کد خبر: ۲۱۱۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۱۸ تير ۱۴۰۲ - 09 July 2023
سرپرست استان اصفهان بیمه نوین در گفتگو با بانکداری ایرانی مطرح کرد؛
سرپرست بیمه نوین در استان اصفهان می گوید شعبه اصفهان در سال 1401گذشته حدود 180 میلیارد تومان بیمه نامه به فروش رساند که نسبت به سال گذشته 50 درصدی افزایش داشته است.

سرپرست بیمه نوین در استان اصفهان می گوید شعبه اصفهان در سال 1401گذشته حدود 180 میلیارد تومان بیمه نامه به فروش رساند که نسبت به سال گذشته 50 درصدی افزایش داشته است. در سال جاری نیز با تلاش تمامی همکاران در استان اصفهان اهداف سه ماهه محقق گردیده است .

در همین راستا، حسین استاد رحیمی سرپرست بیمه نوین در استان اصفهان ، در گفت و گو با «بانکداری ایرانی» به عملکرد شرکت از سال 1395 تاکنون پرداخت و با اشاره به ثبت کارنامه درخشان این شرکت در سال های گذشته گفت: در طول چند سال­ گذشته علاوه بر تغییر رویکرد از پرتفوی محوری صرف، ارتقای کیفیت ارائه خدمات و رشد متوازن پرتفوی را در دستور کار قرار دادیم که در نتیجه تحقق آن، سهم متوازن تمام رشته های بیمه ای با در نظر گرفتن میزان ریسک در سبد کلی فروش بوده است.

استاد رحیمی با اشاره به پرتفوی متوازن بیمه نوین و وضعیت مطلوب این شرکت بیمه ای در استان اصفهان توصیح داد: ساختار پرتفوی به شکلی است که بیش از 30 درصد از پوتفوی به بخش بیمه های زندگی اختصاص دارد و بیمه شخص ثالث کمتر از 28 درصد ، بیمه درمان هم کمتر از 20 درصد است. همچنین تلاش کردیم که سهم درمان و ثالث را مدیریت کنیم که در مجموع، این استراتژی نسبت خسارت متوازنی را شکل داد و عملکرد مالی خوبی را برای شرکت رقم زد.

استاد رحیمی در بخش دیگری از اظهارات خود، گفت : خوشبختانه با دریافت حق‌بیمه و ضریب خسارت مناسب، موفق به حفظ سهم خود از بازار بیمه استان در این سال ها شده‌ایم.

سرپرست بیمه نوین در استان اصفهان تلاش این شرکت برای توانمندی شبکه فروش را اینگونه تشریح کرد: یکی از مهمترین اتفاقاتی که در شرکت بیمه نوین رخ داده است، بحث آموزش و جذب نماینده در استان است. با تدابیر انجام شده در استان‌ها دفاتر هماهنگی و آموزش نمایندگان را راه‌اندازی کردیم. نماینده هایی که پس از دریافت کد نمایندگی، دانش و اطلاعات خود را به‌روز نگهداشته و از فضای آموزشی خوبی برخوردار باشند، در این شغل موفق خواهند بود. یکی از مهمترین شرایطی که بعد از اخذ کد نمایندگی به وجود می آید، ایجاد موجی از پرسش هاست. شبکه فروش نیاز به مدیریت و رهبری دارد. باید میزان نگرانی شبکه فروش از ضعف اطلاعاتی به‌خوبی پاسخ داده شود تا علاوه بر افزایش دانش سطح تعامل بین کارشناسان شعب و شبکه فروش ایجاد، حفظ و گسترش یابد .

او افزود: با این اقدامات سعی داریم نمایندگان حرفه‌ای را وارد بازار بیمه‌ای کنیم. البته ناگفته نماند که رشد تصاعدی شرکت بیانگر این است که نمایندگان دراین مسیر با رشد خوبی روبرو بودند و با آموزش‌های ارائه شده این رشد تداوم خواهد داشت.

این مدیر بیمه ای خدمت‌رسانی ‌به‌موقع و توأم با تکریم، تعامل بیشتر با بیمه‌گذاران و ‌افزایش میزان رضایتمندی بیمه‌گذاران را مورد تأکید قرار داد و افزود: یکی از استراتژی های بیمه نوین، پرداخت خسارت به شکل خوب، موثر و با سرعت بالاست. در شرکت بیمه نوین تلاش می شود که خسارت ها را سریع و درست پرداخت کنیم. در بسیاری از طرح ها مانند اتوپلاس، سعی می شود از ظرفیت دنیای مجازی هم استفاده می شود. یعنی انجام امور خسارت در صورت درخواست بیمه گذار به صورت غیرحضوری است و در خصوص بیمه عمر در استان اصفهان هم به دلیل فروش بالایی که در حوزه بیمه عمر داریم طبیعتا پرداخت بالای خسارت هم صورت می گیرد.

او در خصوص مزیت رقابتی بیمه نوین با شرکت های دیگر اظهار کرد: بیمه عمر و زندگی بیمه نوین یکی از محصول های رقابتی صنعت بیمه است. طرح مستمری بیمه نوین یکی از طرح های خوب صنعت بیمه است. محصول مستمری یا بازنشستگی تکمیلی ما به نوعی محصولی نو در کشور بود و با توجه به رویکردهای محصول تا حدود زیادی با استقبال مردم و نمایندگان فروش مواجه شد و یک مسیر تصاعدی را در فروش تجربه کردیم. با توجه به اینکه معتقدیم بحث مستمری یا بازنشستگی تکمیلی یکی از نیازهای جدی همه مردم علی الخصوص در سال های آتی است و این محصول متناسب با شرایط مالی و سنی تک تک افراد جامعه طراحی شده است، تلاش کردیم با ابزارهای فناورانه و زیرساخت‌های آی تی مناسب در شرکت، خدمت رسانی خوبی را برای مردم داشته باشیم. در سایر رشته ها هم مزایای رقابتی ما پرداخت سریع خسارت است. بسیاری از کارگزاران به خاطر وضعیت پرداخت خسارت با بیمه نوین کار می‌کنند. در حوزه خسارت برای شبکه فروش و کارگزاران و مشتریان امنیت کاملی به لحاظ پیگیری، تعامل، دریافت خسارت و دیگر موارد وجود دارد.

سرپرست بیمه نوین در استان اصفهان در ادامه گفت: دو نوع پوتفوی داریم که پرتفوی بیمه گذاران بزرگ از چالش های بازار بیمه اصفهان هم است. چرا که به دلیل نرخ شکنی ها و تحمیل برخی از موارد به قرارداد، عمدتا پرتفوهایی هستند که فاقد توجیه اقتصادی هستند یکی دیگر از اتفاقات بد در این حوزه این است که بسیاری از بیمه گران هم شرایط بیمه گذار را می پذیرند. در برخی موارد بیمه گذار شرایطی را پیشنهاد می دهد که به ضرر شرکت های بیمه است ولی متاسفانه شرکت های بیمه گری با وجود آگاهی به ریسک بالای آن قرارداد، آن را می پذیرند. بنابراین تا زمانیکه برای عرضه مناقصات غیر فنی در بازار تقاضا وجود داشته باشد این بازار به تعادل نخواهد رسید . بر همین اساس هم در استان اصفهان تمام تلاش خود را بر بیمه نامه های خرد گذاشتیم. در استان اصفهان بیش از 65 درصد از پوتفو در شش ماهه دوم سال محقق می شود به همین دلیل قطعا تا پایان سال بودجه ابلاغی محقق می شود. سالهای قبل هم همه بودجه ها محقق شد.در اصفهان یک فرهنگ خاصی وجود دارد که به کمک شرکت های بیمه می آید . مردمان این استان دارای استعداد اقتصادی بسیار بالای هستند. ارزش آتی پول را بخوبی درک می کنند مراقب اموال خود هستند و آینده نگری بالایی دارند. به همین دلیل و به خاطر تمایل عمومی برای خرید بیمه، برای شرکت های بیمه شرایط مناسبی جهت فروش و ارائه بیمه نامه وجود دارد.

حسین استاد رحیمی ، سرپرست بیمه نوین استان اصفهان در خصوص خلأ‌های آیین نامه‌ای در صنعت بیمه گفت: یکی از آیین نامه ای که باید به روز رسانی شود آیین نامه 53 است که در مورد بیمه بدنه است. همچنین باید بین شرکت های بیمه در خصوص روند تفسیر و اجرای ماده 6 قانون بیمه نامه شخص ثالث و آئین نامه مربوط وحدت رویه ایجاد گردد تا از سردرگمی بیمه گذاران جلوگیری شود.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: