کد خبر: ۲۱۳۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۲ - ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - 02 October 2023
اختصاصی بانکداری ایرانی ؛
بیمه درمان یکی از بیمه‌های پوششی برای جبران هزینه‌های سنگین بیمه‌گذاران و مهم‌ترین و پرکاربردترین انواع‌ پوشش‌های بیمه‌‌ای است.

بیمه درمان یکی از بیمه‌های پوششی برای جبران هزینه‌های سنگین بیمه‌گذاران و مهم‌ترین و پرکاربردترین انواع‌ پوشش‌های بیمه‌‌ای است.با توجه‌ به‌ اینکه‌ انسان‌ها همواره‌ در معرض‌ خطر انواع‌ مختلف‌ بیماری‌ها بوده‌ و هستند‌، به ناچار برای معالجه‌ بیماری و بهبودی، متقبل‌ هزینه‌‌های سنگین‌ پزشکی، دارو، عمل‌ها‌ی جراحی و مخارج‌ بیمارستان‌ می‌شود. به‌ منظور کمک‌ در پرداخت چنین‌ هزینه‌هایی، بیمه‌های درمانی طراحی و به متقاضیان ارائه می‌شوند.

به گزارش بانکداری ایرانی، این بیمه برای جبران هزینه‌های اعمال جراحی، بیمارستانی و بستری شدن در بیمارستان، زایمان طبیعی، سزارین و برخی از هزینه‌های پاراکلینیکی از قبیل سونوگرافی، ماموگرافی، رادیولوژی، انواع اسکن، اندوسکوپی، ام. آر.ای، اکوکاردیوگرافی، سنگ‌شکن کلیه و رفع عیوب انکساری چشم، لیزیک و لیزر درمانی مورد استفاده قرار می گیرد و برای شهروندان بسیار جذاب و مهم است.در واقع، بیمه نامه های درمانی پایه مانند بیمه تامین اجتماعی ، تقریبا 30 درصد از هزینه های درمانی را جبران می کند. و شهروندان برای کم کردن هزینه های خود به سراغ هزینه بیمه درمان تکمیلی می روند که در واقع یکی از انواع بیمه درمان است.

 اغلب شرکت های بیمه این رشته از بیمه را در دستور کار خود قرار داده اند ولی همه شرکت ها در این حوزه موفق نبوده اند. بیمه سامان یکی از شرکت های خوشنام در حوزه بیمه درمان و بیمه درمان تکمیلی است. از سال‌های ابتدایی تصویب در حوزه بیمه درمان تکمیلی فعال بوده و هر سال نسبت به سال قبل رشد قابل قبولی را در این حوزه تجربه کرده است.در شش ماهه نخست امسال ، بیمه سامان رشدی 240 درصدی را در این حوزه تجربه کرد. در شهریور پارسال حق بیمه تولیدی بیمه درمان 3هزار و 998 میلیارد ریال بود. ولی امسال این رقم با رشدی سه برابری به 9 هزار و 567 درصد رسید.

بررسی بیمه تکمیلی شرکت بیمه سامان

روند رشد بیمه درمان در سال‌های اخیر ادامه داشته است.در شهریور 1400 رقم بیمه درمان دو هزار و 573 میلیارد ریال بود. با رشد 56 درصدی تولید حق بیمه به سه هزار و 998 میلیارد ریال رسید و در شهریور 1402 با رشدی 240 درصدی به رقم 9هزار و 567 میلیارد ریال رسید.

 

بررسی بیمه تکمیلی شرکت بیمه سامان

وضعیت کیفی بیمه درمان تکمیلی بیمه سامان
بیمه سامان برای مشتریان انواع بیمه درمان تکمیلی را ارائه می‌کند. بیمه تکمیلی انفرادی، بیمه تکمیلی گروهی، بیمه تکمیلی خانواده، بیمه تکمیلی خانواده، بیمه تکمیلی زایمان و بیمه تکمیلی بازنشستگی را ارائه کرده‌است.به عنوان مثال می توان از چند طرح این شرکت نام برد.
بیمه سامان؛ بیمه تکمیلی خانواده خود را در قالب 4 طرح ارائه کرده که پوشش‌ها و سقف تعهدات هرکدام از آنها در مدت یک‌سال اعتبار دارد.همچنین ، شرکت بیمه سامان، بیمه درمان تکمیلی شرکت‌های کوچک و متوسط (SME) خود را در قالب 5 طرح ارائه کرده‌است که پوشش‌ها و سقف تعهدات هرکدام از آنها در مدت یک‌سال اعتبار دارد.

نکته مهمتر اینکه بیمه سامان از طریف بیمه عمر هم بیمه درمان را پوشش می دهد که می توان از آن به عنوان بیمه تکمیلی رایگان نام برد.

در حقیقت بیمه درمان برای شرکت بیمه سامان بسیار حایز اهمیت است و در این رشته مشتریان به نامی دارد.در مرداد امسال، بر اساس قراردادی مربیان و داوران فدراسیون کشتی تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی این شرکت قرار گرفتند.
مدت قرارداد بیمه درمان تکمیلی شرکت بیمه سامان با فدراسیون کشتی، برای یکسال است.برای کارشناسان این قرارداد این به آن معناست که شرکت بیمه سامان یکی از کامل‌ترین و جامع‌ترین خدمات را در حوزه بیمه درمان تکمیلی ارائه می‌دهد.

در واقع می‌توان گفت که عدم تعلق مالیات به بیمه تکمیلی، پرداخت بخش قابل توجهی از هزینه‌های بستری در بیمارستان، پرداخت هزینه عمل‌های جراحی خاص و پرداخت هزینه‌های تشخیصی، پاراکلینیکی و هزینه‌های جراحی‌های سرپایی از جمله پوشش های این بیمه نامه است.یکی از مزیت های بیمه های تکمیل درمان شرکت بیمه سامان، وجود شرکت درمانت به عنوان مرکز پرداخت خسارت بیمه های درمان این شرکت است چراکه نحوه اعلام و دریافت خسارت از سوی بیمه گذاران را تسهیل می کند.

بیمه درمان چرا اهمیت دارد؟
در سال 1391 آیین نامه 74 به عنوان یکی از مهمترین آیین نامه صنعت بیمه مصوب شد که در خصوص شرایط عمومی بیمه گروهی مازاد درمان است.
بر اساس آیین‌نامه شماره 74 موضوع این بیمه‌نامه پرداخت بخشی از هزینه‌های بیمارستانی و جراحی ناشی از بیماری، حادثه و نیز سایر هزینه‌های اضافی تحت پوشش است که توسط بیمه‌گر اول (مانند سازمان‌های بیمه خدمات درمانی و تأمین اجتماعی) جبران نمی‌شود. هزینه‌های درمانی قابل پرداخت شامل هزینه‌های بیمارستانی، درمانی و جراحی هنگام دوره بستری در بیمارستان و مراکز جراحی محدود به همراه هزینه‌های مربوط به سایر پوشش‌های اضافی توافق‌شده در بیمه‌نامه، هزینه‌های آمبولانس و سایر فوریت‌های پزشکی است. این پوشش بیمه‌ای جهت جبران هزینه‌های درمان مازاد بر تعرفه‌های بیمه خدمات درمانی، تأمین اجتماعی و بیمه‌های مشابه ارائه می‌شود و نگرانی بیمه‌شدگان را از پرداخت هزینه‌های هنگفت درمان برطرف می‌‌کند.

پوشش‌های این نوع بیمه عبارتند از جبران هزینه‌های اعمال جراحی، بیمارستانی و بستری شدن در بیمارستان، زایمان طبیعی، سزارین و برخی از هزینه‌های پاراکلینیکی از قبیل سونوگرافی، ماموگرافی، رادیولوژی، انواع اسکن، اندوسکوپی، ام. آر.ای، اکوکاردیوگرافی، سنگ‌شکن کلیه و رفع عیوب انکساری چشم، لیزیک و لیزر درمانی.

بیمه درمان تکمیلی یک نوع مازاد است که جنبه اختیاری دارد و معمولاً به صورت گروهی بوده و کارکنان یک مؤسسه را تحت پوشش قرار می‌دهد. حق‌بیمه آن توسط بیمه‌گذار و شرکت مورد نظر( با کسر از حقوق پرسنل) پرداخت می‌شود.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: