کد خبر: ۲۱۱۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۶ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - 23 July 2023
مدیرعامل بیمه ملت جذب پرتفوی سودآور، عدم تمدید قراردادهای زیان‌ده، مدیریت ریسک، پرهیز از نرخ شکنی، توسعه فروش در بازارهای خرد، ورود به بازارهای جدید و حرکت به سمت پیاده‌سازی مبانی تحول دیجیتال را 7 اقدام مهم شرکت در جهت 4 برابر شدن سود سال 1401 عنوان کرد.

مدیرعامل بیمه ملت جذب پرتفوی سودآور، عدم تمدید قراردادهای زیان‌ده، مدیریت ریسک، پرهیز از نرخ شکنی، توسعه فروش در بازارهای خرد، ورود به بازارهای جدید و حرکت به سمت پیاده‌سازی مبانی تحول دیجیتال را 7 اقدام مهم شرکت در جهت 4 برابر شدن سود سال 1401 عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی بیمه ملت، علیرضا یزدان دوست در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت گفت: شرکت بیمه ملت در سال 1401 حدود 32 هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده و حدود 22 هزار میلیارد ریال خسارت پرداختی شرکت در این بازه زمانی است.

مدیرعامل بیمه ملت با اشاره به مشکلات حوزه درمان کشور و افزایش بی‌رویه تعرفه‌های درمانی، عنوان کرد: استراتژی شرکت در خصوص حوزه درمان بر این اساس است که پرتفوی درمان در جمع سبد پرتفویی شرکت کاهش یابد، لذا این بخش از 22 درصد در سال 1400 به حدود 14/8 درصد در سال 1401 رسید که ناشی از عملکرد شرکت در حوزه جذب حداقلی پرتفوهای درمان بوده است.

یزدان‌دوست با بررسی مجموع حق بیمه حوزه ثالث و درمان و ضریب خسارت بالای این دو رشته در صنعت بیمه، اعلام کرد: سهم این دو رشته در صنعت بیمه برای سال 1400 برابر با 58 درصد بوده و در سال 1401 به 62 درصد افزایش یافته است ولی در سبد بیمه‌ای شرکت بیمه ملت، جمع این دو رشته برای سال 1400 و 1401 حدود میانگین 46 درصد باقی مانده است.

مدیرعامل بیمه ملت در بررسی رشته‌های سودآور یا رشته‌های مورد تاکید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی برای تقویت آن رشته‌ها، گفت: طبق اعلام نهاد ناظر بر تقویت حوزه‌های اعلام شده، آمار بیمه ملت در رشته زندگی از 13/4درصد در سال 1400 به 15/1 درصد در سال 1401 افزایش یافته است و در حوزه اتکایی نیز که بر تقویت آن تاکید شده، سهم این بخش در پرتفوی شرکت از 11/8 درصد به 12/6 درصد در سال 1401 افزایش یافته است.

یزدان دوست با بررسی رشد خسارت پرداختی بیمه ملت و افزایش نسبت و ضریب خسارت در مقایسه با سال 1400 که ناشی از قراردادهای منعقد شده در سال 1400 و به تبع آن افزایش ضریب خسارت در سال 1401 بوده، بیان داشت: بخش زیادی از تعهدات این قراردادها در سال 1401 پرداخت شد و در مواردی که قراردادها زیان‌ده بودند، تمدید مجدد قرارداد انجام نشد. همچنین توانستیم در سال 1401، نسبت خسارت شرکت را به حدود 69 درصد در پایان سال برسانیم و این نسبت در پایان خرداد 1402 به حدود 56 درصد تقلیل پیدا کرده است. به عبارتی ضریب خسارت بیمه ملت در سال 1401 پایین‌تر از میانگین 7 سال گذشته است.

یزدان‌دوست اعلام کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای شرکت در پایان سال 1401 تعیین تکلیف زمین کیش بود. به هرحال پس از گذشت حدود یک دهه تکلیف زمین کیش با مساحت30 هزار متر مربع با ارزش افزوده مناسب، مشخص شد و پروانه ساختمانی مجموعه تجاری، اقامتی و خدماتی «کامتینا» اوایل بهمن ماه اخذ و عملیات اجرایی احداث این مجموعه عظیم و ارزشمند آغاز شد. تاکنون طراحی نقشه‌های پروژه، عملیات خاک‌ برداری، حصارکشی و ساخت تابلوهای تبلیغاتی انجام شده و اجرای فونداسیون در مرحله بعدی قرار دارد.

مدیرعامل بیمه ملت به رشد 30 درصدی خرده فروشی بیمه‌نامه‌ و نیز رشد 45 درصدی حق بیمه صادره نمایندگان تخصصی بیمه عمر، کسب مجوزهای قبولی اتکایی خارج از کشور و مجوز انتشار اوراق بهادار اتکایی در سال 1401 اشاره کرد و افزود: محصولات جدیدی را در سال 1401 به بازار عرضه کردیم که شامل بیمه سایبری، بیمه مسئولیت مدنی دوچرخه سواران، طرح جامع مراکز آموزشی و مهد کودک‌ها، بیمه مسئولیت حرفه‌ای مدیران و همچنین بیمه‌نامه بدنه موتور سیکلت بوده است.

وی گفت: توسعه شبکه فروش و شعب شرکت در دستور کار بوده که در سال 1401 راه اندازی شعب کرمان و البرز به منظور ارائه خدمات مناسب‌تر اتفاق افتاد و در حال حاضر نیز در استان های تهران مرکز، تهران غرب و تخصصی اتومبیل، 3 شعبه فعال داریم و همچنین در استان‌های فارس، خراسان رضوی، گیلان، خوزستان، یزد، آذرباریجان شرقی، مازندران، کرمان، کرمانشاه و البرز نیز حضور فعال شعبه‌ محور داریم. البته در سال جاری نیز دو شعبه دیگر در استان های آذربایجان غربی و هرمزگان تاسیس شده است.

یزدان دوست در پایان اهم برنامه‌های سال 1402 را شامل مدیریت منابع مالی و وجوه نقد سازمان، سرمایه گذاری در حوزه های سودآوری، پیگیری وصول مطالبات از بیمه‌گران و بیمه‌گزاران و کاهش مطالبات معوق، ارتقای نرم افزار حسابداری شرکت و افزایش امکانات گزارش‌گیری، پیگیری وصول مطالبات از نمایندگان، توسعه باشگاه مشتریان، طراحی و عرضه بیمه‌نامه‌های جدید متناسب با نیاز گروه‌های بازار و اصناف، تقویت کمی و کیفی کانال‌های فروش و توسعه کمی و کیفی شعب، برنامه‌ریزی در جهت حفظ مشتریان فعلی، سهامداری و توسعه مشتریان جدید، پیگیری مراحل اجرایی پروژه زمین کیش و نیز پیگیری تجمیع ساختمان ستادی شرکت به منظور مولدسازی دارایی‌ها عنوان کرد.

نگار کریمی
منبع: بیمه ملت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: