کد خبر: ۲۱۱۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - 21 June 2023
سازمان هواشناسی با صدور هشدار برای استان‌های ساحلی کشور در جنوب از بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی تا یکشنبه آینده در برخی مناطق خبر داد.

بانکداری ایرانی- سازمان هواشناسی با صدور هشدار برای استان‌های ساحلی کشور در جنوب از بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی تا یکشنبه آینده در برخی مناطق خبر داد.

به گزارش تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی تا شنبه آینده در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی طی بعدازظهر و اوایل شب رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق گردوخاک پیش‌بینی شده است.

امروز و فردا در برخی مناطق استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی نیز بارش پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. یکشنبه آینده در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

طی 2 روز آینده در برخی مناطق شمال شرق، شرق، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و جنوب غرب کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک روی می‌دهد. دریای خزر و خلیج‌فارس تا روز جمعه مواج است.

توصیف سامانه: وزش باد نسبتاً شدید و افزایش ارتفاع امواج

زمان شروع: بعدازظهر چهارشنبه 1402/03/31

زمان پایان: اواخر وقت سه‌شنبه 1402/04/06

نوع مخاطره: چهارشنبه (1402/03/31) تا شنبه ( 1402/04/03): خلیج فارس و غرب تنگه هرمز به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب وزش باد نسبتاً شدید جنوب غربی - شمال غربی حداکثر سرعت 12 متر بر ثانیه و ارتفاع امواج 1.5 متر.

پنجشنبه (1402/04/01) تا شنبه (1402/04/03): خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان به‌ویژه در ساعات صبح تا ظهر افزایش سرعت باد جنوب شرقی حداکثر سرعت 10 متر بر ثانیه و افزایش ارتفاع امواج 1 متر.

یکشنبه (1402/04/04) تا سه شنبه (1402/04/06): خلیج فارس، تنگه هرمز وزش باد نسبتاً شدید جنوب شرقی حداکثر سرعت 15 متر بر ثانیه و افزایش ارتفاع امواج 2 متر.

منطقه اثر: خلیج‌فارس و تنگه هرمز و دریای عمان

مخاطره: اختلال در تردد دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی.

توصیه: خودداری از تردد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی , تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری به‌ویژه در بنادر مرکزی و شرقی.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: