کد خبر: ۲۱۱۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۱۰ تير ۱۴۰۲ - 01 July 2023
در حالی رئیس انجمن انبوه‌سازان از موافقت وزارت راه با قیمت ۱۰ میلیون تومانی ساخت نهضت ملی مسکن خبر داده بود که سرپرست بانک مسکن گفت: قیمت جدید ساخت حدود ۶.۵ میلیون تومان است.

بانکداری ایرانی-در حالی رئیس انجمن انبوه‌سازان از موافقت وزارت راه با قیمت ۱۰ میلیون تومانی ساخت نهضت ملی مسکن خبر داده بود که سرپرست بانک مسکن گفت: قیمت جدید ساخت حدود ۶.۵ میلیون تومان است.

علی عسکری در گفت‌وگو با  تسنیم با یادآوری اینکه در نهضت ملی مسکن به دلیل قیمت‌تمام شده، قراردادها و مناقصات مربوطه با کُندی پیش می‌رفت، یادآور شد: برای حل این مشکل وزارت راه و شهرسازی به فرمول‌بندی جدیدی رسیده و گویا آن را ابلاغ کرده است.

وی ادامه داد: با این فرمول، تحرک جدیدی در قراردادها ایجاد می شود و پیمانکاران را به انجام کار جدید ترغیب می‌کند.

سرپرست بانک مسکن در خصوص جزئیات فرمول جدید گفت: قرار شده وزارت راه وشهرسازی جزئیات را ابلاغ کند که بر اساس آن قیمت ساخت 4.5 میلیون تومانی ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن افزایش می‌یابد.

عسکری تصریح کرد: واقعیت این است که نمی‌توان با 4.5 میلیون تومان واحدها را ساخت و در فرمول جدید قیمت ساخت بیش از 6.5 میلیون تومان خواهد شد.

وی با بیان اینکه قراردادهای نهضت ملی مسکن با قیمت تقریبا 4.5 میلیون تومان امضا شده است، اضافه کرد:‌ با افزایش قیمت، قراردادهای قبلی مشمول دریافت تعدیل می‌شوند. وقتی قراردادها با مبلغ 6.5 میلیون تومانی امضا می‌شود، مطابق فهرست‌بها تعدیل‌های سالانه اعلام شده از سوی سازمان برنامه و بودجه را پیمانکاران دریافت می‌کنند.

به گزارش تسنیم، رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران 17 خرداد ماه امسال از موافقت وزارت راه و شهرسازی با قیمت 10 میلیونی ساخت نهضت ملی مسکن خبر داده و گفته بود: قیمت مقطوع مشکلاتی را برای سازندگان به‌وجود آورده بود. در نهضت ملی مسکن نیز وزارت راه و شهرسازی بر انجام ساخت‌وساز با قیمت مقطوع تأکید دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: