کد خبر: ۲۱۳۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - 09 October 2023
قیمت طلا امروز، دوشنبه بیش از یک درصد افزایش یافت زیرا درگیری‌های شدید بین نیروهای حماس و رژیم صهیونیستی در آخر هفته خطر درگیری گسترده‌تر و علاقه به سرمایه‌گذاری‌های امن مانند طلا را افزایش داد.

بانکداری ایرانی-قیمت طلا امروز، دوشنبه بیش از یک درصد افزایش یافت زیرا درگیری‌های شدید بین نیروهای حماس و رژیم صهیونیستی در آخر هفته خطر درگیری گسترده‌تر و علاقه به سرمایه‌گذاری‌های امن مانند طلا را افزایش داد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۲۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۱۷.۱ درصد جهش به ۱۸۵۰ دلار و ۲۰ سنت رسید که بالاترین سطح خود در یک هفته گذشته بود. قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۹۳ درصد افزایش به ۱۸۵۱ دلار و ۲۰ سنت رسید.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد سیتی ایندکس گفت: طلا به دنبال رویدادهای ژئوپلیتیکی در آخر هفته، جایگاه امن خود را بازیافت. وی افزود که ما پتانسیل صعود طلا به ۱۸۸۰ دلار را می‌بینیم اما اگر شاهد کاهش بازده اوراق بهادار نباشیم، بعید می‌دانم که به این زودی بتواند ۱۹۰۰ دلار را بشکند.

درگیری‌ها قیمت نفت را بالاتر می‌برد و تقاضا برای دارایی‌های امن مانند دلار، ین و طلا را افزایش خواهد داد اما روند صعودی شمش همچنان تحت تاثیر داده های قوی اقتصادی ایالات متحده قرار دارد که فدرال رزرو بعید است در کوتاه مدت به چرخه انقباض سیاست پولی خود پایان دهد.

داده‌های هفته گذشته نشان داد که اشتغال در ایالات‌متحده در ماه سپتامبر به بیشترین میزان در هشت ماه گذشته افزایش یافته است که نشان‌دهنده قدرت پایدار بازار کار است. انتشار تورم در اواخر هفته می‌تواند راه را برای افزایش نرخ بهره آمریکا در سال جاری هموار کند. نرخ‌های بالاتر ایالات متحده هزینه فرصت نگهداری طلا را افزایش می‌دهد که سودی به همراه ندارد.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات، بهای هر اونس نقره با ۰.۷ درصد افزایش به ۲۱.۷۵ دلار رسید، پلاتین با ۰.۶ درصد افزایش به ۸۸۲ دلار و ۱۲ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۱۵۴ دلار و ۴۹ سنت رسید.

برچسب ها: طلا ، فلسطین ، جنگ ، قیمت طلا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: