کد خبر: ۲۱۳۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - 30 October 2023
چنانچه وضعیت صورتحساب به Failed (ناموفق و دارای خطا) تغییر یابد، ضمن برطرف کردن خطای موجود، باید نسبت به ارسال مجدد صورتحساب اقدام شود.

در اطلاعیه شماره ۱۵سازمان امور مالیاتی کشور، اقدامات لازم در صورت مشاهده وضعیت Pending در هنگام ارسال صورتحساب به شرح زیر ارائه شده است: «نظر به سوالات و مکاتبات متعدد مودیان و ادارات کل در رابطه با ارسال صورتحساب الکترونیکی و جلوگیری از درج تکراری صورتحساب در کارپوشه مودیان، ضروری است موارد ذیل مورد توجه قرار گیرد:

در صورتی که پس از ارسال صورتحساب الکترونیکی، وضعیت صورتحساب ارسالی Pending (درحال بررسی) باشد، مؤدی از ارسال مجدد آن صورتحساب خودداری کرده و منتظر مشخص شدن وضعیت نهایی صورتحساب در سامانه باشد.

چنانچه وضعیت صورتحساب به Failed (ناموفق و دارای خطا) تغییر یابد، ضمن برطرف کردن خطای موجود، باید نسبت به ارسال مجدد صورتحساب اقدام شود.

در صورتی که وضعیت صورتحساب الکترونیکی Success (موفق) باشد صورتحساب در کارپوشه قابل مشاهده بوده و نیاز به ارسال مجدد نیست. ۲- در برخی موارد وضعیت Pending صورتحساب الکترونیکی ارسالی، به دلیل عدم به‌روزرسانی پایانه ‌فروشگاهی مؤدیان (نرم افزارهای واسط و...) است. لذا باید جهت برطرف شدن مشکل، نرم‌افزار مربوطه به‌روزرسانی شود.

ضمنا ممکن است به دلیل عدم استعلام مجدد، وضعیت صورتحساب همچنان وضعیت در پایانه ‌فروشگاهی مؤدی به‌ صورت Pending نمایش داده ‌شود. در صورتی که وضعیت آن صورتحساب در سامانه مؤدیان به Success یا Failed تغییر پیدا کرده باشد، لازم است مجددا استعلام شود.»

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: