کد خبر: ۲۱۲۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - 04 September 2023

رئیس جدید بیمه مرکزی با سوابق متعدد در شرکت های بورسی منصوب شدیک ماه پیش بود که در راهروهای وزارت اقتصاد و دارایی خبری به گوش می‌رسید مبنی بر اینکه دوران ریاست مجید بهزادپور بر بیمه مرکزی به پایان رسیده و او که اسفند سال ۱۴۰۰ این مسئولیت را قبول کرده بود حاضر به استعفا نشد تا بلیط سفرش به کربلا از سوی وزارت اقتصاد لغو شود و به جای او معاون‌اش یعنی علی استاد هاشمی که در کربلا حضور دارد، از سوی هیات دولت به عنوان رئیس کل جدید بیمه مرکزی معرفی و منصوب شود.

استاد هاشمی کیست؟ 

استا د هاشمی پیش از این معاون نظارت و عضو هیات عامل بیمه مرکزی بود.

استادهاشمی دارای دکتری مدیریت مالی از دانشگاه شهید بهشتی و عضو هیات علمی دانشگاه است و سابقه تدریس در دانشگاه های مختلف را دارد.

وی همچنین طی 20 سال گذشته سوابق متعدد اجرایی و مدیریتی در معاونت اداری مالی و عضویت هیات مدیره شرکتهای مختلف دولتی و خصوصی از جمله بیمه سینا، لیزینگ سینا ؛ شرکت فارماشیمی و شرکت سرمایه گذاری آذرین دارد.

در همین حال استاد هاشمی، دارای تجارب نظارتی و مدیریت حسابرسی داخلی هلدینگ های بزرگ اقتصادی مانند شستا، شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا صندوق بازنشستگی کشوری، عضویت کمیته حسابرسی شرکت بورس اوراق بهادار تهران، بیمه سینا، شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین اجتماعی (تاپیکو) و شرکت تامین سرمایه کیمیا است.

نگارش و چاپ مقالات متعدد علمی در زمینه حاکمیت شرکتی و مدیریت مالی از دیگر سوابق علمی رئیس کل جدید بیمه مرکزی است.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: