کد خبر: ۲۱۳۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - 24 October 2023
اختصاصی بانکداری ایرانی؛
بنابر آمار اعلامی مدیرعامل بیمه کوثر در نشست خبری ، بیمه کوثر در 6 ماهه نخست سال 1402 به سودآوری 940 میلیارد تومانی دست یافته است.

تحقق سود بالای شرکت با مدیریت ریسک و سبد سرمایه گذاری مدیرعامل بیمه کوثر در جمع خبرنگاران با ارائه گزارشی از عملکرد درخشان شرکت در سال گذشته گفت: بیمه کوثر در سال 1401 با فروش بالغ بر 80 هزار میلیارد ریالی و درآمد 25هزار میلیارد ریالی در حوزه سرمایه گذاری جزء پنج شرکت برتر صنعت بیمه بوده و به مدد همکاران مجموعه که برای نیل به اهداف شرکت در تلاش‌ هستند، توانستیم در نیمه اول سال 1402 به سودآوری 940 میلیارد تومانی دست پیدا کنیم.


به گزارش بانکداری ایرانی، ابوالفضل آقادادی، به روند سوددهی شرکت نیز گریزی زد و گفت: در 6 ماهه ابتدایی سال گذشته، شرکت حدود 700 میلیارد تومان سود کسب کرده است و امسال در همین دوره سود خود را به 940 میلیارد تومان رسانده است. اما نکته جالب توجه این است که برای امسال یک هزار میلیارد تومان سود پیش بینی کارشناسی شده بود و طی شش ماهه این پیش بینی محقق شد.

مدیرعامل بیمه کوثر افزود: برنامه فروش حق بیمه سال 1402 بیمه کوثر حدود 12 هزار میلیارد تومان است که بیش از نصف این مقدار یعنی بیش از 7 هزار میلیارد تومان فروش محقق شده است.

او تاکید کرد: این موفقیت به‌طور قطع با توجه ویژه به اصل مدیریت ریسک، کار تیمی و تسریع در پرداخت خسارت ها و رضایت‌مندی مشتریان حاصل شده است.

مدیر عامل بیمه همچنین با اشاره به پورتفوی سودآور در سبد سرمایه گذاری شرکت گفت: عمده فعالیت سرمایه گذاری شرکت، تمرکز روی سهامداری است و به سمت بنگاه داری و ملک داری نرفتیم.

او در ادامه با بیان اینکه پورتفوی خوبی در سبد سرمایه گذاری شرکت وجود دارد، اظهار کرد: یکی از برنامه های ما این است که سهام پربازده را دادوستد کرده تا سود مناسبی را برای سرمایه گذاران خود محقق کنیم. از دیگر اقدامات انجام شده، سرمایه گذاری در بخش سپرده گذاری است. در حقیقت بر اساس آیین نامه 97 و قوانین موجود کار می کنیم و تلاشمان بر این است که سودآوری خوبی محقق شود.


مدیرعامل بیمه کوثر همچنین با تاکید بر اینکه یکی از برنامه های شرکت بیمه کوثر مدیریت ریسک است، تصریح کرد: این شرکت برای اینکه بتواند فروش را مدیریت کند، سراغ فروش هر نوع بیمه ای نرفته است و تلاش کرده، حق بیمه ای را تولید کند که بالاترین سودآوری را برای شرکت داشته باشد. بنابراین استراتژی شرکت بر این است که با افزایش فروش حق بیمه، نقدینگی و سودآوری مناسب داشته باشد؛ بر همین اساس، مدیریت ریسک مهمترین اصل این شرکت است.


آقادادی هدف دیگر شرکت را مشتری مداری دانست و افزود: رضایت مشتریان هم از دیگر اصول بیمه کوثر است و با کاهش مدت زمان و مدیریت پرداخت خسارت برای جلب رضایت مشتری است.


این مقام بیمه ای در ادامه با اشاره به اینکه 50 درصد پرتفوی این شرکت متعلق به سهام داران و 50 درصد مابقی مربوط به سایر بیمه گذاران است گفت: برای به دست آوردن پرتفوی سهام داران خود نیز رقابت کردیم و این پرتفوی به راحتی به شرکت واگذار نشده است.

آقادادی با اشاره به اینکه پرتفوی کپتیو سود ده نیست، بیان کرد: سهام داران معمولا کمترین قیمت و بالاترین خدمات را مطالبه می کنند و پرتفوهای «کپتیو» در شرکت های بیمه چندان جذاب نیست.


مدیرعامل بیمه کوثر با اشاره به خروج یکی از سهام داران این شرکت و ریسک های آتی اذعان کرد که تنها 10 درصد از پرتفوی ما متعلق به این سهام دار بود و از این بابت ریسکی متوجه کوثر نیست.


او همچنین با بیان اینکه ما سهامدار عمده شرکت‌ های بزرگی هستیم که سود آنها در سه ماهه آخر سال تقسیم و به حساب کوثر اعمال می‌شود، تصریح کرد: بنابراین می‌توان انتظار داشت که در زمان باقی مانده سال ارقام سود بیمه کوثر بیشتر هم شود.

مدیرعامل بیمه کوثر در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه، در جریان هک اطلاعات، صنعت بیمه کوثر در لیست هک اطلاعات نبود و به شرکت آسیبی وارد نشد؛ توضیح داد: با وجود مشکلاتی که شرکت «فناوران خبره اطلاعات» داشت ترجیح دادیم با این شرکت همکاری کنیم. در اولین فرصت شرکتی که بتواند این خدمات را ارائه دهند، جابجایی صورت خواهد گرفت.

آقادادی در نهایت با اشاره به اینکه سرمایه گذاری مجموعه در این چند وقت اخیر بیشتر در حوزه ‎های نفت، گاز و پتروشیمی بوده است، افزود: البته در بخش صندوق‎ ها نیز فعالیت‎ هایی انجام شده است. اما در تلاش هستیم متناسب با شرایط و محیط وضعیت را رصد کنیم و سپس یک حوزه را برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم.

 

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: