کد خبر: ۲۰۹۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 29 April 2023
وی اظهار کرد: تعداد ۱۷ طرح تولیدی نیز در سفر ریاست جمهوری به استان یاد شده مورد پیگیری قرار گرفته که به ۱۲ طرح از این طرح‌‌‌ها مبلغ ۵‌هزار و ۷۴ میلیارد ریال اختصاص یافته که بخشی پرداخت شده و بخشی نیز در حال قرارداد و پرداخت است.

تامین مالی هدفمند واحد‌‌‌های تولیدی، توسعه و احیای واحد‌‌‌های تولیدی موجود و احداث واحد‌‌‌های دانش‌بنیان و اشتغال‌زا کلید مهار تورم است. علی خورسندیان؛ مدیرعامل بانک صنعت و معدن که به اتفاق هیاتی متشکل از حسین عسکری و امیر هوشنگ عصار‌زاده اعضای هیات‌مدیره، شهاب گرجی معاون نظارت، حقوقی و وصول مطالبات، عبدالرضا ولی الهی معاون ارزیابی طرح‌‌‌ها و اعتبارات، عباس شوقانی معاون راهبری شعب و توسعه کسب و کار، افشین پناهنده مدیر امور حوزه مدیرعامل، محمدحسن ترابی مدیر روابط عمومی و امور مشتریان این بانک، روز سه‌شنبه پنجم اردیبهشت ماه به استان گیلان سفر کرده است به همراه ابوالقاسم آزرده مدیر استانی در جلسه با صنعتگران، کارآفرینان و مسوولان استانی با اشاره به لزوم تامین مالی بهینه واحد‌‌‌های صنعتی کشور اظهار کرد: در مجموع ۲۱۴ طرح با تسهیلاتی بالغ بر ۹۰‌هزار میلیارد ریال در استان گیلان تامین مالی شده است که برای ۲‌هزار و ۴۹۲ نفر اشتغال ایجاد می‌کنند.

وی اظهار کرد: تعداد ۱۷ طرح تولیدی نیز در سفر ریاست جمهوری به استان یاد شده مورد پیگیری قرار گرفته که به ۱۲ طرح از این طرح‌‌‌ها مبلغ ۵‌هزار و ۷۴ میلیارد ریال اختصاص یافته که بخشی پرداخت شده و بخشی نیز در حال قرارداد و پرداخت است. مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به اهمیت مهار تورم که در شعار سال و در سیاست‌‌‌های دولت مورد تاکید قرار گرفته است، اعلام کرد: هنگامی که منابع خرد جذب شده توسط شبکه بانکی در قالب تسهیلات و اعتبارات به پروژه‌‌‌های تولیدی اختصاص یابد، نه تنها تورم‌زا نیست بلکه به عنوان اهرمی برای مهار تورم عمل می‌کند. خورسندیان تاکید کرد: هم اکنون رشد تولید با رشد نقدینگی در کشور متناسب نیست. به دیگر سخن اگر میزان عرضه پول افزایش یابد در حالی که میزان کالا و خدمات در جامعه ثابت بوده یا حتی کاهش یابد؛ در این صورت قیمت‌ها افزایش می‌‌‌یابد و با ادامه روند این افزایش قیمت‌ها شاهد تورمی فزاینده خواهیم بود.

وی افزود: بنابراین تمرکز برای مهار تورم و کاهش آن باید روی افزایش تولید باشد به طوری که پس‌انداز‌‌‌ها و سرمایه‌‌‌های راکد توسط بانک‌ها و موسسات مالی برای به حرکت درآوردن چرخ‌‌‌های تولید به کار گرفته شود و برای تامین مالی به شکلی هوشمندانه عمل کنیم؛ در پروژه‌‌‌هایی با بیشترین کارآیی و توجیه مشارکت کنیم و این امر لزوم گزینش طرح‌‌‌ها و بررسی کارشناسانه و دقیق برای ارائه تسهیلات را مطرح می‌‌‌سازد. مدیرعامل بانک صنعت و معدن در جمع صنعتگران و کارآفرینان این استان ادامه داد: وجود تورم و نوسانات ارزی، تولیدکنندگان را با چالش‌‌‌های بی‌شماری مواجه می‌‌‌سازد و توان رقابتی آنان را کاهش می‌دهد.

در این شرایط با استفاده از روش‌های نوین تامین مالی مانند زنجیره تامین می‌توان برای تامین مواد اولیه و تجهیزات از صنعتگران حمایت کرد تا کمبود نقدینگی سبب تعطیلی یا کاهش ظرفیت تولید نشود. وی تصریح کرد: احیای طرح‌‌‌های تولیدی راکد و نیمه تمام اقدامی است که برای جلوگیری از هدررفت منابع صرف شده در پروژه‌‌‌های یاد شده و برای طرح‌‌‌های با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰‌درصد در دستور کار است که در کمترین زمان ممکن وارد چرخه تولید شوند.


خورسندیان یادآور شد: این بانک خود را ملزم به اجرای تعهدات در راستای سیاست‌‌‌های کلان اقتصادی و اجتماعی و قانون برنامه و بودجه می‌‌‌داند به طوری که در سال گذشته در پرداخت تسهیلات ازدواج ۸۵درصد و در تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند‌آوری ۷۲درصد از تعهدات خود را ایفا کرده و در این خصوص ۱۱۹۵فقره وام ازدواج و ۸۲۰ فقره وام فرزندآوری پرداخت کرده است. وی در ادامه این سفر دو روزه به اتفاق هیات همراه از شرکت‌های ریسندگی گیلان (تولید محصولات نساجی)، خوشه بهچین هیراد (عمل‌آوری میوه و سبزیجات به روش انجماد سریع)، تالک ایرانیان (قوطی‌‌‌های آلومینیومی آسان باز شو)، پینک (صنایع بسته‌بندی گونی پلاستیکی، نخ و نوار)، شرکت جان ویشار (محصولات دارویی)، ریسندگی و بافندگی فومنات و خاور (ریسندگی و بافندگی) و شرکت صنایع پوشش ایران (انواع منسوجات نساجی) بازدید خواهد کرد. گفتنی است، وی با مدیران ارشد و مسوولان استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران شرکت آتیه دماوند در خصوص روند پیشرفت کار و مراحل بهره‌برداری از فاز اول شرکت صنایع پوشش ایران که به همت شرکت آتیه دماوند از شرکت‌های زیرمجموعه بانک صنعت و معدن احیا شده و در مدار تولید قرار خواهد گرفت، به همفکری و رایزنی می‌‌‌پردازد.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: