کد خبر: ۲۱۳۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۷ - ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - 23 October 2023
بانکداری ایرانی گزارش می دهد؛
بانک سینا یکی از بانکهای فعال در حوزه اشتغالزایی است و تلاش کرده است تا برای ایجاد شغل در دوره های مختلف اقدامات موثری انجام دهد و این مساله سبب شده تا از سوی مبادی ذیربط همواره مورد تشویق قرار گیرد.

بانک سینا یکی از بانکهای فعال در حوزه اشتغالزایی است و تلاش کرده است تا برای ایجاد شغل در دوره های مختلف اقدامات موثری انجام دهد و این مساله سبب شده تا از سوی مبادی ذیربط همواره مورد تشویق قرار گیرد.

به گزارش بانکداری ایرانی، هر طرح بانک بنا بر یک محور استوار است و آن اشتغالزایی است. از دوران کرونا، پیشتر و امروز، همه طرح های تسهیلات بانک سینا بر محوریت اشتغالزایی است.


بر اساس این گزارش، بانک سینا در دوره کرونا که کشور مانند دیگر مناطق دنیا در رکود و مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا به سر می برد تلاش کرد با اعطای تسهیلات اشتغالزا به اقتصاد کشور کمک کند این بانک با طرح های مواسات و مهرآفرین چندین هزار میلیارد تومان تسهیلات به آسیب دیدگان کرونا پرداخت کرد. از محل این طرح امکان پرداخت وام به غیر از مباحث اشتغال‌زایی به بخش‌هایی نظیر تامین نیازهای ضروری و تعمیر مسکن هم فراهم شده است و واجدان شرایط از ۵۰ میلیون ریال تا ۳۰۰ میلیون ریال از این وام استفاده کردند.

اما این همه ماجرا نبود.بانک سینا در پایان شهریور 1402 مبلغ 9هزار و 747 میلیارد ریال مانده وام مشارکت دارد که نشان دهنده تلاش این شرکت برای کمک به کسب و کارهاست البته باید در کنار آن وام 404 هزار میلیارد ریالی مرابجه و 19 هزار میلیاردریالی جعاله را هم اضافه کرد و البته باید به مبلغ 54 هزار میلیارد ریال وام قرض الحسنه برای افراد خاص هم اشاره کرد. دریافت کننده های اصلی وام قرض الحسنه اعضای کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند.

یکی دیگر از اقدامات بانک سینا راه اندازی طرح وام های خرد بصورت مجزا در دستور کار وام دهی بانک است. در طرح کلی وام های خرد ، طرح ارغوان اطلسی، نیلوفر، نرگس و لیلیوم وجود دارد که برای اشخاص حقیقی، کسبه ، پیشه وران و فعالان حوزه سلام و کسب و کارهای کوچک است.

بانکداری تجاری هم یکی دیگر از اقدامات بانک سینا در این راستاست. ظاهرا گروه هدف بانک سینا در حوزه بانکداری تجاری، شرکت‌های فعال در صنعت انرژی (نفت، گاز و برق)، شیمیایی (مواد معدنی پایه، پتروشیمی و پلیمری)، صنایع معدنی و کانی‌های فلزی، ماشین‌آلات و تجهیزات برقی (تمرکز بر وسایط نقلیه و خدمات خودرو)، خدمات اطلاعاتی و ارتباطی (مخابرات)، خدمات عمران، مسکن و شهرسازی، صنایع غذایی، صنایع دارویی، خدمات سلامت و گروه خدمات آموزشی است.طرح نارون، افرا و سپیدار زیر مجموعه این گروه هستند.

یکی دیگر از دسته بندی های بانک، بانکداری اجتماعی است که گروه هدف بانک سینا در این حوزه، اشخاص شامل افراد حقیقی، کارگران، پیشه‌وران، روحانیون، مددجویان، دام‌پروران، رانندگان (کامیون، تاکسی و سواری)، عشایر، اهل سنت و حوزه مساجد است.

همانگونه که مشاهده می شود، در همه این دسته بندی ها مهمترین هدف اشتغال و اشتغالزایی است که گروه های هدفی مانند کمیته امام و بهزیستی را شامل می شود به همین دلیل بود که در اخرین روز مهر 1402 در مراسم تجلیل از یاوران اشتغال و خودکفایی که از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد، از طرف سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام‌خمینی(ره)، ولی ‌اسماعیلی رئیس کمیسیون‌اجتماعی مجلس شورای اسلامی و آیت‌الله کازرونی، رئیس هیئت امنای کمیته‌امداداز بانک سینا به دلیل پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه به مددجویان کمیته ‌امداد و ایجاد اشتغال پایدار برای آنان، تقدیر به عمل آمد.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: