کد خبر: ۲۰۸۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - 26 February 2023
بانکداری ایرانی گزارش می دهد؛
این شرکت در سال جاری نسبت به سال گذشته در برخی از مسائل کلیدی مانند بازدهی، نسبت خسارت کل و ورود به برخی از رشته های پرریسک عملکرد ناامید کننده داشت.

بیمه ما از جمله شرکت های بیمه گری بود که دیرتر از همه شرکت ها صورتهای مالی و گزارش ماهانه را منتشر کرد. این شرکت در سال جاری نسبت به سال گذشته در برخی از مسائل کلیدی مانند بازدهی، نسبت خسارت کل و ورود به برخی از رشته های پرریسک عملکرد ناامید کننده داشت.

به گزارش بانکداری ایرانی، در سه سال مالی گذشته شرکت بیمه ما بر اساس اطلاعات مالی منتشر شده توسط خود شرکت، دارای شرایط معکوسی در کسب بازدهی بوده است. در حقیقت سال 1401 برای این شرکت سال خوبی نبوده و این روند منفی در بازدهی همچنان در سال جاری نیز ادامه داشت.

در واقع، درصد بازدهی دارایی و سرمایه شرکت کاهشی دوبرابری داشت. و این مساله به این معنی است که شرکت نتوانسته مدیریت مالی خوبی را اعمال کند.

 

بیمه ما ضعیف تر از همیشه ظاهر شد/بیمه ما نیز در گرداب بیمه درمان افتاد

نسبت خسارت افزایشی
علاوه بر بر نسبت های مالی بنیادی، بیمه ما در سال جاری ، به دلیل ورود به برخی از رشته های زیانده ، نسب خسارت بالاتری نسبت به سال گذشته داشته است. اسفند پارسال این شرکت 36 درصد نسب خسارت داشت ولی در سال جاری حدود 45 درصد نسبت خسارت داشت که به معنی افزایش 20 درصدی است .



بیمه ما ضعیف تر از همیشه ظاهر شد/بیمه ما نیز در گرداب بیمه درمان افتاد

بیمه ما نیز در گرداب بیمه درمان افتاد
یکی از مهم ترین رشته بیمه گری که بیمه ما نیز به ان توجه ویژه دارد ، بیمه درمان است. بیمه درمان شرکت بیمه ما در دی ماه 1401 مبلغ 3 هزار میلیارد ریال بوده که 11 درصد از کل پرتفوی شرکت را تشکیل می داد . در مقابل خسارت پرداخت شده در این رشه 4هزار میلیارد تومان بوده که نشان از زیان ده بوده این رشته برای بیمه ما دارد. خسارت پرداخت شده بابت بیمه درمان 33 درصد از کل خسارت پرداختی شرکت را شامل می شود.

 

بیمه ما ضعیف تر از همیشه ظاهر شد/بیمه ما نیز در گرداب بیمه درمان افتاد

 

همچنین این رسانه ضمن توجه به اصول حرفه ای خود از پاسخگویی بیمه ما استقبال می کند چراکه تعامل سازنده از ارزش های سازمانی این پایگاه خبری است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: