کد خبر: ۲۱۱۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۰۵ تير ۱۴۰۲ - 26 June 2023
قیمت جهانی طلا با کاهش ارزش دلار افزایش یافت و با توجه به این که احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره فدرال رزرو ایالات‌متحده بر جذابیت طلا تاثیر داشت و قیمت طلا نزدیک به پایین‌ترین حد سه ماه اخیر بود.

بانکداری ایرانی- قیمت جهانی طلا با کاهش ارزش دلار افزایش یافت و با توجه به این که احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره فدرال رزرو ایالات‌متحده بر جذابیت طلا تاثیر داشت و قیمت طلا نزدیک به پایین‌ترین حد سه ماه اخیر بود.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۶.۴ درصد افزایش به ۱۹۲۶ دلار و ۶۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۳۳ درصد افزایش به ۱۹۲۷ دلار و ۶۰ سنت رسید.

طلا در هفته گذشته تقریباً ۲ درصد سقوط کرد زیرا اظهارات تندروانه مقامات فدرال رزرو پیشنهاد افزایش بیشتر نرخ بهره را برای کاهش تورم را داشت. نرخ بهره بالاتر باعث می‌شود طلای بدون بازده جذابیت کمتری داشته باشد.

کریستوفر وونگ، استراتژیست OCBC FX اظهار کرد که به پایان چرخه انقباض نزدیک شده‌ایم اما هنوز کاملاً به پایان نرسیده‌ایم زیرا هنوز خطر تمدید آن هست بنابراین قیمت‌ها کاهش یافته است.

مری دالی، رئیس بانک فدرال سانفرانسیسکو، روز جمعه گفت که دو افزایش دیگر نرخ بهره در سال جاری یک پیش‌بینی بسیار معقول است.سرمایه گذاران اکنون انتظار احتمال افزایش نرخ ۷۲ درصد در ماه جولای را دارند.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار ۰.۲ درصد کاهش یافت و شمش را برای سرمایه‌گذاران خارجی جذاب‌تر کرد.

اس‌اندپی گلوبال پیش‌بینی‌های خود را برای اقتصاد چین در سال جاری پس از چندین بانک بزرگ کاهش داد و آن را از ۵.۵ درصد به ۵.۲ درصد کاهش داد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با ۱.۴ درصد افزایش به ۲۲.۷۴ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۱.۲ درصد جهش کرد و به ۹۲۸.۳ دلار رسید در حالی که پالادیوم نزدیک به یک درصد رشد کرد و به ۱۲۹۶ دلار و یک سنت رسید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: