سیاستی است و در این بخش برای رفع ناترازی‌ها، سیاست‌های قیمتی و غیر قیمتی مطرح می‌شود و البته لزوما اصلاح این ریشه‌ها در سطح و در داخل دولت نیست و نیاز به قانون دارد.

روحانی ادامه داد: این همایش تبیین مسیر برای رفع ریشه‌های چند ده ساله است و البته راه ‌حل چند ساله خواهد داشت و نباید راهکارها را به افزایش قیمت در کوتاه مدت تقلیل داد. چرا که ریشه ناترازی انرژی مزمن است و سیاست‌های بلندمدت برای اصلاح این ناترازی‌ها در دستور کار دولت قرار دارد و تنها راه اصلاح قیمت نیست.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: