کد خبر: ۲۱۳۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - 05 November 2023
جمعیت زیاد استان تهران و حجم بالای مهاجران باعث شده است مسئله اشتغال، کماکان دغدغه اصلی بسیاری از مردم استان باشد، در این راستا بهبود اشتغال در قالب ایجاد «پایگاه‌های مردمی اشتغال در قالب تعاونی» دنبال می شود.

 بانکداری ایرانی-جمعیت زیاد استان تهران و حجم بالای مهاجران باعث شده است مسئله اشتغال، کماکان دغدغه اصلی بسیاری از مردم استان باشد، در این راستا بهبود اشتغال در قالب ایجاد «پایگاه‌های مردمی اشتغال در قالب تعاونی» دنبال می شود.

به گزارش  تسنیم، «پایگاه‌های مردمی اشتغال در قالب تعاونی» یکی از برنامه های اداره کار تعاون, کار و رفاه استان تهران است که قصد دارد با راه اندازی این پایگاه ها در قالب تعاونی ها بهبود اشتغال را در دستور کار خود قرار دهد.

محمد آذرپناه،مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران یکی از اهداف تاسیس پایگاه‌های مردمی اشتغال در قالب تعاونی را ارتقای سطح دسترسی ساکنان محلات به خدمات کارآفرینی و اشتغال بیان کرد و افزود: از دیگر اهداف می توان به نهادینه سازی مشارکت و همکاری مردم جهت توسعه اشتغال محلات اشاره کرد.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، سازماندهی و توانمندسازی مردم در پذیرش مسئولیت اجتماعی در حوزه اقتصادی را نیز از دیگر اهداف تاسیس پایگاه های مردمی اشتغال در قالب تعاونی برشمرد و افزود: بسیج،هدایت و مدیریت ظرفیت‌های مردمی در پاسخ‌دهی به مشکلات و معضلات محلات هم از جمله اهداف می باشد.

وی افزود: افزایش مشارکت موثر، کارآمد، پویا و خلاق مردم در توسعه اشتغال خود، خانواده و محله و همچنین تقویت روحیه خودباوری، اعتمادبنفس و احساس ارزشمندی شهروندان از طریق مشارکت در انجام امورات داوطلبانه و خیرخواهانه نیز از دیگر اهداف می باشد.

محمد آذرپناه مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران افزود: تقویت شادابی و امید در شهروندان از طریق بهبود شرایط محیطی و اجتماعی و ترویج سبک زندگی در این طرح کاملاً مشهود است.

به گزارش تسنیم؛ مطابق آخرین آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران از نیروی کار در تابستان 1402, نرخ بیکاری استان تهران در تابستان 1401 حدود 7.2 درصد بوده است که در تابستان سال جاری به 7.5 درصد رسیده است. همچنین نرخ مشارکت اقتصادی در استان از 40.3 به 41.2 درصد رسیده است.

شهر تهران از لحاظ موقعیت سیاسی به خاطر پایتخت بودن و وجود سفارت‌خانه‌ها، به لحاظ اقتصادی به دلیل وجود کارخانجات، موقعیت‌های صنعتی و مهاجرت افراد از سایر استان‌ها برای پیدا کردن شغل، از بازار کار بالایی برخوردار است. به دلیل وجود مشاغل متنوع در این شهر، افراد می‌توانند در تمامی رشته‌ها و شغل‌های متفاوت استخدام شده و مشغول به کار شوند.به همین دلیل سیاست گذاری اشتغال در این استان باید با دقت و توجه بیشتری انجام شود.

مدیرکل تعاون,کار ورفاه اجتماعی استان تهران پیش از این نیز از راه اندازی 150 پایگاه مردمی اشتغال در استان خبر داده بود.

مدیرکل تعاون,کار ورفاه اجتماعی استان تهران با بیان اینکه تهران روی مدار اشتغال زایی است گفت: به منظور حمایت و تسهیل در جستجوی شغل برای کارجویان در واحدهای اقتصادی و پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان کسب و کارهای خرد و خانگی ساکن استان تهران با اولویت محلات کم‌تر برخوردار، از طریق پایگاه‌های مردمی اشتغال و با بهره گیری از ظرفیت گروه های مردمی و جهادی فعال در محلات هدف، تفاهم نامه همکاری مشترک بین اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران و قرارگاه اجتماعی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان تهران منعقد گردید.

وی اظهار کرد: پایگاه های مردمی اشتغال توسط جوانان متعهد و انقلابی و در قالب گروههای جهادی و مردمی هدایت خواهند شد و بنابر ضرورت توجه به پیوست فرهنگی این طرح، پایگاههای مردمی اشتغال در مساجد محل ایجاد می شوند.

ویس کرمی افزود: یکی از ظرفیت‌های بالقوه در محلات کمتر توسعه یافته، حضور و وجود جوانان انقلابی و جهادی است که همواره برای حل مشکلات پای کار مردم بوده و از انگیزه های معنوی برای رفع مشکلات همنوعان برخوردار هستند.

به اعتقاد حامد ویس کرمی,مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با اشاره به این که اشتغال از مسائل اصلی کشور است، بیان کرد: جمعیت زیاد استان و حجم بالای مهاجران باعث شده است مسئله اشتغال، کماکان دغدغه اصلی بسیاری از مردم استان باشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: