کد خبر: ۲۱۱۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۵ - ۰۶ تير ۱۴۰۲ - 27 June 2023
معاون سرمایه انسانی شرکت به‌پرداخت در دومین روز از بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ، دوشنبه، پنجم تیرماه در سالن 8 و 9 محل برگزاری این رویداد به تشریح «نقش مدیریت منابع انسانی در تحول دیجیتال» پرداخت.

معاون سرمایه انسانی شرکت به‌پرداخت در دومین روز از بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ، دوشنبه، پنجم تیرماه در سالن 8 و 9 محل برگزاری این رویداد به تشریح «نقش مدیریت منابع انسانی در تحول دیجیتال» پرداخت.  

محمد قربانی، با بیان این که تحول دیجیتال مفهومی دشوار و پیچیده است و ایجاد تحول بدون ساختارشکنی در سازمان‌ها مقدور نیست از نقش مدیریت منابع انسانی در ایجاد تحول دیجیتال در سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی گفت و افزود: «برای ایجاد تحول دیجیتال در سازمان‌ها باید به دو رویکرد مهم توجه کرد. اولین رویکرد این است که منابع انسانی در سازمان‌ها در خدمت تحول دیجیتالی باشند که می‌توان با تمرکز بر فرهنگ‌سازمانی و مدیریت تغییر این مفهوم را در سازمان عملیاتی کرد. در دومین رویکرد باید تحول دیجیتال در خدمت منابع انسانی باشد و تجربه کارکنان در این رویکرد می‌تواند نقش مهمی را در این تحولات ایفا کند.»

او با بیان این که تحول دیجیتالی دارای یک ماهیت چندوجهی است، گفت: «تمام ابعاد سازمان و کسب‌وکارها میتواند شامل این تحولات شود و این اتفاق می‌تواند تغییرات مهمی را در ساختارهای سازمانی به وجود آورد. بزرگترین مشکل سازمان‌های ما در کشور هم اکنون جذب و نگهداشت استعدادها می باشد و در صورتی که این استعدادها از سازمان‌ها خارج شوند خسارت زیادی وارد می‌شود.»

قربانی افزود: «سه حوزه کلیدی مهم برای تحول دیجیتالی در سازمان‌ها به کسب موفقیت کمک می‌کنند. حوزههایی که شامل طراحی ساختار مناسب سازمانی و جذب و نگهداری استعدادها است تا با آزادی عمل به خلاقیت افراد در سازمان‌ها برای تحقق تحولات بزرگ کمک شود. توانمندسازی رهبری سازمان‌ها نیز در این میان مهم است تا رهبران‌مان در سازمان‌ها به تحقق این تحولات کمک کنند و در این راستا تربیت رهبران برای ایجاد تحولات بزرگ در سازمان‌ها اهمیت زیادی دارد.»
معاون سرمایه انسانی شرکت به‌پرداخت تاکید کرد: «مدیران ارشد سازمان‌ها باید به توسعه مهارت‌ها و شایستگی‌های کارکنان در حوزه دیجیتال توجه جدی کنند و برنامه‌های آموزشی خود را طبق آن عملیاتی سازند و برای ایجاد تحولات دیجیتالی در سازمان‌ها می‌بایست بودجه و اعتبارات کافی نیز در نظر گرفته شود.»

باران ایرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: