کد خبر: ۲۱۲۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - 19 August 2023
بانکداری ایرانی گزارش می دهد؛
برای قضاوت در مورد عملکرد هر موسسه و بنگاه اقتصادی، باید به دیدگاه دیگران از جمله مدیران سیاسی و اقتصادی کشور مراجعه کرد تا مشخص شود که ان موسسه در حوزه تخصصی خود چگونه عمل کرده است.

برای قضاوت در مورد عملکرد هر موسسه و بنگاه اقتصادی، باید به دیدگاه دیگران از جمله مدیران سیاسی و اقتصادی کشور مراجعه کرد تا مشخص شود که ان موسسه در حوزه تخصصی خود چگونه عمل کرده است. از فهوای کلام مدیران ارشد کشوری در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی ، مالی و فقهی می توان در مورد عملکرد بانک های ایران ، درک درستی از عملکرد یک بانک داشت.

به گزارش بانکداری ایرانی ؛ بانک سینا در سال های اخیر عملکرد قابل قبولی داشته و به دلیل سلامت مالی و انضباطی که دارد مورد توجه قرار دارد. این بانک با داشتن کفایت سرمایه بالای 8درصد و نداشتن معوقه و بدهی غیر معمول یکی از بانک های سالم ایران است که عملکرد قابل قبولی از دیدگاه مدیران اقتصادی و سیاسی کشور دارد.به عنوان نمونه وزیر کشور در خصوص بانک سینا گفته است: « برخی بانک‌ها نظیر بانک سینا انصافاً عملکرد خوبی در پرداخت تسهیلات ایجاد اشتغالزایی داشته‌اند. لازم است دیگر بانک‌ها نیز رویه تخصیص مناسب تسهیلات اشتغالزایی را در پیش بگیرند تا به این ترتیب بخش عظیمی از درخواست تسهیلات در ایجاد اشتغال برطرف شود.»

احمد وحیدی در خصوص اینکه طبق اعلام گزارش‌های رسمی، بانک سینا بیشترین درصد پوشش بودجه تخصیص مربوط به تسهیلات اشتغالزایی مددجویان سازمان بهزیستی را داشته است، اظهار داشت: «اقدام ارزشمندی در بانک سینا انجام شد که جا دارد از رئیس بنیاد مستضعفان و همچنین مدیرعامل بانک سینا تشکر کنم البته خیلی از بانک‌ها گام‌های خوبی در پرداخت وام فرزندآوری برداشته‌اند منتهی بانک سینا با نگاه مدبرانه مدیرانش، در انجام تعهدات مشخص‌شده موفق‌تر عمل کرده است. بانک سینا جزو بانک‌های پیشگام در مناطق محروم در اجرای طرح‌های حمایتی از اقشار کم‌برخوردار جامعه است. بر اساس این گزارش، گفتنی است بانک سینا در راستای اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم، به بیش از ۹۵ درصد از تعهدات خود در پرداخت وام اشتغال به مددجویان بهزیستی در سال گذشته عمل کرده که بیشترین پوشش بودجه‌ای نظام بانکی بوده است.

یکی از دلایل مثبت بودن اقدامات بانک سینا، تلاش به رعایت همه قوانین بانکداری در ایران و جهان است. یکی از قوانین اصلی بانکداری در ایران بانکداری اسلامی است که متاسفانه همه بانکها در ایران به رعایت آن اهتمامی نمی ورزند ولی بانک سینا به گفته رییس شورای فقهی بانک مرکزی در این حوزه یکی از بهترین بانکهاست.

در این رابط، آیت‌الله مصباحی‌مقدم اخیرا با بیان اینکه بانک سینا بانکی پیشرو در نظارت بر اجرای بانکداری اسلامی است، افزود: «اقدامات بانک سینا در حوزه نظارت و تطبیق شرعی بسیار مؤثر بوده و پیشتازی این بانک در اجرای بانکداری اسلامی و ارائه محصولات بر اساس تطابق با احکام شریعت به عنوان الگویی موفق در نظام بانکی کشور، باید به جامعه مخابره شود.»

رئیس شورای فقهی بانک مرکزی تصریح کرد: «به‌زودی برای بانک‌هایی که در زمینه اجرای نظارت و تطبیق شرعی فعالانه‌تر عمل می‌کنند، مشوق‌ها و امتیازاتی لحاظ خواهد شد».

گفتنی است که یکی از دغدغه‌های اصلی بانک سینا به گفته مدیرعامل بانک، رعایت ضوابط، بخشنامه‌ها و نیز تطابق محصولات و ارائه خدمات با احکام شریعت است.

علاوه بر این بانک سینا در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز عملکرد درخشانی داشته است. این عملکرد بانک سینا از زبان مدیران نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی نشان دهنده تلاش بانک سینا در حمایت از بخش هاست.

به گزارش بانکداری ایرانی، سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی، اخیرا ، از عملکرد بانک سینا در پرداخت تسهیلات حمایتی در استان فارس تقدیر کرد و تاکید کرده که بانک سینا در حمایت اقتصادی از خانواده های کم برخوردار تلاش زیادی کرده است. همچنین عملکرد قابل توجه بانک سینا در پرداخت تسهیلات بودجه‌شده حوزه‌های بهزیستی، کمیته امداد و فرزندآوری، پیش از این با تقدیر وزیر کشور و معاون پارلمانی رئیس‌جمهور نیز مواجه بوده است.در کنار آن سازمان بهزیستی هم بانک سینا را همراه خود می داند.

بر اساس گزارش‌ سازمان بهزیستی، بانک سینا با عملکردی مطلوب توانست رتبه اول نظام بانکی در پوشش بودجه ابلاغی تسهیلات اشتغالزایی مددجویان سازمان بهزیستی را به خود اختصاص دهد. طبق آمار و گزارشات سازمان بهزیستی که در رسانه ملی نیز منعکس شد، این بانک به منظور ایجاد رفاه و توسعه اشتغال‌زایی، همگام با سیاست‌های دولت، به 95 درصد از تعهدات خود در پرداخت وام اشتغال‌ به مددجویان سازمان بهزیستی در سال ۱۴۰۱ عمل کرده است که بیشترین پوشش بودجه‌ای نظام بانکی بوده است.

شایان ذکر است بانک سینا اعطای تسهیلات مذکور تا تخصیص کامل سهمیه ابلاغی بانک مرکزی را همچنان در دستور کار قرار داده است.

گفتنی است بانک سینا همواره در اجرای طرح‌های حمایتی از اقشار کم‌برخوردار جامعه پیشگام بوده و همگام با سیاست‌های کلان اقتصادی کشور در چارچوب ضوابط و بخشنامه‌های بانک مرکزی نسبت به ارائه انواع خدمات مالی و اعتباری به جوامع هدف گام بر‌می‌دارد.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: