کد خبر: ۲۰۸۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - 15 February 2023
مدیران ارشد بانک صادرات برنامه سه ماهه منتهی به اسفند 1401 را اینگونه اعلام کردند که باید افزایش سھم بازار، بھبود ترکیب منابع سپرده ای، افزایش سھم بازار منابع ارزان قیمت، کاھش بھای تمام شده پول، کاھش مطالبات غیر جاری و افزایش عملیات بانکداری الکترونیک در این بانک رخ دهد.

مدیران ارشد بانک صادرات برنامه سه ماهه منتهی به اسفند 1401 را اینگونه اعلام کردند که باید افزایش سھم بازار، بھبود ترکیب منابع سپرده ای، افزایش سھم بازار منابع ارزان قیمت، کاھش بھای تمام شده پول، کاھش مطالبات غیر جاری و افزایش عملیات بانکداری الکترونیک در این بانک رخ دهد.

به گزارش بانکداری ایرانی، بانک برای دستیابی به برنامه های خود اقدامات مهمی را طی ماه اخیر انجام داده است.

در حقیقت، یکی از مهمترین راه رشد یک بنگاه اقتصادی در دست داشتن سهم بیشتر از بازار هدف است. بانک صادرات افزایش سهم بازار را به یکی از اهداف مهم خود تبدیل کرده است . اخیرا مدیر عامل بانک صادرات، با یادآوری اهمیت جذب منابع شهر تهران توسط شعب بانک صادرات ایران، خاطرنشان کرده بود که تا پایان سال 1401 باید با همت مضاعف گام‌های جدی برای افزایش سهم از بازار در تهران و مناطق به کار گرفته شود. در حوزه های مختلف مانند سپرده و تسهیلات سهم بازار بانک صادرات بالاست. به عنوان نمونه نزدیک به 15 درصد از کل تسهیلات کشور به حوزه دانش بینان متعلق به بانک صادرات است. در بخش های دیگر تسهیلات دهی نیز بانک صاردت همواره در رده پنج بانک برتر ایران و در بین سه بانک برتر خصوصی ایران بوده است.

بر اساس این گزارش؛ بانک صادرات ایران که به گفته مدیرعامل آن ؛ در 30 سال گذشته، همواره یکی از ستون‌های اصلی در شبکه بانکی کشور بوده ، با وصول مطالبات معوق، حجم نقدینگی بیشتری به بانک وارد کرده و در ماه های پیش رو ذخایر بیشتری نیز آزاد خواهد کرد. هزینه مطالبات مشکوک الوصول بانک صادرات در اذر ماه امسال رشدی 13 درصدی داشته است در حالی که در سالهای قبل رشد بالاتری را تجربه می کرد . همچنین تسهیلات بانک نیز رشدی قابل توجه داشته است.

از اهداف دیگر بانک کاهش بهای تمام شده پول است. برای رسیدن به این هدف مهم بانک روی سپرده های غیر هزینه زا تمرکز داشت. سپرده های غیر هزینه زای بانک صادرات در اذر ماه 1401 معادل 1979 هزار میلیارد ریال بود. این در حالی است که در اسفند 1400 این مبلغ 1488 میلیارد ریال بود. این میزان از رشد و افزایش منابع غیرهزینه ای سبب سوداوری بیشتر بانک می شود.

از طرف دیگر بانک صادرات تلاش دارد تا مطالبات غیر جاری خود را تا 40 درصد کاهش دهد که به معنی کاهش حدود 20 هزار میلیارد تومانی است و این اتفاق در حال رخ دادن است.

علاوه بر این، هدف دیگر بانک صادرات، افزایش عملیات بانکداری الکترونیکی است. در حالی این برنامه در دستور کار بانک صادرات قرار گرفته است که دو سال پیش اعلام شد که دسترسی مشتریان به ٦٤ نوع خدمت بانکداری الکترونیک در قالب 16 بخش اصلی خدمات بانکداری غیرحضوری این بانک با استفاده از درگاه‌های مختلف فراهم شده و با توجه به برنامه‌ریزی گسترده بانک صادرات ایران برای تسریع در ارائه خدمات غیر حضوری، رفع نیازهای بیش از 45 میلیون مشتری بانک از این طریق، سرعت بیشتری به خود گرفته است. این برنامه دوسال پیش بوده و می توان تصور کرد که طی این دو سال، چه رشد قابل توجهی این بانک در این حوزه داشته است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: