کد خبر: ۲۱۲۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - 07 August 2023
اختصاصی بانکداری ایرانی ؛
بانک ایران زمین، در گزارش سه ماهه خرداد 1402 نشان داده که بهترین شرایط تراز مصارف و منابع در چند سال اخیر را تجربه کرده و کمترین ناترازی را ثبت کرده است در واقع، این مساله نشان دهنده این است که بانک در یک دور مثبت درآمدزایی پیش می رود.

بانک ایران زمین، در گزارش سه ماهه خرداد 1402 نشان داده که بهترین شرایط تراز مصارف و منابع در چند سال اخیر را تجربه کرده و کمترین ناترازی را ثبت کرده است در واقع، این مساله نشان دهنده این است که بانک در یک دور مثبت درآمدزایی پیش می رود.

به گزارش بانکداری ایرانی ؛ بانک ایران زمین به دلیل ادغامی که بانک مرکزی بر این بانک تحمیل کرده مشکلاتی را در سال‌های اخیر تجربه کرده ولی ظاهرا این مشکلات در حال رفع شدن هستند و بارقه امید در صورت های مالی بانک دمیده است.


یکی از مهمترین مساله در این زمینه کم شدن ناترازی در مصارف و منابع است. چرا که درآمد بانک نسبت به هزینه های بانک در حال افزایش است.این بانک در گزاش های سه ماهه اخیر نشان داده که ناترازی را به کمترین سطح در چندسال اخیر کشانده است.

 

خیز بلند بانک ایران زمین برای خروج از ناترازی مصارف و منابع

یکی از عوامل موفقیت بانک در بهره وری است. بر اساس گزارش های منتشره، مدیرعامل بانک ایران زمین، معتقد است که سرمایه اصلی بانک ایران زمین روحیه تیمی همکاران در اجرای اهداف بانکداری دیجیتال است. به همین منظور بانک ایران زمین با هدف ارائه خدمات مناسب و با کیفیت به مشتریان، روسای شعب را به عنوان ناظر در اجرای دقیق این موضوع توسط کارکنان قلمداد می‌کند.


یکی دیگر از راه کارهایی که بانک برای افزایش درآمدزایی خود برگزیده است بانکداری دیجیتالی و تمرکز بر فضای کسب و کار دیجیتالی است. نکته این جاست که وجه تمایز بانکداری دیجیتال با اشکال دیگر بانکداری، تمرکز بانک بر نیاز‌های مشتری است، به همین خاطر بانک ایران زمین از سال‌ها پیش استراتژی خود را مبنی بر بانکداری دیجیتال تدوین کرده و توانسته در حوزه دیجیتال و کسب رضایت مشتریان موفقیت‌های بیشماری را به دست بیاورد.


این گزارش می‌افزاید که راه دیگر درآمدزایی بانک حضور در بازار سرمایه و تشکیل صندوق سرمایه گذاری پر سود است. صندوق سرمایه گذاری بانک ایران زمین از جمله صندوق های با درآمد ثابت است که تحت نظارت مدیر سرمایه گذاری صندوق ، اکثر دارایی های جمع آوری شده را در بازار بورس معامله کرده و از این طریق سود خوبی به خریداران واحد های این صندوق می پردازد که بیشتر از سود سپره بانکی است. مدیر این صندوق ، مشاور سرمایه گذاری هدف حافظ است که با استفاده از کارشناسان و متخصصان خود در زمینه بازار های مالی ، دارایی های خریداران خود را به سوددهی می رساند.


شایان ذکر است که یکی از نکات مثبتی که باید در مورد بانک ایران زمین گفت مساله شفافیت این بانک است. مجموعه فعالیت‌های برنامه‌ای بانک ایران زمین در چند سال گذشته علیرغم چالش‌هایی که در تراز مالی خود داشته همواره بر شفافیت را مدنظر قرار داده، به طوری که بسیاری معتقدند بانک ایران زمین جهت استقرار نظام بانکداری الکترونیک جلودار شفافیت است که درخور تقدیر است در حقیقت کمتر بانکی مانند ایران زمین تلاش بر شفافیت کرده است چرا که این بانک در گروه بورسی قرار دارد که برخی از شفافیت ها برای این بانک الزامی است ولی بانک تعهد خود را همواره به نمایش گذاشته است.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: