کد خبر: ۲۱۳۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - 05 November 2023
سازمان هواشناسی از بارش باران و برف طی امروز تا چهارشنبه خبر داد و برای ۱۴ استان هشدار آب‌گرفتگی، لغزندگی جاده‌ها و خسارت بخ محصولات کشاورزی صادر کرد.

 بانکداری ایرانی-سازمان هواشناسی از بارش باران و برف طی امروز تا چهارشنبه خبر داد و برای ۱۴ استان هشدار آب‌گرفتگی، لغزندگی جاده‌ها و خسارت بخ محصولات کشاورزی صادر کرد.

به گزارش تسنیم، بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های اصفهان، یزد، کرمان،‌ خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان،‌ نیمه شرقی فارس،‌ بخش‌هایی از خراسان رضوی،‌ سمنان،‌ شرق دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز شرقی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی رگبار باران،‌گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

این شرایط فردا دوشنبه در مناطق شرق و جنوب شرق و بخش‌هایی از شمال شرق ادامه دارد و سامانه بارشی به‌تدریج از کشور خارج می‌شود.

روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز و مناطقی از شمال شرق کشور رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و پنجشنبه در اکثر مناطق کشور جو نسبتاً پایداری انتظار می‌رود.

به گزارش تسنیم، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در بخش‌هایی از شمال شرق و شرق کشور افزایش سرعت باد و در مناطق مستعد گردوخاک پیش‌بینی شده است. همچنین طی سه روز آینده خلیج‌فارس و سه‌شنبه دریای خزر مواج است.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان پایان: یکشنبه 1402/08/14

نوع مخاطره: رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و کاهش نسبی دما

منطقه اثر:

یکشنبه 1402/08/14: خراسان جنوبی، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، شمال شرق اصفهان، جنوب یزد و کرمان.

اثر مخاطره: اختلال در سفرهای بین شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، وزش باد شدید موقت، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال، اختلال در ناوگان حمل و نقل عمومی و خسارت به ماشین‌آلات و محصولات باغی و زراعی.

توصیه: اجتناب از سفرهای غیر ضروری، پرهیز از تردد و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها.

توصیف سامانه: ادامه فعالیت سامانه‌های بارشی

زمان پایان: دوشنبه 1402/08/15

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت

منطقه اثر:

یکشنبه 1402/08/14: هرمزگان، سیستان و بلوچستان، شمال و شرق فارس، یزد، اصفهان، شرق چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، سمنان، گلستان، مازندران و شرق گیلان.

دوشنبه 1402/08/15: سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، جنوب شرق خراسان رضوی، هرمزگان و نیمه جنوبی کرمان.

اثر مخاطره: احتمال لغزندگی جاده‌ها، احتمال آب‌گرفتگی محدود معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب ، وزش باد شدید موقتی، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال تاخیر در پرواز و احتمال خسارت به محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی.

توصیه: عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: