کد خبر: ۲۱۲۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۷ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - 28 August 2023
بانکداری ایرانی گزارش می دهد؛
بر اساس کارنامه پنج‌ماهه ابتدایی سال 1402 در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، روند پرداخت وام‌قرض‌الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه در این بانک در راستای سیاست‌های حمایتی دولت، همچنان ادامه داشته و در این مدت 77 هزار و 207 میلیارد ریال وام ازدواج توسط این بانک به 38 هزار و 345 عروس و داماد پرداخت شده است.

در آخرین روز مرداد 1402 نمایندگان مجلس شورای اسلامی از عملکرد بانک صادرات قدردانی کرده و برای آن لوح سپاسی منتشر کردند .

به گزارش بانکداری ایرانی ؛این رخداد نشان دهنده موضوعی ساده اما به سبب تلاشی است که بانک صاردات در ماه ها و سال‌های اخیر عملی کرده است. این لوح سپاس نمایندگان مجلس برای بانک صادرات به اقدامات بانک صادرات برای بهبود معیشت ، اشتغال مردم و کاهش فشارهای اقتصادی منتشر شد. برای درک بهتر این لوح سپاس باید به عملکرد بانک صادرات در ماه های اخیر توجه کرد.

اشتغالزایی 31 هزار نفری تسهیلات بانک صاردات
بانک صادرات ایران در ۵ ماه نخست سال جاری با پرداخت بیش از ۳۸ هزار میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه و حمایتی از ایجاد بیش از ۳۱ هزار شغل حمایت کرد.پشتیبانی و کمک این بانک برای راه‌اندازی و ایجاد کسب و کار‌های مختلف، انواع مشاغل خانگی و اشتغالزایی ایجاد شده متقاضیان تحت پوشش سازمان‌های حمایتی در پنج ماه ابتدای سال ۱۴۰۲ همچون گذشته با جدیت ادامه داشته به نحوی که طی مدت یاد شده ۳۱ هزار و ۶۹۲ فقره وام قرض‌الحسنه و تسهیلات حمایتی اشتغالزایی به ارزش بالغ بر ۳۸ هزار میلیارد ریال توسط این بانک به معرفی‌شدگان نهاد‌ها و سازمان‌های حمایتی پرداخت شده و این روند همچنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، طی این مدت ۳۴۱۳ فقره وام به ارزش ۳۸۹۲ میلیارد ریال به معرفی‌شدگان کمیته امداد امام خمینی (ره)، ۱۳۶۶ فقره وام به ارزش ۱۳۷۹ میلیارد ریال به مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی، ۳۴۷۲ فقره وام به ارزش بالغ بر ۳۴۲۳ میلیارد ریال به متقاضیان کارآفرینی و اشتغالزایی در بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، ۹۹ فقره وام به ارزش بالغ بر ۱۳۳۱ میلیارد ریال، ۱۸ هزار و ۵۴۶ فقره تسهیلات حمایتی مستقیم خوداشتغالی و اشتغالزایی به ارزش بیش از ۲۳ هزار و ۳۶۸ میلیارد ریال و ۴۷۹۶ فقره تسهیلات حمایتی اشتغال مولد بسیج سازندگی و سپاه به ارزش بیش از ۴۶۲۹ میلیارد ریال به مجموع ۳۱ هزار و ۶۹۲ فقره وام قرض‌الحسنه و تسهیلات حمایتی اشتغالزایی به ارزش بالغ بر ۳۸ هزار میلیارد ریال توسط بانک صادرات ایران برای ایجاد اشتغال و توسعه کارآفرینی پرداخت شده است. پشتیبانی و کمک این بانک برای راه‌اندازی و ایجاد کسب و کارهای مختلف، انواع مشاغل خانگی و اشتغالزایی ایجاد شده متقاضیان تحت پوشش سازمان‌های حمایتی در پنج ماه ابتدای سال 1402 همچون گذشته با جدیت ادامه داشته به نحوی که طی مدت یاد شده 31 هزار و 692 فقره وام قرض‌الحسنه و تسهیلات حمایتی اشتغالزایی به ارزش بالغ بر 38 هزار میلیارد ریال توسط این بانک به معرفی‌شدگان نهادها و سازمان‌های حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، بنیاد برکت، اشتغال مولد بسیج سازندگی و سپاه، شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین تسهیلات حمایتی خوداشتغالی واشتغالزایی پرداخت شده و این روند همچنان ادامه دارد. پرداخت بالغ بر 14 هزار فقره تسهیلات به ارزش نزدیک به 14 هزار میلیارد ریال برای بهسازی و نوسازی مسکن روستایی از دیگر اقدامات این باک در قالب مسئولیت‌های اجتماعی بوده است.

وام ازدوج به جوانان و مسکن به ایثارگران
بر اساس کارنامه پنج‌ماهه ابتدایی سال 1402 در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، روند پرداخت وام‌قرض‌الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه در این بانک در راستای سیاست‌های حمایتی دولت، همچنان ادامه داشته و در این مدت 77 هزار و 207 میلیارد ریال وام ازدواج توسط این بانک به 38 هزار و 345 عروس و داماد پرداخت شده است. علاوه براین، بانک صادرات ایران در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در این مدت حدود 30 هزار فقره وام فرزندآوری به ارزش 18 هزار میلیارد ریال به والدین نوزادان پرداخت کرد.همچنین، بانک صادرات ایران در این مدت با پرداخت بیش از 2100 فقره وام مسکن ایثارگران به ارزش بیش از 6700 میلیارد ریال، به این امر اختصاص داده و علاوه بر این، بالغ بر 6800 فقره وام ودیعه مسکن به ارزش نزدیک به 4000 میلیارد ریال و پرداخت بیش از 1200 فقره وام ودیعه مسکن به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی انجام شده که نقش مهمی در رضایتمندی مردم داشته است.

تسهیلات به بازنشستگان
مانده تسهیلات قرض‌الحسنه و حمایتی بانک صادرات ایران با بهره‌مندی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، از ۱۹۷ هزار میلیارد ریال گذشت. بیش از یک میلیون و ۷۳۳ هزار و ۶۰۰ نفر از بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری در قالب انواع تسهیلات قرض‌الحسنه و حمایتی طی سال‌های اخیر بالغ بر ۱۹۷ هزار و ۲۴۴ میلیارد ریال از بانک صادرات ایران وام دریافت کرده‌اند. بانک صادرات ایران به عنوان بانک حامی بازنشستگاه کشوری طی سال‌های اخیر در قالب تفاهم‌نامه‌های مختلف و با استفاده از محصولات و ابزار‌های مختلف بانکی و مالی و همچنین توافق با تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان کالا‌های معتبر داخلی، پشتیبانی و حمایت از پیشکسوتان و بازنشستگان کشوری را به عنوان سرمایه‌های ارزشمند مادی و معنوی کشور همواره در دستور کار داشته و همچنان در هماهنگی با صندوق بازنشستگی کشوری، انواع خدمات و تسهیلات و وام‌های قرض‌الحسنه را با نرخ‌های ترجیحی با سهولت در اختیار آن‌ها قرار داده است.

عملکرد پارسال هم خاص بود
بانک صادرات ایران ، در ١١ ماه سال گذشته، این بانک ٢٥١ هزار و ١٢٦ فقره وام قرض‌الحسنه به ارزش ٢١٢ هزار و ٣٧٤ میلیارد ریال در بخش‌های؛ ازدواج و تهیه جهیزیه، اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، اشتغال‌زایی در اختیار استانداری‌ها (بنیاد برکت، بنیاد شهید و امور ایثارگران و …)، وام فرزند آوری، ودیعه مسکن کمیته امداد و سازمان بهزیستی، توسعه اشتغال زندانیان، بیماران صعب العلاج، ایجاد نیروگاه خورشیدی و سایر موارد پرداخت کرده است.
اواخر پارسال، مدیرعامل بانک صادرات ایران با اشاره به نقش مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در اشتغال‌آفرینی، گفت: «به منظور حمایت از ایجاد اشتغال در ١١ ماه نخست سال جاری با پرداخت ١٠ هزار و ١٧٦ فقره وام قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی به ارزش بالغ بر ٨هزار و ٧٣٤ میلیارد ریال به معرفی‌شدگان کمیته امداد امام خمینی (ره) توسط بانک پرداخت شده است. مددجویان این کمیته همچنین ٣ هزار و ٥١٦ فقره وام ودیعه مسکن به ارزش بالغ بر هزار و ٣٥٩ میلیارد ریال از بانک صادرات ایران دریافت کرده‌اند و در هر دو بخش ١٠٠ درصد سهمیه به شعب ابلاغ شده که پرداخت این وام همچنان بدون محدودیت و با جدیت در دستور کار است. مددجویان سازمان بهزیستی و اشتغالزایی‌های این سازمان نیز طی همین مدت از ٢ هزار و ٧١٨ فقره وام قرض‌الحسنه به ارزش بالغ بر ٢ هزار و ٣١١ میلیارد ریال بهره‌مند شده و به ١٣٦٠ نفر از مددجویان آنها نیز وام ودیعه مسکن به ارزش بیش از ٨١٥ میلیارد ریال پرداخت شده است.با وجود عبور سقف پرداخت وام ازدواج و تهیه جهیزیه از میزان ١٠٠ درصد سهمیه ابلاغی بانک مرکزی برای بانک صادرات ایران در ماه‌های گذشته، تنها ظرف روز اول اسفند ماه سال جاری، بیش از ١٩٠٠ فقره وام ازدواج به ارزش بیش از ٢٧٠٠ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شد که در مجموع تعداد وام ازدواج پرداخت شده این بانک در سال ١٤٠١ به مجموع ١١٤ هزار و ٨٣٥ فقره به ارزش بالغ بر ١٥٦ هزار و ٧٢٦ میلیارد ریال رسید که نسبت به سهمیه ابلاغی ١٤٩ هزار و ٨١٢ هزار ریالی بانک در سال جاری، رشد حدود ١٠٥ درصدی را رقم زده است.»

و در نهایت؛
همه این رخدادها در سال گذشته و امسال، نشان می دهد که بانک صادرات اقدامات خاصی انجام داده که به درستی ازسوی نمایندگان مجلس قابل تحسین است. این عملکرد در راستای رشد اشتغال، مسئولیت اجتماعی، تشویق جوانان به ازدوج و کمک به ایثارگران بوده است.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: