کد خبر: ۲۱۰۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - 10 June 2023
بانک سینا در پایان اردیبهشت ماه 1402
بانک سینا در دو ماه نخست سال جاری 16 هزار و 250 میلیارد ریال در مجموع درآمد کسب کرد و تراز درآمدی این بانک با جهش بیش از 118 درصدی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته به هفت هزار و 564 میلیارد ریال افزایش یافت.

کسب 16 هزار میلیارد ریال درآمد/ رشد 118 درصدی تراز درآمدیبانک سینا در دو ماه نخست سال جاری 16 هزار و 250 میلیارد ریال در مجموع درآمد کسب کرد و تراز درآمدی این بانک با جهش بیش از 118 درصدی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته به هفت هزار و 564 میلیارد ریال افزایش یافت.

به گزارش  بانکداری ایرانی و بر اساس تاره ترین گزارش ماهانه بانک سینا منتهی به پایان اردیبهشت ماه سال جاری، این بانک 16 هزار و 250 هزار میلیارد ریال در پنج سر فصل اصلی (درآمد تسهیلات اعطایی،درآمد سپرده گذاری ها، اوراق بدهی،درآمد سرمایه گذاری ها و درآمد کارمزد) درآمد کسب کرد که حاکی از رشد نزدیک به 41 درصدی در مقایسه با دور مشابه سال گذشته است. این بانک در دوره گذشته 11 هزار و 544 میلیارد ریال  درآمد از این محل کسب کرده بود.

این بانک بورسی در این دوره زمانی هشت هزار و 686 میلیارد ریال در سه سر فصل اصلی(هزینه سود سپرده ها،هزینه مالی و هزینه کارمزد) هزینه پرداخت کرده است. در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته کمتر از 8 درصد رشد داشته است، کنترل بسیار مطلوب هزینه های اصلی  بانک سینا را به ترازدرآمدی مثبت هفت هزار و 564 میلیارد ریال رساند که می تواند نوید دهنده سال بسیار پر سودی برای همه ذی نفعان بانک باشد. هزینه این بانک در دوره مشابه سال گذشته هشت هزار و 82 میلیارد ریال بود.

مانده تسهیلات اعطایی بانک سینا در پایان این دوره به 459 هزار میلیارد ریال رسید که حاکی از رشد 16 درصدی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته است این در حالی است که مانده سپرده های سرمایه گذاری در این بانک در مقایسه در پایان این دوره سال گذشته  29 درصد افزایش داشته است. مانده سپردهای سرمایه گذاری در بانک سینا در پایان این دوره دو ماهه به 609 هزار میلیارد ریال رسید این رقم در دوره مشابه سال گذشته 471 هزار میلیارد ریال بود.

بانک سینا با رشد مناسب درآمدی و همچنین کنترل بسیار مطلوب هزینه ها باعث جهش مثبت تراز درآمدی خود در این دوره دو ماهه شده است که ادامه این روند در سال جاری، سال پر سودی برای این بانک رقم خواهد زد علاوه بر این بانک سینا در بخش جذب منابع هم عملکرد خوبی داشته است که حاکی از اعتماد مشتریان به این بانک است و حاصل آن افزایش 29 درصد مانده سپرده های سرمایه گذاری شده در بانک سینا است . 

کسب 16 هزار میلیارد ریال درآمد/ رشد 118 درصدی تراز درآمدی  
علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: