کد خبر: ۲۱۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - 09 December 2023

 بانکداری ایرانی-سازمان هواشناسی از بارش باران و برف در برخی استان‌ها و ورود سامانه بارشی به کشور طی سه‌شنبه خبر داد. در تهران نیز تا بعدازظهر یکشنبه آلودگی هوا ادامه دارد.

به گزارش تسنیم، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در مناطقی از غرب، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین و البرز ابرناکی، بارش باران،‌ رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده که در ارتفاعات بارش‌ها به صورت برف خواهد بود.

فردا در اکثر مناطق کشور جو آرام است و روز دوشنبه در شرق مازندران و مناطقی از شمال غرب بارش باران و وزش باد همراه با کاهش نسلی دما پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر مواج است.

روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور ابرناکی و رگبار باران در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران و غرب سواحل دریای خزر آغاز می‌شود، در مناطق سردسیر و مرتفع بارش‌ها به‌صورت برف است.

روز چهارشنبه سامانه بارشی ضمن تشدید به جنوب غرب و مناطقی از مرکز کشور کشیده خواهد شد. لازم به ذکر از فردا یکشنبه تا اوایل سه‌شنبه در شهرهای صنعتی تهران، کرج، اراک، اصفهان افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

در همین حال اداره کل هواشناسی استان تهران نیز اعلام کرد: طی 5 روز آینده آسمان تهران کمی ابری تا نیمه همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. تا ظهر یکشنبه به دلیل عدم وزش باد و سکون نسبی جو در برخی ساعات به‌ویژه عصر و شب در مناطق پرتردد جنوب و مرکز استان کاهش کیفیت هوا و انباشت آلاینده‌ها انتظار می‌رود.

در برخی ساعات عصر و شب یکشنبه وزش باد شدید در سطح استان و گاهی وزش باد خیلی شدید در نیمه جنوبی و مناطق مرکزی پیش‌بینی شده است. برای فردا همچنین افزایش نسبی دما و سه‌شنبه کاهش نسبی دما پیش‌بینی شده و دوشنبه شب تا سه‌شنبه افزایش ابر در نیمه شمالی و مناطقی غربی همراه با بارش پراکنده انتظار می‌رود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: