بیمه نامه دوچرخه بیمه رازی که در تابستان ۱۴۰۰ به بازار معرفی شد در حالی دومین شمع کیک تولد خود را فوت میکند که رشد قابل توجهی در صدور بیمه نامه را تجربه میکند.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بیمه رازی، در سالهای نه چندان دور با توجه به سبک زندگی خانوادهها، افراد جامعه بیمه را تنها با بیمه شخص ثالث و تا حدودی بیمه بدنه خودرو میشناختند و این در حالی بود که بیمههایی همچون بیمه مسئولیت، آتشسوزی، بیمه حوادث، درمان و … در زندگی آنها تاثیر بسزایی داشت.
در سالهای اخیر با تغییر سبک زندگی ضریب نفوذ بیمه در زندگی شهری افزایش یافته و در کنار آن افراد نسبت به انواع بیمهنامه آگاهی بیشتری دارند البته ناگفته نماند که افزایش حجم رقابت در صنعت بیمه، عاملی شد تا شرکتهای بیمه برای جذب بازار به افزایش سطح خدمات و ارائه بیمهنامههای جدید روی بیاورند که این مهم منجر به طراحی و بازطراحی، بیمهنامههای جدید همچون بیمهنامه دوچرخه شده است.
شرکت بیمه رازی به عنوان اولین شرکت بخش خصوصی در سال ۱۴۰۰ برای اولین بار بیمه نامه شخص ثالث دوچرخه را رونمایی و به صنعت بیمه معرفی کرد، بیمهنامهای که در نگاه اول شاید بیمهنامهای تبلیغاتی به نظر بیاید اما بررسی حق بیمه و خدمات آن با توجه به رشد روزافزون استفاده از دوچرخه نشان از آن دارد که این بیمهنامه با توجه به نیاز بازار طراحی و معرفی شده است.
البته بیمه رازی در حالی این بیمه نامه را به بازار معرفی کرده که بیمه نامه دوچرخه نیاز قابل لمس جامعه نبوده و این شرکت با رصد دقیق بازار چنین نیاز نهفتهای را شناسایی و برای آن پاسخ مناسب ارائه کرده است.
علیرضا حاج امینی از همکاران حقوقی شرکت بیمه رازی که برخی روزها از منزل تا محل کار به مسافت ۲۲ کیلومتر را روی دوچرخه رکاب میزند، معتقد است بیمه نامه دوچرخه، بسیار مهم و حیاتی است و اگر اطلاع رسانی مناسب در رابطه با این بیمه نامه صورت گیرد، با استقبال قابل توجهی از سوی دوچرخه سواران همراه خواهد بود.
بررسی این بیمه نامه نشان از آن دارد که، این بیمه نامه هزینههای پزشکی حادثه دیدگان را در کنار غرامت فوت و نقص عضو و خسارتهای مالی را تحت پوشش قرار میدهد و از سوی دیگر طی دو سال اخیر صدور این بیمه نامه رشد قابل توجهی را به ثبت رسانده است.
در مجموع میتوان مدعی شد که بیمه رازی با تکیه بر نیروی انسانی متخصص، نیازهای بالقوه بازار را شناسایی و برای آنها پاسخهای قابل قبولی ارائه کرده که در این زمینه میتوان به انواع بیمههای مهندسی، مسئولیت، باربری و … اشاره کرد و این اقدام در راستای افزایش ضریب نفوذ بیمه، افزایش حق بیمه تولیدی و افزایش حجم کیک بیمه در اقتصاد ایران بوده است.