کد خبر: ۲۱۱۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۱۷ تير ۱۴۰۲ - 08 July 2023
ارزیابی مدیرعامل شرکت به‌پرداخت ملت از نمایشگاه الکامپ
محمدمهدی تقی‌پور، در گفت‌و‌گو با خبرنگاران ضمن اشاره به ملاقات‌های روزانه صورت‌گرفته در طول برگزاری نمایشگاه الکامپ، اظهار کرد: «این ملاقات‌ها در کنار فراهم آوردن فرصتی برای تجدید دیدار، موجب آشنایی با مشتریان تازه و ایجاد زمینه‌های همکاری‌ جدید با بانک‌هایی که پیش از این با آن‌ها قراردادهای تجاری نداشتیم هم شد. از این نظر حضور در نمایشگاه برای ما دستاوردهایی داشته است.»

مدیرعامل به‌پرداخت ملت، بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ را به ماراتن دیدار و گفت‌و‌گو و مذاکره با مشتریان و شرکا و فعالان حوزه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک در مقطع زمانی کوتاه ارزیابی کرد و گفت:‌ «دوره بیست‌وششم نمایشگاه الکامپ دستاوردهای زیادی داشته و هم‌زمانی آن با تغییر نظام کارمزد، نوید آینده‌ای بهتر را می‌دهد.

محمدمهدی تقی‌پور، در گفت‌و‌گو با خبرنگاران ضمن اشاره به ملاقات‌های روزانه صورت‌گرفته در طول برگزاری نمایشگاه الکامپ، اظهار کرد: «این ملاقات‌ها در کنار فراهم آوردن فرصتی برای تجدید دیدار، موجب آشنایی با مشتریان تازه و ایجاد زمینه‌های همکاری‌ جدید با بانک‌هایی که پیش از این با آن‌ها قراردادهای تجاری نداشتیم هم شد. از این نظر حضور در نمایشگاه برای ما دستاوردهایی داشته است.»

تقی‌پور با اشاره به حضور شرکت‌های فعال در حوزه پرداخت و استارتاپ‌ها در نمایشگاه بین‌المللی الکامپ، تصریح کرد: «حضور در نمایشگاه زمینه‌ساز ارتباطات و تعاملات با شرکت‌ها، آن‌هم پس از تجربه دورانی سخت شده است. اغلب شرکت‌ها و کسب‌و‌کارها به‌واسطه شیوع ویروس کرونا و تبعات ناشی از آن، چشم‌اندازی آن‌چنانی برای توسعه خود متصور نبودند و بیشتر به حفظ مشتری می‌اندیشیدند اما حضور این شرکت‌ها در نمایشگاه و عملکردشان نشان‌دهنده روح تازه‌ای است که در این صنعت دمیده شده است و از ارائه سرویس‌ها و خدمات تازه خبر می‌دهد.»

مدیرعامل شرکت به‌پرداخت ملت ادامه داد: «در کنار این، آن‌چه برای ما اهمیت دارد این است که بتوانیم اتفاقاتی را که در نمایشگاه رقم می‌خورد پس از آن به سرانجام برسانیم. در نمایشگاه الکامپ مشاهده کردیم علی رغم وجود اختلاف نظر بین شرکتهای psp در شرکتهای پرداخت یار ، هر دو گروه علاقه‌مند به انجام مذاکره با یکدیگر هستند. یکی از دلایل این اتفاق خوشایند را شاید بتوان حاصل خروج از فضای رسمی شرکت‌ها و حضور در فضای صمیمانه‌تر نمایشگاه دانست که منجر به بررسی دوباره زمینه‌های همکاری و یافتن نقاط مشترک علاقه شده است.»

او با اشاره به این که از جمله نکات قابل توجه، همزمانی شروع به کار بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ با آغاز اصلاح نظام کارمزد بود، افزود: «خوشبختانه واکنش‌ها در قبال این اتفاق تا به حال مثبت بوده و فضای امیدوارانه‌ای را رقم زده است. به گونه‌ای که اگر برخی از پی‌اس‌پی‌ها تا پیش از این به موضوعاتی مثل سهم‌بری از بازار می‌اندیشیدند، اکنون به توسعه سرویس‌های خود و نوآوری می‌اندیشند. ضمن این که می‌دانند اصلاح نظام کارمزد طبیعتا موجب افزایش توقعات از سوی پذیرندگان می‌شود. چرا که ذی‌نفعان این حوزه تا پیش از این تنها بانک‌ها بودند و اکنون که شبکه پذیرندگان نیز در حال پرداخت بخشی از هزینه‌های شبکه هستند انتظارشان سرویس‌گیری بهتری و مشاهده نوآوری است. این انتظار خودبه‌خود شرکت‌های پی‌اس‌پی را در مسیر نوآوری و تغییر و تحول قرار خواهد داد.»

تقی‌پور با بیان این که در کنار این مزایا، چالش‌هایی هم وجود دارد، ادامه داد: «نخستین چالش شرکت‌های پی‌اس‌پی نیازمندی‌شان به نوسازی ناوگان‌های قدیمی و زیرساخت‌هایی است که دیگر پشتیبانی نمی‌شوند. پس نمی‌توان گفت با عملیاتی شدن نظام اصلاح کارمزد بلافاصله شاهد نوآوری و به‌روزرسانی از سوی پی‌اس‌پی خواهیم بود و ابتدا باید به ترمیم خسران‌ها اندیشید. با این وجود اصلاح نظام کارمزد حرکتی قابل تحسین و مشوق شرکت‌ها به نوآوری و به‌روزرسانی کسب‌وکارشان خواهد بود.»

تقی‌پور در پایان با اشاره به این که با شجاعانه خواندن عملکرد رگولاتور برای تغییر در نظام کارمزد گفت: «صنعت بانکداری و پرداخت و بازیگران مختلف آن اکنون وارد دوره‌ای تازه‌ای شده‌اند. بعد از شش سال انتظار، رویکرد رگولاتور قابل تحسین است و این دستاورد هم حاصل زحماتی شبانه‌روزی است.» او ابراز امیدواری کرد که رگولاتور در ادامه با وضع قوانینی انعطاف‌پذیرتر به ایجاد فضایی خلاقانه‌تر کمک کند و در ادامه به تنظیم‌گری بپردازد. تقی‌پور در همین زمینه تصریح کرد: «رویکردی که ما از سوی رگولاتور مشاهده می‌کنیم، رویکردی همراهانه و آگاه به این موضوع است که وضع قوانین انعطاف‌ناپذیر طبیعتا منجر به کاهش سرعت رشد خواهد شد و امیدواریم این رویکرد ادامه‌دار و فزاینده باشد تا منجر به فاصله‌گیری شرکت‌های پی‌اس‌پی از سرویس‌های کلاسیک و حرکت‌شان به سمت نوآوری و استفاده مردم از این موقعیت به عنوان ذی‌نفعان اصلی شود.»

نگار کریمی
برچسب ها: به پرداخت ملت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: