کد خبر: ۲۱۲۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - 06 August 2023
سال گذشته نسبت تسهیلات به سپرده بانک حدود 82 درصد بود. یعنی بانک از 82 درصد از سپرده وام داده بود. در تیرماه امسال این نسبت به 71 درصد کاهش یافت یعنی 70 درصد از کل سپرده را تسهیلات داد.

بانک سینا در یکی دو سال گذشته به دلیل عملکرد خود در کنترل ریسک و کفایت سرمایه ، لقب سالم ترین بانک را در رتبه بندی‌های جهانی کسب کرده و امسال هم با بهبود نسبت‌هایی مانند تراز مصارف و منابع و همچنین نسبت تسهیلات به سپرده این سلامت را با کاهش بیشتر ریسک رعایت کرده‌است.

به گزارش بانکداری ایرانی ؛ در چهارماهه منتهی به تیر 1402 بانک سینا حدود 40 هزار میلیارد ریال درآمد داشت. در همین دوره هزینه های پرداختی هم حدود 18 هزار میلیارد ریال بود.این در حالی است که در چهارماهه منتهی به تیر 1401 این بانک تنها 25 هزار میلیارد ریال درآمد داشته ولی در مقابل 16 هزار میلیارد ریال هزینه بابت سپرده پرداخت کرده بود .یعنی تراز مثبت مصارف و منابع بانک رشدی 82 درصدی داشته و یکی از ارقام خاص در صنعت بانکداری است.

تراز مصارف و منابع تیر 1401 حدود 9 هزار و 416 میلیارد ریال بود در تیر 1402 بارشدی خاص 82 درصدی به 17هزار و 141 میلیارد ریال رسید.

 

بانک سینا ،همچنان سالم ترین بانک ایرانی

بر اساس این گزارش ؛در تیر 1402 بانک سینا مانده تسهیلات 481 هزار میلیارد ریالی داشت که از این مقدار مبلغ 24 هزار و 612 میلیارد ریال درآمد تسهیلاتی کسب کرد.این در حالی است که در پایان سال گذشته مانده تسهیلات بانک 474 هزار میلیاردر ریال بوده و بر اساس عملکرد یک ساله حدود 65 هزار میلیارد ریال درآمد داشته است. در حقیقت طی چهارماهه تیر 1401 حدود 19 هزار میلیارد ریال درآمد برای وسینا ثبت شده است.
بانک سینا ،همچنان سالم ترین بانک ایرانی

 

مانده سپرده بانک در پایان تیر ماه مبلغ 678 هزار میلیارد ریال بود این بانک برای مجموع سپرده چهارماهه حدود 18 هزار میلیارد ریال هزینه پرداخت کرد. همچنین در پایان سال گذشته بانک سینا حدود 47 هزار میلیارد ریال برای کل سال سود داد. برای تیر پارسال حدود 15 هزار میلیارد ریال سپرده پرداخت کرد.

سال گذشته نسبت تسهیلات به سپرده بانک حدود 82 درصد بود. یعنی بانک از 82 درصد از سپرده وام داده بود. در تیرماه امسال این نسبت به 71 درصد کاهش یافت یعنی 70 درصد از کل سپرده را تسهیلات داد. این نسبت از آن روی مهم است که بانک سینا سالم ترین بانکهای ایران به لحاظ رتبه بندی بانکی است. این رتبه در سال گذشته کسب شده و نشان می دهد که امسال هم همان رویه ادامه دارد و بانک سینا تلاش دارد که همچنان سالم ترین بانک باشد.

 

بانک سینا ،همچنان سالم ترین بانک ایرانی
بر اساس این گزارش، این رتبه‌بندی بر اساس مدل رتبه‌بندی کملز و مقادیر شاخص‌های استخراج شده از صورت‌های مالی حسابرسی شده در پنج سال اخیر صورت گرفته و نتایج حاصل از آن که در گزارش‌ بیست و ششمین بولتن سامانه آرش بانک مرکزی منتشر شده، نشان می‌دهد این بانک عملکرد مطلوب‌تری در حوزه‌های کفایت سرمایه، کیفیت دارایی، مدیریت، سودآوری، نقدینگی و ریسک بازار نسبت به سایر بانک‌های کشور داشته است.


لازم به ذکر است سیستم رتبه‌بندی کملز به عنوان یک سیستم هشدار دهنده سریع، مدلی کارآمد برای تعیین سطح ریسک مرتبط با بانک‌ها است که مقامات ناظر در بانک‌های هر کشور از آن استفاده می‌کنند تا شرایط مالی، عملیاتی و مدیریتی بانک‌ها مورد ارزیابی قرار گیرد. رتبه‌بندی کملز با استفاده از اطلاعات صورت‌های مالی حسابرسی شده صورت می‌گیرد.

لیلا فریادرس
برچسب ها: بانک سینا ، وسینا ، وام
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: