کد خبر: ۲۱۳۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - 30 September 2023
در هفته جاری خبرهای مربوط به شکر، روغن، گندم و تنظیم بازار گوشت قرمز در صدر اخبار کشاورزی ایسنا بودند.

 بانکداری ایرانی-در گذشته جاری خبرهای مربوط به شکر، روغن، گندم و تنظیم بازار گوشت قرمز در صدر اخبار کشاورزی ایسنا بودند.

به گزارش ایسنا، یکی‌از خبرهای مهم منتشر شده در هفته گذشته تعیین قیمت خرید تضمینی گندم بود. رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت که شورای قیمت‌گذاری محصولات اساسی کشاورزی قیمت خرید تضمینی گندم را ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین کرده است. البته این تبصره نیز گذاشته شده که اگر تورم تغییر کرد، قیمت محصولات هم باید بر اساس آن اصلاح شود.

خبر منتشر شده دیگر در بخش کشاورزی ثابت ماندن قیمت گوشت بود. رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی اعلام کرد که قیمت گوشت در هفته‌های اخیر نوسانی نداشته و تغییری نکرده است و حتی برخی مغازه‌ها به دلیل کاهش تقاضا گوشت‌ را ارزان‌تر عرضه می‌کنند.

"مصوبه ای در خصوص واردات خودرو با ارز خشکبار وجود ندارد" تیتر یکی دیگر از خبرهای کشاورزی در هفته جاری بود. قائم مقام وزیر جهادکشاورزی اعلام کرد که هیچ جلسه‌ای در دولت با حضور معاون اول رئیس جمهوری درباره تخصیص ارز کشاورزی به واردات خودرو تشکیل نشده است.

یکی‌ از مهمترین خبرهای بخش کشاورزی در هفته جاری آغاز سال زراعی ۱۴۰۲_۱۴۰۳ و خرید تضمینی گندم بود. معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی اعلام کرد که خرید تضمینی گندم از مرز ۱۰میلیون و ۳۴۰ هزارتن گذشت.

خبر پیشنهاد صنایع لبنی برای توزیع شیر رایگان در مدارس مناطق محروم از محل مالیات بر ارزش افزوده و توزیع این شیر در برخی مدارس نیز در هفته جاری منتشر شد.

یکی دیگر از خبرهای هفته جاری افزایش تولید گوشت قرمز بود. قائم مقام وزیر جهادکشاورزی‌گفت که تولید قراردادی و افزایش ظرفیت تولید گوشت قرمز به عنوان محورهای اصلی در حوزه کاری وزارت جهاد دنبال می‌شود که تقریبا سه الی چهار هفته آینده هم اولین نتایج این فرآیند مشخص خواهد شد.

آخرین خبر بخش کشاورزی نیز مربوط به تعیین قیمت شکر و روغن بود. وزارت جهادکشاورزی طی نامه ای قیمت این اقلام غذایی را برای مصرف کننده اعلام کرد. براین اساس قیمت یک کیلو شکر فله ۲۸ هزار تومان و یک بطری ۸۱۰ گرمی روغن مایع آفتابگردان ۴۸ هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شد.

برچسب ها: گوشت ، کشاورزی ، شکر ، روغن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: