کد خبر: ۲۱۴۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - 24 November 2023
دیجی‌کالا، فروشگاه شناخته شده اینترنتی که به شکل مستمر و مویرگی ارائه و فروش تمام کالاهای اساسی و غیراساسی را درنوردیده و از گردش مالی قابل توجهی برخوردار است، در اقدامی جدید، کاربران و مشتریان را با کلیدواژه‌های جذاب و وسوسه انگیز گنج پنهان و تخفیف‌های ۹۹ درصدی، به درون سایت می‌کشاند.

بانکداری ایرانی-دیجی‌کالا، فروشگاه شناخته شده اینترنتی که به شکل مستمر و مویرگی ارائه و فروش تمام کالاهای اساسی و غیراساسی را درنوردیده و از گردش مالی قابل توجهی برخوردار است، در اقدامی جدید، کاربران و مشتریان را با کلیدواژه‌های جذاب و وسوسه انگیز گنج پنهان و تخفیف‌های ۹۹ درصدی، به درون سایت می‌کشاند.

به گزارش ایسنا، این روند به گونه‌ای طراحی شده که مشتری می‌باید بسیاری از صفحات، آیتمها و اقلام ارائه شده برای فروش را صفحه به صفحه بازدید و زیر و رو کند بلکه به کدِ خواسته شده جهت دریافت تخفیف ۹۹ درصدی برسد لیکن انگار در کاه‌دانی سراغ سوزنی می‌گردد که اصلا وجود ندارد!

اینکه شرکتها از ابزار، برنامه‌ها و رویکردهای متنوع معطوف به تبلیغات، بازاریابی و جلب و جذب مشتری بهره ببرند جای تردید ندارد اما آنچه که در درجه اول، اخلاق و قانون را منوط به خود می‌کند این گزاره است که در نهایت می‌بایست اصل بر صداقت و حصول نتیجه حقیقی و واقعی بنا شود.
«سر ساعت‌های مشخص، از گالری تصاویر کالاهای منتخب، کد درست رو پیدا کن و در قسمت ثبت کد در همین صفحه وارد کن، تخفیف ۹۹ درصدی رو ببر و شکارچی گنج شو! (راهنما و قوانین)» این یکی از توضیحات اصلی تخفیف ۹۹ درصدی دیجی‌کالا است. اما نکته تکراری در بسیاری از تبلیغات اینجاست که دیجی‌کالا هم عنوان می‌کند: «شرکت کنندگان لازم است پیش از شرکت در مسابقه، در دیجی‌کالا احراز هویت کرده، کد ملی‌شان را ثبت و حداقل یک خرید ازدیجی‌کالا انجام داده باشند.»
متاسفانه امروزه کلید واژه نامانوس «بلک فرایدِی» یا «جمعه سیاه» که از فرهنگ مصرف‌گرای آمریکایی سربرآورده، به سرعت در حال نفوذ در کشورمان است. معضلی که در فروشگاه‌هایی چون دیجی‌کالا نیز به بخشی جدی بدل شده و از منظر آسیب‌شناسی اجتماعی می‌تواند دربرگیرنده معضلاتی ازجمله ضدفرهنگِ مصرف‌گرایی، تجمل‌گرایی، خرید بی‌جا و غیره که می‌تواند در کنار دیگر واردات فرهنگی اقتصادی ناموزون با فرهنگ ایرانی اسلامی، مشکل‌زا شود.

برچسب ها: دیجی کالا ، جمعه سیاه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: