کد خبر: ۲۱۴۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۳ - ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - 09 December 2023
بیمه میهن؛ بزرگترین معجزه صنعت بیمه تنها طی شش ماه؛
بیمه میهن طی شش ماه، از ماده 141 خارج شد، همزمان از زیان خالص سنگین به سودخالص رسید. در فرابورس ماندگار شد و عملکرد بیمه خالص 133 درصدی و خالص 86 درصدی را تجربه کرد.

خروج از زیاندهی؛ خروج از ورشکستگی؛ ماندگاری در بورس و عملکرد133درصدیبیمه میهن طی شش ماه، از ماده 141 خارج شد، همزمان از زیان خالص سنگین به سودخالص رسید. در فرابورس ماندگار شد و عملکرد بیمه خالص 133 درصدی و خالص 86 درصدی را تجربه کرد.

به گزارش بانکداری ایرانی، با آمدن سیدهادی شیخ الاسلامی و مدیریت حرفه‌ای و اقدامات حساب شده، وضعیت بیمه میهن با یک تحول عظیمی همراه شد و توانست از چند بعد موفقیت‌هایی را کسب کند .

بر اساس این گزارش ، بیمه میهن در میانه سال گذشته با زیان انباشته سنگین شش هزار و 582 میلیارد ریالی دست و پنجه نرم می‌کرد و با توجه به سرمایه 1500 میلیارد ریالی خود در لیست شرکت‌های ورشکسته قرار داشت.

علاوه بر این، زیان خالص این شرکت در شهریور پارسال یک هزار میلیارد ریال بود، ولی در یک فرایند مدیریتی مناسب این شرکت توانست از تمام این بحران‌ها خارج شود.

نکته جالب توجه این بود که سازمان بورس و شرکت فرابورس قرار بود به دلیل مشکلات بیمه میهن، این شرکت را لغوپذیرش کنند که خبر بدی برای شرکت بود.

ولی از بهمن پارسال این وضعیت ، جای خود را به شرایط خوب داده و شرکت رنگ و بوی دیگری به خود گرفت. با آمدن شیخ اسلامی به بیمه میهن این شرکت توانست دست به اقدامات بزرگی بزند که تا قبل از آن ، قابل تصور نبود.

در همین دوره شش ماهه، زیان 6582 میلیارد ریال زیان انباشته این شرکت در شهریور امسال به رقم سود انباشته 296 میلیارد ریالی رسید.

علاوه بر این زیان خالص هزار میلیارد ریالی شرکت هم به رقم سود خالص 202 میلیارد ریالی رسید.

و از همه مهمتر اینکه عملکرد شرکت از درآمد حق بیمه خالص نشان از رشد 133 درصدی دارد و بیمه ناخالص شرکت بر اساس صورت‌های مالی شرکت از رقم 2611 میلیارد ریال به 4868 میلیارد ریال افزایش داشت که رشد 86 درصدی است.

این اقدامات مدیریتی در حالی اتفاق افتاد که شرکت نیاز به 1500 میلیارد تومان آورده نقدی نیاز داشت تا بتواند به وضعیت امروز برسد. البته این پول را قرار بود که سهامدار عمده این نقدینگی را تزریق کند که به ضرر سهامداران خرد بود.

ثبت دومین نسبت خسارت در صنعت بیمه ایران
از همه جالب تر اینکه این شرکت با وجود پوشش بیمه اربعین ، نسبت خسارت 35 درصدی را در پایان هشت ماهه منتهی به 30 ابان 1402 ثبت کرده که دومین نسبت خسارت در کل صنعت بیمه ایران بعد از بیمه ما است.

بر اساس این گزارش ، بیمه میهن در پایان هشت ماهه منتهی به 30 آبان 1402 حدود 13 هزار و 707 میلیارد ریال حق بیمه فروخت که در مقابل آن تنها 4830 میلیارد ریال خسارت پرداخت کرد به همین دلیل نرخ نسبت خسارت شرکت در کنار شرکت بیمه پاسارگاد دومین شرکت به لحاظ بهبود نسبت خسارت بوده است.

نکته اینجاست که در آبان پارسال نسبت خسارت این شرکت 80 درصد بوده است. این شرکت آبان پارسال 4هزار میلیارد ریال حق بیمه فروخت و در مقابل 3250 میلیارد ریال خسارت داد.

اقدام بزرگی که نجات بخش بود
بیمه میهن زمانی برای بیرون رفتن از بحران تصمیم گرفت که ملکی را بفروشد و البته این فروش با انتقاداتی همراه شد. اما مدیر این شرکت با اقدامی شجاعانه تصمیم خود را گرفته بود و از تصمیم خود عقب ننشست و امروز مشخص می‌شود که این انتقادات عجولانه و شاید بی مورد بوده و تصمیم مدیر این شرکت دقیق و حساب شده‌بود؛ چرا که نتیجه آن اقدام امروز مشخص شده‌است و شرکت را از تمامی بحران‌ها خلاص کرده و همین اقدام شجاعانه سبب نجات بدترین شرکت بیمه‌گری و تبدیل آن به یک شرکت آینده‌دار بود.

سیدهادی شیخ الاسلامی، مدیرعمل شرکت بیمه میهن در گفت و گو با بانکداری ایرانی گفت: « بهترین تصمیم برای نجات شرکت فروش دارایی‌های شرکت بود. چرا که همین فروش، سبب شد تا تمامی مشکلات شرکت حل شود.»

تحولی بزرگ در بیمه گری اربعین
این شرکت در اربعین امسال توانست ، بیمه این رخداد 20 میلیونی را برعهده بگیرد که به عقیده بسیاری از کارشناسان بیمه گری کاری شجاعانه ای بود که این شرکت خوب از عهده آن برآمد.

شیخ الاسلامی در ادامه در خصوص اقدامات خود در حوزه بیمه اربعین گفت: بیمه میهن یک اقدام مثبت و بزرگی را در حوزه بیمه اربعین انجام داده و تلاش کرده بر اساس فناوری اطلاعات کار کند. تاجایی که به علت دقت و به لحظه بودن آمارها، نهادهای مسئول و دولتی ، آمار فوتی، تصادفات و حتی آمار گمشدگان را از دفاتر و ستاد بیمه میهن دریافت می‌کردند. از همه مهمتر بیمه میهن اولین مجموعه ای بود که به صحنه تصادفات حاضر می‌شد و این یک انقلاب در خدمات بیمه گری اربعین بود.

وی افزود : بیمه میهن  در ایام اربعین به 16 هزار نفر خدمت رسانی کرده است که 11 هزار نفر از این تعداد اصلا بیمه نبوده و خدمت رسانی به این افراد در غالب مسولیت اجتماعی انجام شده است .

برندسازی هوشمندانه بیمه میهن 

همزمان با ری برندینگ و تغییر نشان تجاری بیمه میهن از سرود سازمانی بیمه میهن با نام «شکوه میهن» و اجرای آن از سوی ارکسترملی دماوند بود.

محسن امینی مدیر روابط عمومی بیمه میهن با اشاره به تداوم فعالیت‌های این شرکت برای بهبود نشان و برند جدید گفت: در ادامه فعالیت‌های روابط عمومی برای اطلاع رسانی از ری‌برندینگ شرکت با هدف بیان هنری اهداف، چشم انداز و رویکردهای جدید بیمه میهن همچنین برانگیختن حس تعلق سازمانی بین همکاران و استفاده از ظرفیت شعر و موسیقی برای معرفی صنعت بیمه به مردم، تصمیم به تولید سرود گرفته شد.

وی در بیان انتظارات مجموعه برای تولید‌ این اثر افزود: برای ساخت این اثر علاوه بر اهداف و رویکردهای شرکت سعی شده نگاه ملی و فرابخشی در صنعت بیمه داشته باشیم و برای حفظ انسجام و همبستگی ملی به سمت ساخت ترانه و ملودی با لحن و زمینه‌ حماسی حرکت کنیم، بنابراین امیدواریم ساخت و انتشار این اثر بتواند شروع خوبی برای ارتباط بیشتر مخاطبان با صنعت بیمه باشد و حس خوبی را به مردم منتقل کند.

 

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: