کد خبر: ۲۱۴۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - 26 November 2023
استاندار عنوان کرد:
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کشتی‌های ۱۲۰ هزار تنی در بندر چابهار در حال پهلوگیری هستند و بر همین اساس، ۸ شهر ساحلی جدید طراحی شده که به عنوان شهرهای مولد به منظور اشتغال زایی ایجاد خواهد شد.

بانکداری ایرانی- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کشتی‌های ۱۲۰ هزار تنی در بندر چابهار در حال پهلوگیری هستند و بر همین اساس، ۸ شهر ساحلی جدید طراحی شده که به عنوان شهرهای مولد به منظور اشتغال زایی ایجاد خواهد شد.

به گزارش ایسنا، محمد کرمی امروز یکشنبه ۵ آذر در نشست با تعدادی از مدیران کشتیرانی جمهوری اسلامی اظهار کرد: این استان ظرفیت‌های فراوانی در حوزه مرزهای دریایی دارد و بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور، نقش مهمی در تبادلات تجاری ایفا می‌کند.

وی افزود: هم اینک نیز کشتی های ۱۲۰ هزار تنی در بندر چابهار در حال پهلوگیری هستند و ۸ شهر ساحلی جدید طراحی شده که به عنوان شهر مولد بر اساس ایجاد اشتغال شکل خواهد گرفت.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در کرانه و پس کرانه دریای عمان طرح‌های مختلفی در حال اجراست و دولت سیزدهم نیز عزم خود را بر استفاده از ظرفیت های موجود در سواحل جزم کرده است.

وی ادامه داد: در حوزه تجارت دریایی نیز شاهد ظرفیت های فراوانی هستیم که اگر بتوانیم از طریق این آب‌های آزاد با کشورهای دیگری مراوده کنیم قطعا شاهد توسعه و شکوفایی منطقه خواهیم بود.

کرمی اذعان کرد: باید بتوانیم علاوه بر بندر چابهار بنادر بریس و زرآباد را نیز فعال کنیم، هم چنین صنایع تولیدی را به استان بیاوریم تا تولیدات استان را به سایر کشورها صادر نماییم.

وی تصریح کرد: باید شرکت های دانش بنیان پای کار بیایند و ما نیز وظیفه داریم از بخش خصوصی حمایت کنیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: