کد خبر: ۲۰۸۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - 20 February 2023
وزارت صمت اعلام کرد
وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اخباری که اخیرا از قول نایب رئیس انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران مبنی بر توقف تولید پودر دستی منتشر شده، اعلام کرده که پیگیری‌ها نشان می‌دهد این خبر صحت ندارد، اما درباره مشکلات تولیدکنندگان پیرامون قیمت‌گذاری دستوری و تقاضای افزایش قیمت پاسخی ارائه نکرده است.

بانکداری ایرانی- وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اخباری که اخیرا از قول نایب رئیس انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران مبنی بر توقف تولید پودر دستی منتشر شده، اعلام کرده که پیگیری‌ها نشان می‌دهد این خبر صحت ندارد، اما درباره مشکلات تولیدکنندگان پیرامون قیمت‌گذاری دستوری و تقاضای افزایش قیمت پاسخی ارائه نکرده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس آماری که این وزارتخانه منتشر کرده نیز در حال حاضر سالانه 240 هزار تن پودر دستی و 160 هزار تن پودر ماشینی در کشور تولید می‌شود و کمبودی در بازار نیست‌.

گفتنی است اخیرا اخباری از توقف تولید پودر دستی به دلیل قیمت‌گذاری دستوری و نبود صرفه اقتصادی منتشر شده بود.

روز گذشته دبیر سابق انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی و تولیدکننده در این صنعت به ایسنا گفته بود که واحدهای تولیدی ابتدای سال درخواست افزایش ۴۰ درصدی قیمت را داشتند که با ۲۵ درصد آن موافقت شد. بنابراین از خرداد ماه به بعد افزایش قیمتی در صنایع شوینده و بهداشتی اعمال نشده است. در حال حاضر هم درخواست افزایش قیمت از سوی انجمن در حال پیگیری است که میزان آن برای محصولات مختلف متفاوت است. این درخواست‌ها به سازمان حمایت ارائه شده و باید به جمع بندی برسند.

او همچنین تاکید کرده بود که تولیدکنندگان این صنعت در زیان هستند و وضعیت تولیدکنندگان پودر در بین محصولات شوینده سخت‌تر از سایر تولیدکنندگان است و این تولیدکنندگان زیان بیشتری نسبت به سایر محصولات دارند.

اما وزارت صمت در اطلاعیه خود اشاره‌ای به این موضوعات و تعیین تکلیف قیمت نکرده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: