کد خبر: ۲۱۱۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۱۸ تير ۱۴۰۲ - 09 July 2023
بانکداری ایرانی بررسی کرد؛
بیمه پارسیان با داشتن پورتفوی متنوع؛ در حوزه‌های مختلف عملکرد موفقی را ثبت کرده‌است. یکی از حوزه‌های موفق، حوزه نفت و انرژی است.

بیمه پارسیان با داشتن پورتفوی متنوع؛ در حوزه‌های مختلف عملکرد موفقی را ثبت کرده‌است. یکی از حوزه‌های موفق، حوزه نفت و انرژی است.

صنعت نفت در ایران جایگاه ویژه دارد، به همین دلیل حضور بانک، بیمه و دیگر بنگاه های مالی در این حوزه، نشان از توانمندی آن بنگاه اقتصادی و مالی است.

به گزارش بانکداری ایرانی، بیمه پارسیان در سالهای اخیر در این حوزه فعال بوده و در سال جاری، عملکرد شرکت در این حوزه پررنگ تر شده و حتی برخی خبرها حکایت از آن دارد که بیمه پارسیان در صدور بیمه نامه های نفت و انرژی رتبه اول را کسب کرده‌ است.

بنابر آمار اعلامی در سامانه کدال، بیمه پارسیان در سال 1399 حدود دو هزار و 446 میلیارد ریال معادل هفت درصد از پرتفوی خود را به رشته نفت و انرژی اختصاص داده بود. سال 1400 اما این رقم را با کاهش به 2هزار میلیارد ریال معادل 4درصد از سبد این شرکت بود. در سال 1401 به لحاظ ریالی رشد داشته و به رقم دو هزار و 375 میلیارد ریال رسید.

به عقیده برخی از کارشناسان، شرکت بیمه پارسیان در سه ماهه اول سال در سال 1402، در صدور بیمه نامه های نفت و انرژی در صدر شرکت های صنعت بیمه حاضر در بورس قرار گرفت. و بر اساس آمار صدور حق بیمه صادره در سه ماهه اول سال جاری که در کدال منتشر شده است، بیمه پارسیان در رشته بیمه های نفت و انرژی با بالاترین حق بیمه صادره در رتبه اول شرکت های بیمه ای بورسی قرار گرفت.

 

 

چرا بیمه پارسیان در نفت و انرژی یکه‌تاز شد؟

 

تحلیل داده ها نیز نشان میدهد، در خرداد امسال حق بیمه تولیدی در رشته نفت و انرژی به رقم هزار و 530 میلیارد ریال رسید که پنج درصد کل پورتفوی شرکت را تشکیل می دهد. که نشان از آن دارد  نزدیک به 80 درصد از عملکرد سال 1400 را تنها طی سه ماه محقق کرده است.

همچنین نکته جالبتر اینکه در این دوه بیمه پارسیان هیچ خسارتی بابت نفت و انرژی پرداخت نکرده و این رشته تا اینجای کار بدون هیچ ریسکی ثبت شده که در نوع خود بی نظیر  است.

چرا بیمه پارسیان در نفت و انرژی یکه‌تاز شد؟

به عقیده کارشناسان صنعت بیمه این رخداد به سادگی شکل نمی گیرد و نیاز به یک برنامه ریزی دقیق و منسجم دارد. به همین دلیل این موفقیت با تلاش زیادی صورت گرفته است. بر اساس گزارش های اخیر شرکت،  بیمه پارسیان با ایجاد مدیریت تخصصی بیمه های نفت و انرژی در سال های اخیر، گام های مهمی در تحقق اهداف خود و نیز تخصصی نمودن بیمه نامه های این رشته برداشته است و با ارایه خدمات ويژه همواره در حفظ سرمایه های ملی کشور جزو شرکت های فعال در این حوزه بوده است.

 

 

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: