کد خبر: ۲۱۴۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - 01 December 2023
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛
- معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از تدوین برنامه عملیاتی و بسته تأمین مالی اقدام جهادی جهت تکمیل رفع و اصلاح ۸۸۷ نقطه اولویت‌دار پرتصادف (حادثه خیز) خبر داد.
تدوین برنامه عملیاتی برای اصلاح ۸۸۷ نقطه پرتصادف کشور

 

بانکداری ایرانی- معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از تدوین برنامه عملیاتی و بسته تأمین مالی اقدام جهادی جهت تکمیل رفع و اصلاح ۸۸۷ نقطه اولویت‌دار پرتصادف (حادثه خیز) خبر داد.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی زاده در این باره افزود: در راستای اجرای تصمیمات مهم نشست ۱۳۲ این کمیسیون به ریاست وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مبنی بر رفع و اصلاح تمامی ۸۸۷ نقطه اولویت‌دار پرتصادف کشور تا پایان نیمه اول سال آینده، با همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط ملّی و مشارکت استانداری‌ها، در این نشست کلیات مربوط به این اقدام جهادی مشتمل بر مشخصات نقاط مذکور و منابع مالی و بودجه‌ای ملّی و استانی موجود و بالقوه و تأمین و تخصیص آن‌ها ذیل سیاست‌ها، تصمیمات و نظارت عالیه مصوب شورای‌عالی هماهنگی حمل‌ونقل و ایمنی کشور تشریح شد.

وی ادامه داد: مقرر شد دبیرخانه کمیسیون با همکاری اعضا، جزئیات اقدام را از جمله تکلیف سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به عنوان متولی ملّی و تکلیف استانداری‌ها را از تأمین منابع مالی و عملیات اجرایی این نقاط، به تفکیک هر استان و هر نقطه، با فوریت به واحدهای ذیربط ابلاغ کند.

افندی‌زاده افزود: این اقدام جهادی و فرابخشی که نشان از عزم راسخ ملّی برای توقف روند افزایشی تصادفات، فوتی‌ها و مصدومین دارد، گامی عاجل، ضروری و زودبازده جهت ارتقای ایمنی جاده‌ها در کنار برنامه‌ها و اقدامات میان‌مدت و بلندمدت مورد پیگیری مستمر شورای‌عالی هماهنگی حمل‌ونقل و ایمنی کشور و نیز کمیسیون ایمنی راه‌ها است.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: براین اساس، آزادسازی منابع مالی و بودجه ای بالقوه ملّی و استانی جهت تأمین هزینه‌های این اقدام با جدیت در دست پیگیری است.

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های کشور افزود: از ۸۸۷ نقطه اولویت دار پرتصادف کشور، ۱۵۳ نقطه توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای رفع و اصلاح شده است و تا پایان سال ۱۴۰۲، ۲۴۷ نقطه دیگر در برنامه این سازمان برای اصلاح قرار دارد.

وی تاکید کرد: براساس مصوبه چهارمین جلسه شورای هماهنگی حمل و نقل و ایمنی کشور مقرر شده است، تعدادی از نقاط پرتصادف کشور از طریق تامین منابع مالی استانداری های کشور رفع و اصلاح شود.

به گفته افندی‌زاده، با توجه به مصوبه اخیر شورا در نشست ۱۳۳ کمیسیون ایمنی راه‌های کشور مصوب شد که از ۴۸۷ نقطه اولویت دار پرتصادف کشور، ۱۴۴ نقطه در سال ۱۴۰۲، توسط استانداری کشور و ۳۴۳ نقطه باقیمانده در نیمه اول سال ۱۴۰۳ توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و استانداری‌های برطرف شود. در این رابطه مقرر شد دبیرخانه کمیسیون با مشارکت وزارت کشور (استانداری ها) و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، جزییات برنامه سال ۱۴۰۳ در رابطه رفع و اصلاح این نقاط را، به تفکیک در نشست بعدی کمیسیون ارایه دهد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: با وجود پیگیری افزایش سقف تخصیص بودجه سنواتی در این راستا، با توجه به کمبود منابع موجود، استفاده از منابع بالقوه تأمین مالی با تأکید بر جذب سرمایه‌گذاری و مشارکت بیمه‌ها در ایمنی تردد و نیز اختصاص درصدی از منابع حاصل از مولدسازی دارایی‌های دولت در استان‌ها در اولویت پیگیری قرار دارد و پیشنهادهای این کمیسیون، با همکاری اعضا به ویژه وزارت کشور به شورای عالی هماهنگی حمل ونقل و ایمنی کشور به ریاست معاون اول محترم رئیس جمهور ارائه شده و در دست پیگیری است.

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های کشور ادامه داد: همچنین در این نشست، طبق روال جلسات اخیر کمیسیون، گزارش آخرین وضعیت تصادفات راهنمایی و رانندگی استان‌های خراسان رضوی و آذربایجان شرقی و برنامه‌ها و اقدامات ارتقای ایمنی مربوطه از سوی مدیران استانی ارائه و مورد بحث و تبادل نظر اعضا قرار گرفت.

افندی زاده گفت: در راستای جذب مشارکت حداکثری اعضا در پیشبرد برنامه‌ها و اقدامات ارتقای ایمنی راه‌ها در سطح کشور، در این نشست مقرر شد که دبیرخانه کمیسیون با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به احصای زمینه‌های نقش آفرینی هرچه پررنگ‌تر و مؤثرتر وزارت مذکور در برنامه ها و اقدامات یادشده از جمله ایمنی خودروها و تردد ایمن ناوگان حامل بارهای معدنی اقدام و نتیجه را جهت تصویب و ابلاغ، در نشست‌های بعدی به کمیسیون ارائه کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: